Att vänsterns radikal-reformatoriska anseende grundar sig på "insurgenta" åsikter och dubbelmoralisk retorik är väl inget nytt. Vänsterväsendet har alltid, och kommer alltid att vara, motsägande och dubbelmoraliskt. Anledningen till att man blundar för islamismens frammarsch beror på underlåtande och ignorans. Varför jag väljer att nämna det i en tråd som handlar om islamistpropagandisten Mohammed Omars ständiga radikala attacker mot judar beror förstås på att vänstern - knappast alla men en betydligt stor grupp - ständigt talar om islamofobisk och xenofobisk eskalering i samhället när grupper inkluderande både nazister och muslimer går samman för att "demonstrera" mot juden och "dennes" inflytande. Det är även det skrämmande, men får inget utrymme i media då det går stick i stäv med PKismens moraliska ram. Den nya nischen är beskyddande av islam, och inget annat. Självfallet finns det en radikal grupp människor som attackerar muslimer som folk, vilket är minst lika förkastligt som just den del muslimer och nationalister som generaliserar judarna, men vänstern har på något vis utnämnt invandrare av specifikt "MENA-kulturell" bakgrund som immuna mot allt vad som kan associeras med främlingsfientlighet, vilket är en farlig utveckling. Främlingsfientlighet är inget som berör enbart en viss grupp, den finns i dess alla slag. Att mörka detta är att göra den skara extremfientliga och invandringskritiska människor en tjänst, utan medvetenhet. Jag själv anser som känt att Islam som influens i för stor dos mer eller mindre är ett hot mot Sverige som demokrati. Jag har inget emot andra folkslag. Det är inte människorna i sig som jag finner som ett hot, det är dess kulturella inslag av just religiös sort som "skrämmer" mig. Med andra ord, invandring är positivt men det skall inte betyda en helmodifiering av Sveriges normer och kultur. Detta har man klargjort ganska så glasklart i andra länder, i Sverige väljer man snarare att tillämpa full tolerans, utan några som helst begränsningar.
När Israel attackerade svensk journalistik var svenskarna illa kvicka med att påpeka judarnas dubbelmoral. Hur "de" alltid skall antyda antisemitism. När det sedan kommer till kritan, och muslimerna gör detsamma, är det plötsligen fullt förståeligt och berättigat.
När Israel attackerade svensk journalistik var svenskarna illa kvicka med att påpeka judarnas dubbelmoral. Hur "de" alltid skall antyda antisemitism. När det sedan kommer till kritan, och muslimerna gör detsamma, är det plötsligen fullt förståeligt och berättigat.