+3
råttan.
MartinLindgren
Blåfront
7 posters
MP och global uppvärmning
Blåfront- Antal inlägg : 5440
- Inlägg 1
MP och global uppvärmning
På vilket sätt är global spridning bra för jorden som det är att resa idag?
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 2
Sv: MP och global uppvärmning
Menar du att det Mp:s fel att folk reser som man gör med bilar och flyg?
Men där är mitt samvete rent, dom resor jag gör,blir med tunnelbana eller tåg!
råttan.- Antal inlägg : 4318
- Inlägg 3
Det är ju lite skillnad på nyttoresor och dena rena nöjesresor.
mp bryr sig inte om klimatet då de stöder tysk kolkraft.
mp bryr sig inte om klimatet då de stöder tysk kolkraft.
Blåfront- Antal inlägg : 5440
- Inlägg 4
martin7lindgren skrev:Menar du att det Mp:s fel att folk reser som man gör med bilar och flyg?
MP vill förbjuda flygresor mellan stockholm och sydsverige
Men ta hit tiotusentals från mellanöstern går bra?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 5
Rasistäcklet skrev:MP vill förbjuda flygresor mellan stockholm och sydsverige
Men ta hit tiotusentals från mellanöstern går bra?
Du ÄR sjuk i huvudet Brunfront.
Sök hjälp.
- Inlägg 6
Varför inte förbjuda nöjesresor till Medelhavet och Thailand när de ändå är igång?
Nej, nej, så mycket mer politiskt korrekt att förbjuda affärsresor.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 7
Måst vi helt förbjuda?råttan. skrev:Varför inte förbjuda nöjesresor till Medelhavet och Thailand när de ändå är igång?
Hur vore det med ransonering? X antal flyg km eller timmar..... Gällande alla, politiker, affärsmän och privatpersoner...
Ezzlirsk- Antal inlägg : 847
- Inlägg 8
Varför ens begränsa? Att resa världen över är nyttigt och utvecklande. Låt folket resa vart fan dem än behagar lyfta sig.
- Inlägg 9
Hobbyrassen skrev:Att resa världen över är nyttigt och utvecklande. Låt folket resa vart fan dem än behagar lyfta sig.
Att flyget är den enskilt största utsläppsboven av växthusgaser spelar ju ingen roll....
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 10
RedCloud skrev:Hobbyrassen skrev:Att resa världen över är nyttigt och utvecklande. Låt folket resa vart fan dem än behagar lyfta sig.
Att flyget är den enskilt största utsläppsboven av växthusgaser spelar ju ingen roll....
flyget står för en mycket större del av co2-problemet än hela världens samlade biltrafik.
Sjöfarten är också en likadan miljöbov
- Inlägg 11
RedCloud skrev:Hobbyrassen skrev:Att resa världen över är nyttigt och utvecklande. Låt folket resa vart fan dem än behagar lyfta sig.
Nej, det tycker jag inte. Det finns inte en j*vel som egentligen bryr sig till en sådan hög grad att man är öppen för förbud på denna nivå.
- Inlägg 12
Hobbyrassen skrev:Det finns inte en j*vel som egentligen bryr sig till en sådan hög grad att man är öppen för förbud på denna nivå.
Har du otur v-a-r-j-e gång du tänker ?
- Inlägg 13
RedCloud skrev:
Hur tänkte du nu? Ditt intellekt är så retarderat att "tänka först och agera sen'" finns på så långt avstånd att oavsett vilka skor du behagar klä dig i kommer du aldrig dit, tyvärr. Det förvånar dock inte alls att du tänker som du gör. Du tycker väl kärt om förbud och strikt reglering, i klassisk semikommunistisk retorik.
- Inlägg 14
RedCloud skrev:Hobbyrassen skrev:Det finns inte en j*vel som egentligen bryr sig till en sådan hög grad att man är öppen för förbud på denna nivå.
men hur många är villiga att FÖRBJUDA flygtransport till semestern på Thailand?
det är nog inte många som kan tänka sig förbud mot flygresor till semestermål.
Sedan kan man fråga sig hur många på semestermålen som är för ett sådant förbud medvetna om att ingen längre skulle komma...
- Inlägg 15
Om vi inte slutar med det lättillgängliga flyget kan vi snart stryka Maldiverna som resmål.
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 16
Sniperace skrev:RedCloud skrev:Hobbyrassen skrev:Det finns inte en j*vel som egentligen bryr sig till en sådan hög grad att man är öppen för förbud på denna nivå.
Sedan kan man fråga sig hur många på semestermålen som är för ett sådant förbud medvetna om att ingen längre skulle komma...
Jag håller med, ingen vill försaka sina semesterresor till exotiska orter. Vi är såpass själviska.
Därför föreslog jag ransonering. Då får varje människa, företag och politiker själva lägga upp hur de vill fördela sin ranson av flygtimmar.
Och i dagens datoriserad värld så borde man inte ens behöva ÅKA på konferens... Det går bra att prata över datorn...även i grupp. Man är lika delaktig utan att behöva vara fysisk närvande.
- Inlägg 17
RedCloud skrev:Om vi inte slutar med det lättillgängliga flyget kan vi snart stryka Maldiverna som resmål.
visst, men hur många MP,are tror du inte förtränger detta när de bänkar sig för resan?
liksom vänsterpartister osv, för du vill väl inte påstå att så gör inga av dessa?
Med att förbjuda flyg och sjöfart som drivs av kol och olja vore en välgärning.
- Inlägg 18
liksom vänsterpartister osv, för du vill väl inte påstå att så gör inga av dessa?
Exakt vad har det med saken att göra ?
Jag själv kommer aldrig mer att flyga, jag är vänsterpartist....
- Inlägg 19
Regndrottning skrev:Sniperace skrev:RedCloud skrev:Hobbyrassen skrev:Det finns inte en j*vel som egentligen bryr sig till en sådan hög grad att man är öppen för förbud på denna nivå.
Jag håller med, ingen vill försaka sina semesterresor till exotiska orter. Vi är såpass själviska.
Därför föreslog jag ransonering. Då får varje människa, företag och politiker själva lägga upp hur de vill fördela sin ranson av flygtimmar.
Och i dagens datoriserad värld så borde man inte ens behöva ÅKA på konferens... Det går bra att prata över datorn...även i grupp. Man är lika delaktig utan att behöva vara fysisk närvande.
jag har bara EN gång flugit till Kanarieöarna, enbart som vårdare åt min salig far som var rullstolsbunden i 40 år...HAN fgick resan av Röda Korset, jag fick betala själv enbart för att annars skulle han inte kunnat åka dit...
Jag misstänker att utan flyg och båttrafik (kol oljebaserad) skulle vi få en lugnare värld
- Inlägg 20
RedCloud skrev:liksom vänsterpartister osv, för du vill väl inte påstå att så gör inga av dessa?
Exakt vad har det med saken att göra ?
Jag själv kommer aldrig mer att flyga, jag är vänsterpartist....
Du nej, men hur många vänsterpartister tror du skulle applådera och medverka till ett sådant förbud?
De flesta säger nog JA, så länge det inte gäller dem själva.
Jag skulle rösta JA till det...
- Inlägg 21
Jag misstänker att utan flyg och båttrafik (kol oljebaserad) skulle vi få en lugnare värld
Kapitalets våta våta dröm om globalisering kommer inte att funka då....
- Inlägg 22
RedCloud skrev:
Kapitalets våta våta dröm om globalisering kommer inte att funka då....
Och?
tror du det vore skäl nog att V enat skulle rösta för ett förbud?
eller att MP skulle göra det, väl vetandes om att de själva aldrig då skulle få göra dessa resor?
JAG skulle rösta för ett sådant förbud, jag har ingen önskan om sådana vidlyftigheter.
MEN det skulle kanske få några nackdelar, förflyttning av flyktingar skulle försvåras...
men tänk dig all sjötrafik driven av vindkraft, segel igen, ingen snabbresa till andra kontinenter utan lugn och stillsam transport, långsammare eller kanske till och med stoppad smittspridning.....
- Inlägg 23
Sniperace skrev:RedCloud skrev:Hobbyrassen skrev:Det finns inte en j*vel som egentligen bryr sig till en sådan hög grad att man är öppen för förbud på denna nivå.
När det gäller miljömuppar blir de trovärdiga först när de själva är beredda att avstå något.
Det är ju alltid lätt att kräva att andra ska avstå något. Eller att andra ska betala mer för att JAG vill ha meeeeer.
- Inlägg 24
När det gäller miljömuppar blir de trovärdiga först när de själva är beredda att avstå något.
Jag själv kommer aldrig mer att flyga
RedCloud 12:46
- Inlägg 25
RedCloud skrev:
Jag själv kommer aldrig mer att flyga
RedCloud 12:46
Duktigt av dig. Din inskränkthet har alltså en bakomliggande orsak för det.