Sniperace 2009-10-23, 09:43
Redvictory skrev: Sniperace skrev: Redvictory skrev: marxisten skrev: Redvictory skrev:http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/brottochstraff/article5997598.abI dag meddelas domen mot den folkpartist som står åtalad för hets mot folkgrupp. Det var vid valborgsfirandet i Uppsala 2008 som mannen skrek ”sieg heil” och gjorde en Hitlerhälsning mot två SSU:are. Under det dryga år som gått sedan händelsen har flera folkpartister gett den åtalade sitt stöd på svårförståeliga grunder trots att mannen själv erkänt händelsen.
Det liberala ungdomsförbundet gav nyligen mannen förnyat förtroende genom att välja honom till förbundsstyrelsen och där göra honom till ansvarig för rättspolitiska frågor.
Frågan är om det även gäller övriga högerpartier?
Låter som ett fylletilltag tycker jag. Det jag undrar är om även LUF var fulla när de valde in honom, eller om de anser att deras liberala grundsyn sträcker sig t.o.m utanför lagens armar? Det är ju sjukare än själva händelsen som inträffat.
Svaret på din andra fråga som jag fattat det är det bara M som inte sagt något om SD ännu, resterande delen av alliansen har sagt blankt Nej. Eller M kanske uttalat sig också om det. Någon som vet?
Jag såg ett inslag där Reinfeldt fick en klar fråga om han kunde tänka sig ett samarbete med SD som han svävade på svaret på! han fick frågan flera ggr men kunde inte svara nej!
jag anser att ALLA partier ska kunna samarbeta i frågor som de har samma ståndpunkt, ett exempel är väl att OM SD nu ville ge pensionärer mer pengar, ska då de andra partierna motarbeta det förslaget, eller ska de samsas om det och genomföra det, och motarbeta i frågor man inte håller med?
Så frågan är, OM sd kommer in i riksdagen och de kommer med ett förslag som ex V skulle ÄLSKA, tycker du då V ska ta avstånd från det förslaget enbart för att det kommer från fel håll?
Inte enbart för att det kommer ifrån fel håll utan för att det kommer från ett parti som strider mot mänskliga rättigheter!
då menar du alltså att OM en SD-medlem skulle kämpa för att en invandrare som denne anser vara värd att stanna, då skulle resten av partierna göra ALLT för att denne skulle kastas ut BARA för att det denna kamp startats av "fel" person?
Eller anta att SD skulle kämpa för att alla hemlösa ska få lägenhet, de har en lösning HUR det skulle kunna lösas, en lösning som alla eg tycker verkar vara BRA, ska då detta bekämpas pga att det är SD som kommit med motionen?
Är det inte då bra mycket bättre att bekämpa dem i ALLA frågor som är invandrarfientliga och mot andra partiers önska, men ställa upp på förslag som är BRA?
Om en SD-kille skulle försöka rädda livet på någon, ska man då hindra honom för att han är SD-kille?
Nu däger jag ju inte att man ska ge AVKALL i andra frågor som belöning, utan BARA samarbeta om BRA förslag istället för att stjälpa dessa...