Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

3 posters

Segregation

PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

Segregation Empty Segregation

Inlägg  PE Dal 2009-10-15, 19:15

"det rumsliga åtskjilandet av befolkningsgrupper"

Mitt byte av boendeplats har föranlett en del funderingar. 3 kilometers förflyttning söderut av mina mestadels helt onödigt förvärvade pinaler och trygghetstingestar, till en bostadsrätt utlånad av mitt bankpalats till en evigt återkommande ränteinkomst för bankens delägare, detta det finansintitut som numera bör och skall betraktas som min heltida hyresvärd.

Det avflyttade kommunala bostadsområdet, som jag förövrigt trivdes alldeles förfärligt i, där har nogsamt kommunen också placerat alla de medborgare som på ett eller annat sätt kan betraktas och benämnas som problematiker.
    Illbattingar som kladdkluddar på husväggar och bilar, kemikaliemissbrukande drägg som får spatt och spader, fattigdomslevare som stjäl och rånar för en tillfällig dagsöverlevnad, nyss frisläppta kåkfarares boningsplats, asylsökande nyanlända nysvenskar som väntar på uppehållstillstånd och plågas av krigspsykoser.

Kommunen och polisen har därmed förenklat sitt medborgaruppdrag, allt strulande samlat på samma plats.
    För att kunna bo tryggt och trivsamt i Sveriges städer idag är förutsättningarna, fast hög arbetsinkomst, bankens förtroende, inga betalningsanmärkningar.

Enda sättet att kunna bo i trivsel och trygghet, och slippa dräggartat beteende är ju idag tydligast att tvingas "köpa" sina rum och väggar.
    Har Ni ACskrivare samma erfarenheter? Vilka kriterir kan ställas på en acceptabel livsborg?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Segregation Empty Sv: Segregation

Inlägg  Regndrottning 2009-10-15, 22:23

Personligen håller jag inte med... Själv bor jag i en kommunal hyresrätt. Det är ett bra läge, lugnt och tyst, mycket grönområde runt omkring, nära till affärer, bra bussförbindelser och bara två km från stranden.... promendavstånd. Inte nog med det så är hyran rätt så låg....4250 för en trea!

Samt att servicen är bra från bolaget...jag felanmäler och de fixar samma dag.

Det är ytterst få som flyttar från området. Jag har sett småbarn växa upp till unga vuxna under mina 20 år här.... och jag har samma grannar.... Vi har en gemenskap och frihet att göra som vill vill samt det kommunala hyresbolaget lyhörda och måna om att genomföra förbättringarna som vi önskar oss....

Jag skulle behöva betala bra mycket mer för att bo lika bra någonannanstans...

queen
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2009-10-15, 22:31

Det finns ju allmännyttiga områden och allmännyttiga områden, RD...
    Eller snarare allmänonyttiga, kanske..
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-10-15, 22:46

Vercingetorix skrev:Det finns ju allmännyttiga områden och allmännyttiga områden, RD...
    Eller snarare allmänonyttiga, kanske..

Jag vet... jag bara berättade hur jag har det. Jag vet att det inte ser lika ut, överallt. Men, jag har det bra! Very Happy

queen

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 11:58