Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Sniperace
marxisten
6 posters

    Vad fan händer

    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vad fan händer Empty Vad fan händer

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 17:15

    Jag har en fråga till er alla. De senaste dagarna har acbladets server krånglat för mig. Det står "server error" helt plötsligt, när jag ska in på sidan eller den uppdatera på ett eller annat sätt. Då får man vänta nån minut så funkar det igen, men det är irriterande, speciellt om det blir så när man skrivit ett svar och det inte kommer iväg när man klickar på skicka.
    Nu verkar det som om allas avatarer är borta också, så jag tar för givet att fler än jag har haft liknande problem med servern.
    Vad kan vi göra åt det. Admin kan man ju inte rapportera till...

    PS: Innan nån påpekar det, jag vet det är fel ställe att ha denna under politik och samhälle, men här är flest.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Sniperace 2009-10-16, 17:20

    marxisten skrev:Jag har en fråga till er alla. De senaste dagarna har acbladets server krånglat för mig. Det står "server error" helt plötsligt, när jag ska in på sidan eller den uppdatera på ett eller annat sätt. Då får man vänta nån minut så funkar det igen, men det är irriterande, speciellt om det blir så när man skrivit ett svar och det inte kommer iväg när man klickar på skicka.
    Nu verkar det som om allas avatarer är borta också, så jag tar för givet att fler än jag har haft liknande problem med servern.
    Vad kan vi göra åt det. Admin kan man ju inte rapportera till...

    PS: Innan nån påpekar det, jag vet det är fel ställe att ha denna under politik och samhälle, men här är flest.

    de har problem, och gör uppdateringar.....
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 17:24

    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:Jag har en fråga till er alla. De senaste dagarna har acbladets server krånglat för mig. Det står "server error" helt plötsligt, när jag ska in på sidan eller den uppdatera på ett eller annat sätt. Då får man vänta nån minut så funkar det igen, men det är irriterande, speciellt om det blir så när man skrivit ett svar och det inte kommer iväg när man klickar på skicka.
    Nu verkar det som om allas avatarer är borta också, så jag tar för givet att fler än jag har haft liknande problem med servern.
    Vad kan vi göra åt det. Admin kan man ju inte rapportera till...

    PS: Innan nån påpekar det, jag vet det är fel ställe att ha denna under politik och samhälle, men här är flest.

    de har problem, och gör uppdateringar.....

    Okej, hur vet du det?

    Trodde först de bara var min dator som jävlas... Smile


    Senast ändrad av marxisten den 2009-10-16, 17:24, ändrad totalt 1 gång
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Vad fan händer Empty Good bajs.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-16, 17:24

    AC forum går på sista varvet.

    Betyder detta att du måste skaffa ett jobb marx, och att den obehörige måste börja sköta sitt ? Har du mycket ont i magen nu ?
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-16, 17:26

    Även jag har haft problem.... komer fram till en annan site, senare får 'fel'besked. Och nu när jag är inne ser jag inga avatarer...

    queen
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 17:26

    GustavAnder skrev:AC forum går på sista varvet.

    Betyder detta att du måste skaffa ett jobb marx, och att den obehörige måste börja sköta sitt ? Har du mycket ont i magen nu ?

    Nä, snarare undrade jag bara vad som var problemet...

    Ont i magen, fick jag ett jobb skulle jag knappast har det. Snarare så skulle jag bli överlycklig.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Sniperace 2009-10-16, 17:30

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:AC forum går på sista varvet.

    Betyder detta att du måste skaffa ett jobb marx, och att den obehörige måste börja sköta sitt ? Har du mycket ont i magen nu ?

    Nä, snarare undrade jag bara vad som var problemet...

    Ont i magen, fick jag ett jobb skulle jag knappast har det. Snarare så skulle jag bli överlycklig.

    de skrev att de hade serverproblem.....

    inget att hänga upp sig på, det är bara att lägga in avataren igen, samma sak hände på testaren (vi finns på samma server)
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  marxisten 2009-10-16, 17:41

    Sniperace skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:AC forum går på sista varvet.

    Betyder detta att du måste skaffa ett jobb marx, och att den obehörige måste börja sköta sitt ? Har du mycket ont i magen nu ?

    Nä, snarare undrade jag bara vad som var problemet...

    Ont i magen, fick jag ett jobb skulle jag knappast har det. Snarare så skulle jag bli överlycklig.

    de skrev att de hade serverproblem.....

    inget att hänga upp sig på, det är bara att lägga in avataren igen, samma sak hände på testaren (vi finns på samma server)

    Testaren är ett jävla tag sen jag besökte.
    Nåja, då vet jag vad problemet är iaf...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Infra 2009-10-16, 19:39

    Jag har råkat ut för det här då och då i över
    tre veckor nu. Jag undrar varför Snipe inte är
    oroad. Själv får jag bilden av att någon stänger
    av och är inne och lägger spionprogram på ACForum.
    Då måste fan stänga av alla andra så han har fritt
    tillträde till forum.

    Snipers förklaringar litar jag inte på. "De skrev
    att de hade problem på servern". Det tror jag det,
    om någon utifrån tar sig in bakvägen på servern
    och lägger in spionprogram medan serveroperatören
    står maktlös. Det kallar jag också problem.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Infra 2009-10-16, 20:04

    Jaghar i dag också märkt att min maskin blir segare så fort den är inkopplad på AC. Värst blir det om jag loggar in. Då tror jag de söker de jävlarna. Så glöm ej att logga ut. När jag tänker på det: kan det vara FRA som synkroniserar sina maskiner med våra?

    Förreasten -är det nån som har sett Blue? Jag litar inte på honom.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Sniperace 2009-10-16, 22:02

    Infra skrev:Jag har råkat ut för det här då och då i över
    tre veckor nu. Jag undrar varför Snipe inte är
    oroad. Själv får jag bilden av att någon stänger
    av och är inne och lägger spionprogram på ACForum.
    Då måste fan stänga av alla andra så han har fritt
    tillträde till forum.

    Snipers förklaringar litar jag inte på. "De skrev
    att de hade problem på servern". Det tror jag det,
    om någon utifrån tar sig in bakvägen på servern
    och lägger in spionprogram medan serveroperatören
    står maktlös. Det kallar jag också problem.


    Jag kör ett HELT eget forum på min domän, alltså inget sådant gratisforum färdigt att använda, det körs mot en mysqldatabas med php-script osv.

    Detta uppdaterar jag och går igenom med olika saker rätt så frekvent, så snart jag uppdaterar denna med nyare programvara sker exakt samma sak, de som ska in möts av en sida som talar om att service pågår, det kan då även bli att de går direkt till webadressens rot, som i detta fallet är forumotion.com, alltså försvinner den inledande subdomänadressen acbladet.

    att din dator blir slö kan jag inte förklara...

    I vilket fall som helst är det en hel del jobb att hålla en hel farm av forum rullande, det kräver mycket arbete och mycket uppdaterande just för att stoppa intrångsförsök och spiderinloggningar osv...


    tänk på att forumotion.com hanterar hundratals forum under flera adresse på samma server, testaren finns som sagt på samma som denna....
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Infra 2009-10-16, 23:06

    Får vi vara med på ditt "alldeles egna forum" Snipe?
    Eller är det ett forum för speciellt invigda? För du
    kan väl inte sitta och chata med dig själv på ditt forum,
    Sniper?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Sniperace 2009-10-17, 12:35

    Infra skrev:Får vi vara med på ditt "alldeles egna forum" Snipe?
    Eller är det ett forum för speciellt invigda? För du
    kan väl inte sitta och chata med dig själv på ditt forum,
    Sniper?

    Javisst, OM DU BLIR medlem I SKYTTEFÖRENINGEN.....
    Men, där finns ingen chatt aktiverad.

    jag har även en blogg igång som jag byggt upp och administrerar åt min dotter på samma domän.

    Å andra sidan tror jag inte du intresserar dig så mycket för det vi talar om angående föreningsarbetet osv på forumet!

    det som talas om där är fixandet av banområdet, byggande av nu skjuthall för pistolskyttet, uppläggningen av luftgebärsskyttet för ungdomar, arrangerandet av luftgevärsskytte för synskadade och sådant, inget politiskt eller frågor där man riskerar att bli ovänner...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  SiP 2009-10-17, 12:45

    Infra skrev:Jag har råkat ut för det här då och då i över
    tre veckor nu. Jag undrar varför Snipe inte är
    oroad. Själv får jag bilden av att någon stänger
    av och är inne och lägger spionprogram på ACForum.
    Då måste fan stänga av alla andra så han har fritt
    tillträde till forum.

    Snipers förklaringar litar jag inte på. "De skrev
    att de hade problem på servern". Det tror jag det,
    om någon utifrån tar sig in bakvägen på servern
    och lägger in spionprogram medan serveroperatören
    står maktlös. Det kallar jag också problem.

    Avd. Rädd för sin egen skugga...
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Infra 2009-10-17, 15:12

    SiP skrev:
    Infra skrev:Jag har råkat ut för det här då och då i över
    tre veckor nu. Jag undrar varför Snipe inte är
    oroad. Själv får jag bilden av att någon stänger
    av och är inne och lägger spionprogram på ACForum.
    Då måste fan stänga av alla andra så han har fritt
    tillträde till forum.

    Snipers förklaringar litar jag inte på. "De skrev
    att de hade problem på servern". Det tror jag det,
    om någon utifrån tar sig in bakvägen på servern
    och lägger in spionprogram medan serveroperatören
    står maktlös. Det kallar jag också problem.

    Avd. Rädd för sin egen skugga...

    Inte räddare än att jag går in här alltsom oftast. Min säkerhet är det sörjt för. Se om din egen säkerhet du, SIP! Jjag tror varken FRA, Mossad eller Sniper når fram till mina portar - de må vara öppna eller stängda. Förr måste de stänga av hela ACForum. Och det är väl precis vad de gör eller......?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Infra 2009-10-17, 15:19

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Får vi vara med på ditt "alldeles egna forum" Snipe?
    Eller är det ett forum för speciellt invigda? För du
    kan väl inte sitta och chata med dig själv på ditt forum,
    Sniper?

    Javisst, OM DU BLIR medlem I SKYTTEFÖRENINGEN.....
    Men, där finns ingen chatt aktiverad.

    jag har även en blogg igång som jag byggt upp och administrerar åt min dotter på samma domän.

    Å andra sidan tror jag inte du intresserar dig så mycket för det vi talar om angående föreningsarbetet osv på forumet!

    det som talas om där är fixandet av banområdet, byggande av nu skjuthall för pistolskyttet, uppläggningen av luftgebärsskyttet för ungdomar, arrangerandet av luftgevärsskytte för synskadade och sådant, inget politiskt eller frågor där man riskerar att bli ovänner...

    Very Happy

    Jag tog som vuxen kontakt med en skytteförening och bad att få en ansökan om medlemskap skickad. De skickade. Gissade om jag studsade då jag fick se ansökningsblanketten. Jag får höfta så här efteråt men jag tror det var 140 st frågor ungefär, mer eller mindre omöjliga att svara på. Själva ansökan hade streckade rader på högt och lågt och jag vet inte hur många de hade lyckats få in på ett A-4 -papper. En riktig prestation av en labyrintbyggare.
    Jag förstår väl att de måste sörja för säkerheten så att de ej får in rötägg i klubben men detta var ett skämt. Så jag hoppar nog över medlemsskapet, Sniper.
    Tack ändå.

    Du skrev: "......riskerar att bli ovänner". Vad gör man då? Träffar man "fel"?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  SiP 2009-10-17, 15:34

    Infra skrev:Inte räddare än att jag går in här alltsom oftast. Min säkerhet är det sörjt för. Se om din egen säkerhet du, SIP! Jjag tror varken FRA, Mossad eller Sniper når fram till mina portar - de må vara öppna eller stängda. Förr måste de stänga av hela ACForum. Och det är väl precis vad de gör eller......?

    Sen när du ligger där i din ensamhet, kommer tvångstankarna över dig då Infra??
    "Tänk om det sitter någon och ser vem jag är"
    "Tänk om elake Sniper kan se in i min dator"
    "Tänk om FRA kan se att jag har de där bilderna på datorn"
    "Lämnade jag porten öppen på datorn nu"

    Inte lätt att vara rädd Infra, du får ta Susz och hålla handen, hon har bara nassar under sängen åtminstonde....

    BUUU
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Sniperace 2009-10-17, 15:45

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    Infra skrev:Får vi vara med på ditt "alldeles egna forum" Snipe?
    Eller är det ett forum för speciellt invigda? För du
    kan väl inte sitta och chata med dig själv på ditt forum,
    Sniper?

    Javisst, OM DU BLIR medlem I SKYTTEFÖRENINGEN.....
    Men, där finns ingen chatt aktiverad.

    jag har även en blogg igång som jag byggt upp och administrerar åt min dotter på samma domän.

    Å andra sidan tror jag inte du intresserar dig så mycket för det vi talar om angående föreningsarbetet osv på forumet!

    det som talas om där är fixandet av banområdet, byggande av nu skjuthall för pistolskyttet, uppläggningen av luftgebärsskyttet för ungdomar, arrangerandet av luftgevärsskytte för synskadade och sådant, inget politiskt eller frågor där man riskerar att bli ovänner...

    Very Happy

    Jag tog som vuxen kontakt med en skytteförening och bad att få en ansökan om medlemskap skickad. De skickade. Gissade om jag studsade då jag fick se ansökningsblanketten. Jag får höfta så här efteråt men jag tror det var 140 st frågor ungefär, mer eller mindre omöjliga att svara på. Själva ansökan hade streckade rader på högt och lågt och jag vet inte hur många de hade lyckats få in på ett A-4 -papper. En riktig prestation av en labyrintbyggare.
    Jag förstår väl att de måste sörja för säkerheten så att de ej får in rötägg i klubben men detta var ett skämt. Så jag hoppar nog över medlemsskapet, Sniper.
    Tack ändå.

    Du skrev: "......riskerar att bli ovänner". Vad gör man då? Träffar man "fel"?


    Någon ansökningsblankett har vi INTE, den som vill vara med betalar helt enkelt in medlemsavgiften på 75 för ungdom, 200 för vuxna som bara ska skjuta luftvapen och gevär, 500 för dem som även ska skjuta pistol, sedan får de delta i alla träningar, och efter ett halvår kan de söka behovsintyg för licens på gevär, då har vi hunnit bilda oss en uppfattning om hur seriösa de är, när det däremot gäller behovsintyg för pistol måste de först klara av att skjuta guldmärkesfordringarna, samt varit med ett år och regelmässigt deltagit i föreningsaktiviteterna, SAMT ställt upp och hjälpt i med föreningsarbetet.... och likadant där, vi bedömer ju seriositeten hos dem, så ex en som vi vet är nasse får ALDRIG ett sådant.


    Jag vet att det finns föreningar som har väldiga krav, och långa köer för att komma in, men vi tillhör INTE den delen, men ändå åtnjuter vi högsta respekt från polismyndigheten, kanske pga att vi sköter verksamheten BRA och att vi ännu aldrig haft några problem med medlemmar som misskött sig!

    och neh, det är nog ingen som ens har en tanke på att skjuta på någon människa...

    anledningen att vi inte riskerar bli ovänner är att vi håller oss till vår verksamhet i de flesta diskussioner och inte bryr oss om politik.... eller religion osv.

    Sponsored content


    Vad fan händer Empty Sv: Vad fan händer

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 15:34