Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
formsvackan
Ezzlirsk
RedCloud
Blåfront
8 posters

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 21:33

    Att vänsterns radikal-reformatoriska anseende grundar sig på "insurgenta" åsikter och dubbelmoralisk retorik är väl inget nytt. Vänsterväsendet har alltid, och kommer alltid att vara, motsägande och dubbelmoraliskt. Anledningen till att man blundar för islamismens frammarsch beror på underlåtande och ignorans. Varför jag väljer att nämna det i en tråd som handlar om islamistpropagandisten Mohammed Omars ständiga radikala attacker mot judar beror förstås på att vänstern - knappast alla men en betydligt stor grupp - ständigt talar om islamofobisk och xenofobisk eskalering i samhället när grupper inkluderande både nazister och muslimer går samman för att "demonstrera" mot juden och "dennes" inflytande. Det är även det skrämmande, men får inget utrymme i media då det går stick i stäv med PKismens moraliska ram. Den nya nischen är beskyddande av islam, och inget annat. Självfallet finns det en radikal grupp människor som attackerar muslimer som folk, vilket är minst lika förkastligt som just den del muslimer och nationalister som generaliserar judarna, men vänstern har på något vis utnämnt invandrare av specifikt "MENA-kulturell" bakgrund som immuna mot allt vad som kan associeras med främlingsfientlighet, vilket är en farlig utveckling. Främlingsfientlighet är inget som berör enbart en viss grupp, den finns i dess alla slag. Att mörka detta är att göra den skara extremfientliga och invandringskritiska människor en tjänst, utan medvetenhet. Jag själv anser som känt att Islam som influens i för stor dos mer eller mindre är ett hot mot Sverige som demokrati. Jag har inget emot andra folkslag. Det är inte människorna i sig som jag finner som ett hot, det är dess kulturella inslag av just religiös sort som "skrämmer" mig. Med andra ord, invandring är positivt men det skall inte betyda en helmodifiering av Sveriges normer och kultur. Detta har man klargjort ganska så glasklart i andra länder, i Sverige väljer man snarare att tillämpa full tolerans, utan några som helst begränsningar.

    När Israel attackerade svensk journalistik var svenskarna illa kvicka med att påpeka judarnas dubbelmoral. Hur "de" alltid skall antyda antisemitism. När det sedan kommer till kritan, och muslimerna gör detsamma, är det plötsligen fullt förståeligt och berättigat.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 21:38

    344 ord, och inget vettigt blev sagt...men det håller ju åtminstone en rasse sysselsatt.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 21:40

    RedCloud skrev:344 ord, och inget vettigt blev sagt...men det håller ju åtminstone en rasse sysselsatt.

    Jag har full förståelse för att en obevandrad individ som Du inte kan införskaffa en annan åsiktsorientering än din egen.

    Wink
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 21:42

    Brunråttan skrev:Jag har full förståelse för att en obevandrad individ som Du inte kan införskaffa en annan åsiktsorientering än din egen.

    jag är tacksam att jag inte är bevandrad i lögner o halvsanningar och myter.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 21:43

    RedCloud skrev:

    jag är tacksam att jag inte är bevandrad i lögner o halvsanningar och myter.

    I varje post du gör bekräftar du min antydan. Tack för att du finns! Wink
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 21:44

    Brunråttan skrev:I varje post du gör bekräftar du min antydan.

    Fast du förlorar ju varje gång du "läser mellan raderna"

    ha ha ha

    Brunråttan skrev:Tack för att du finns

    Det brukar min fru också säga....
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 21:45

    RedCloud skrev:

    Fast du förlorar ju varje gång du "läser mellan raderna"

    ha ha ha

    Jösses vad du, obevandrade stolle, hakat upp dig på "läsa mellan raderna". Det verkar ju som att du tror dig ha läst mellan "mina" rader också?

    Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 21:50

    Brunråttan skrev:Jösses vad du, obevandrade stolle, hakat upp dig på "läsa mellan raderna".

    javisst, din favoritgren, jämte ljuga då förstås.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 21:52

    RedCloud skrev:

    javisst, din favoritgren, jämte ljuga då förstås.

    Du vet, storhetsvansinne och maktextrema åsikter är bara "legitimt" om man är någorlunda trovärdig. Du är som din indirekta förebild, A.H, dock utan samma stora sympatiska krets.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Blåfront 2009-10-20, 21:55

    Redcloud kallar Åkesson för lögnare

    Men Omar som säger judar är det största hotet

    Det försvarar han
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 21:57

    Du vet, storhetsvansinne och maktextrema åsikter är bara "legitimt" om man är någorlunda trovärdig.

    Herr Åkesson bevisar den tesen....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 21:59

    Rasistäcklet skrev:Redcloud kallar Åkesson för lögnare

    Javisst, han ÄR en lögnare.

    Rasistäcklet skrev:Men Omar som säger judar är det största hotet

    och vips blev också Brunfront en lögnare, herr Omar sa nämligen
    citat: Den judiska apartheidstaten Israel är idag det största hotet mot fred i världen

    Du är för korkad att kunna skilja på Israel och judar ?

    Rasistäcklet skrev:Det försvarar han

    Man blir fan äcklad av er rödjävlar som gör era automatiska tolkningar av något man inte skrivit!
    Här


    Sååå ägd, varje gånge....
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 22:04

    RedCloud skrev:

    och vips blev också Brunfront en lögnare, herr Omar sa nämligen
    citat: Den judiska apartheidstaten Israel är idag det största hotet mot fred i världen

    Du är för korkad att kunna skilja på Israel och judar ?

    Och Du är uppenbarligen för korkad för att införskaffa någorlunda insikt i "fenomenet" Mohammed Omar. Vad artikeln som TS hänvisade till antyder eller inte minskar knappast de facto att islamistpropagandisten Omar är främlingsfientlig, synnerligen gentemot judar. Om du vill dementera detta är det fritt fram. Jag försäkrar dig att du inte kan komma med mycket belägg för att han inte är det, s.a.s, baserat på din nolltolerans angående just rasism och allt afficierat med det.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 22:06

    Brunråttan skrev:Och Du är uppenbarligen för korkad för att införskaffa någorlunda insikt i "fenomenet" Mohammed Omar.

    Eftersom han är precis lika obetydlig som dig, så varför skulle jag ?

    Brunråttan skrev:antyder

    "läsa mellan raderna" *asg*

    Brunråttan skrev:Omar är främlingsfientlig

    jamen det är ju du också, so what ?
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 22:10

    RedCloud skrev:

    jamen det är ju du också, so what ?

    Återigen, du är paradoxkåt!

    Du försöker indirekt att propagera å Omars vägnar när du i post efter post skall gå emot artikelns kontext. Det är en lömsk och välmedveten taktik från din sida. "Det står ingenting i artikeln om att judar är ett hot", det kan så vara, men grundläggande faktum är att islamisthyllande Omar är judefientlig. Det finns massivt med belägg för detta att finna. Jag gav dig några belägg tidigare i tråden. Han hyser exakt samma konspiratoriska judefientliga åsikter som nazisympatiska nationalister.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 22:12

    Brunråttan skrev:Återigen, du är paradoxkåt!

    Jag ser vad jag ser, och kommenterar...

    Brunråttan skrev:Du försöker indirekt att propagera å Omars

    "läst mellan raderna" igen *asg*

    Brunråttan skrev:Det står ingenting i artikeln om att judar är ett hot"

    nej, det gör ju inte det... det står Israel.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  blueheaven 2009-10-20, 22:18

    SPÄRRA UFOT redcloud, tidernas sämsta forumdeltagare eller om man vill den främste forumsabotören! No clown monkey pig tongue
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 22:19

    RedCloud skrev:

    Det är enligt dig - och då stödjande på ditt nonchalerande i sammanhanget - mer eller mindre helt reko att Omar är främlingsfientlig eftersom jag, enligt din befängda analys, minsann är "rasist". Vem som helst kan dock begripa att det handlar om att Omar just är öppet islamist, och då enligt dina verklighets - och logikfattiga regler gärna får vara främlingsfientlig. Om det är någon som skiljer på människor och människor är det fanimig du.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-20, 23:18

    NollKollBlue skrev:SPÄRRA UFOT redcloud, tidernas sämsta forumdeltagare eller om man vill den främste forumsabotören!


    Kan inte alla ni pajasar som aldrig är intresserade av att debattera utan bara är här för att kasta skit och förstöra, sluta upp med detta omedelbart?

    Varje gång.....ägd
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Israel

    Inlägg  Secrist 2009-10-20, 23:21

    nej min kritik avser den illegala statsbildningen Israel.

    Aha, du är mer inne på Irans linje, att Israel ska utplånas från kartan? Inte konstigt att du applåderar Irans försök att skaffa kärnvapen då.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-20, 23:33

    Secrist skrev:

    Aha, du är mer inne på Irans linje, att Israel ska utplånas från kartan? Inte konstigt att du applåderar Irans försök att skaffa kärnvapen då.

    Visst är det så. Liksom proislamisten Infra som hävdade att den enda rättvisa vägen var att släppa en nuklär bomb i Tel Aviv.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  RedCloud 2009-10-21, 08:04

    Brunråttan skrev:Visst är det så

    Synd, men begripligt, att forumets ultrahöger enbart kan debattera med lögner om andra nick. några andra argument finns ju inte.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  formsvackan 2009-10-21, 09:51

    RedCloud skrev:
    Brunråttan skrev:Visst är det så

    Synd, men begripligt, att forumets ultrahöger enbart kan debattera med lögner om andra nick. några andra argument finns ju inte.
    Den gamla vanliga taktiken, sprungen ur den sydsvenska fantasigeneratorn. I syfte att få tillgång till något angripbart fantiserar man först ihop en åsikt som klistras på ”motståndaren”. Personer vars uttryckta åsikter inte överensstämmer till 100% med de egna, kan med fördel anklagas för vad som helst bara det gynnar de bristfälliga argument man själv har tillgängliga.

    I syfte att ge de taskiga argumenten mot muslimer mera bärkraft behöver man endast beskylla meningsmotståndare för att vara nazistanstrukna islamistkramare. På så sätt kan man sedan utropa sig som vinnare av grenen ”kast med tarvliga ord”.
    Ezzlirsk
    Ezzlirsk


    Antal inlägg : 847
    Join date : 09-09-16
    Age : 44
    Ort : Σπάρτη

    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Ezzlirsk 2009-10-21, 14:40

    RedCloud skrev:

    Synd, men begripligt, att forumets ultrahöger enbart kan debattera med lögner om andra nick. några andra argument finns ju inte.

    Hur just Du ställer dig till frågan är jag inte fullt medveten om, men både jag och Sniper är "vittnen" till radikalisten Infras alternativa lösning på konflikten; Och i den inräknat en nuklär bomb för att stabilisera konflikten, s.a.s.

    Sponsored content


    Mohamed Omar: Judar är det största hotet - Sida 2 Empty Sv: Mohamed Omar: Judar är det största hotet

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-23, 00:26