Och det är exakt så de försöker styra det. Det svåra är ju att bedöma vilka som kan och vilka som inte kan. En sån som martin har ju inget som helst intresse av att jobba. Vad gör man då?
+9
Secrist
ANNA2LINK
lazy
Regndrottning
theward
råttan.
MartinLindgren
RedCloud
Sossar-e-lata
13 posters
Vad oväntat att Norrland även leder denna statistik
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 26
Sjukt
Nej absolut så är inte utförsäkran den bästa medicinen för sjuka. Jag håller med dig Theward!!! Dom människor som behöver vara sjuka måste kunna vara det och dom sjuka som klarar av att arbeta måste kunna komma igång med arbete, det är så som det måste få vara.
Och det är exakt så de försöker styra det. Det svåra är ju att bedöma vilka som kan och vilka som inte kan. En sån som martin har ju inget som helst intresse av att jobba. Vad gör man då?
theward- Antal inlägg : 6709
Secrist skrev:Men eftersom det tyvärr är 99% sparkar som utdelas nu, så blir det minst sagt ödesdigert för många människor
Har du statistik på detta?
du jag har skrivit om det här både länge ofta, det börjar bli tjatigt att förklara. Speciellt som ingen lyssnar
ingen jag känner och det är många ...GA kan göra sig hur lustig som helst.
ingen av desa har fått någon hjälp ab FK, dock har samtliga fått slutdatum eller så är de redan utförsäkrade.
ingen rehab eller nåt annat har i dagsläget erbjudits...
Så ja, jag hävdar att det är 99% sparkar
Secrist skrev:Nej absolut så är inte utförsäkran den bästa medicinen för sjuka. Jag håller med dig Theward!!! Dom människor som behöver vara sjuka måste kunna vara det och dom sjuka som klarar av att arbeta måste kunna komma igång med arbete, det är så som det måste få vara.
Martin har redan sjukersättning en permanent sådan...
oavsett riktigheten, så får han ha den kvar
nää det är inte alls så de försöker styra det, för då är det nog det sämsta försöket jag någonsin sett
inte svårt alls att bedömma, man lysnar på behandlande läkare, på den sjuke och låter den sjuke arbetsträna under en lång period.
Då är det inte svårt att se hur mkt den kan jobba sen
- Inlägg 29
FK
Jag känner också folk som är inne i den svängen och jag kan lova att de inte ställer upp på den beskrivningen.
Jag känner också folk som är inne i den svängen och jag kan lova att de inte ställer upp på den beskrivningen.
råttan.- Antal inlägg : 4318
Anna,
I ditt fall kan en tidsbegränsning vara precis vad som behövs. Du har varit när att bli frisk i typ 3 år nu. Det är kanske dags att ta det där steget.
I ditt fall kan en tidsbegränsning vara precis vad som behövs. Du har varit när att bli frisk i typ 3 år nu. Det är kanske dags att ta det där steget.
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
theward skrev:Secrist skrev:Men eftersom det tyvärr är 99% sparkar som utdelas nu, så blir det minst sagt ödesdigert för många människor
Har du statistik på detta?
du jag har skrivit om det här både länge ofta, det börjar bli tjatigt att förklara. Speciellt som ingen lyssnar
ingen jag känner och det är många ...GA kan göra sig hur lustig som helst.
ingen av desa har fått någon hjälp ab FK, dock har samtliga fått slutdatum eller så är de redan utförsäkrade.
ingen rehab eller nåt annat har i dagsläget erbjudits...
Ja visst är det sparkar...
När evig sjukskrivning var normen var det ingen som ylade efter rehab.
råttan. skrev:När evig sjukskrivning var normen var det ingen som ylade efter rehab.
Rehab har väl alltid varit aktuellt för dom sjuka!!!
Nej, verkligen inte.
- Inlägg 35
Rehab
Rehab har väl alltid varit aktuellt för dom sjuka!!!
Uppenbarligen var det något som inte fungerade. Under nittiotalet förtidspensionerades det människor i ett antal som slog alla tänkbara rekord.
Uppenbarligen var det något som inte fungerade. Under nittiotalet förtidspensionerades det människor i ett antal som slog alla tänkbara rekord.
- Inlägg 36
Vad då???
råttan. skrev:Nej, verkligen inte.
Vad då vill inte sjuka rehabilitera sig eller vad då menar du???
råttan. skrev:När evig sjukskrivning var normen var det ingen som ylade efter rehab.
Svårt att få nåt som inte finns
Du menar mao att alla sjuka inte vill bli frisk(are)
Du kommer ju med ständiga magplask nu...
är det inte bättre att nanna kudde, innan det blir för pinsamt?
theward skrev:råttan. skrev:När evig sjukskrivning var normen var det ingen som ylade efter rehab.
Svårt att få nåt som inte finns
Du menar mao att alla sjuka inte vill bli frisk(are)
Du kommer ju med ständiga magplask nu...
är det inte bättre att nanna kudde, innan det blir för pinsamt?
Ja jag säger detsamma!!!
Jag pratar om att en hel del sjukskrivna inte är så sjuka även om de lurat sig själv att tro det.
- Inlägg 40
mindre sjuka
råttan. skrev:Jag pratar om att en hel del sjukskrivna inte är så sjuka även om de lurat sig själv att tro det.
Inte är folk mindre sjuka för det...
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
ANNA2LINK skrev:råttan. skrev:Jag pratar om att en hel del sjukskrivna inte är så sjuka även om de lurat sig själv att tro det.
Det tycks inte gå upp för några att det finns kronisk sjuka... alltså en livslång sjukdom eller åkomma.
Samma personer likställer sjukdom som en tre-dagars förkylning...
Redvictory- Antal inlägg : 12028
Regndrottning skrev:ANNA2LINK skrev:råttan. skrev:Jag pratar om att en hel del sjukskrivna inte är så sjuka även om de lurat sig själv att tro det.
Det tycks inte gå upp för några att det finns kronisk sjuka... alltså en livslång sjukdom eller åkomma.
Precis men det är ju inte så konstigt för har vi en socialförsäkringsminister som påstår att hon gått in i väggen (utbränd) vilade ett par dar och sen jobbade som vanligt så förstår vi ju hur resten av allianspatrasket resonerar!
Redvictory skrev:Regndrottning skrev:ANNA2LINK skrev:råttan. skrev:Jag pratar om att en hel del sjukskrivna inte är så sjuka även om de lurat sig själv att tro det.
Precis men det är ju inte så konstigt för har vi en socialförsäkringsminister som påstår att hon gått in i väggen (utbränd) vilade ett par dar och sen jobbade som vanligt så förstår vi ju hur resten av allianspatrasket resonerar!
jag vet att det finns folk som inte anser att man är sjuk förrens man ligger på sjukhus och har dropp...
Det skrämmande i just det fallet, är att hon som sa det också är sjuksyrra
Sen har vi en topp FP-politiker från örebro som sa till en bekant, som agerar ganska mkt politiskt.(han är förtidspensionär efter en viltolycka, plus at han redan innan var utsliten i rygg och axlar efter ett tungt arbetsliv)
han sa: - du som är så solbränd kan väl inte vara sjuk
Min bekant svarade jag har inget fel med mitt pigment..
nu vet jag att folk kommer att förlöjliga och förringa vad jag skriver, trots att desa saker är helt sanna..
sammantaget med de många idiotutalanden som husmark gjort, undrar ju faktiskt hur det är ställt i hjärnkontoret på dessa, som uttalar sig så huvudlöst och klumpigt?
blueheaven- Antal inlägg : 5228
Det finns de som är sjuka och det finns de som känner efter hur sjuka de är och det finns de som låtsas vara sjuka!
Hur jävla svårt att fatta skall det vara?
blueheaven skrev:Det finns de som är sjuka och det finns de som känner efter hur sjuka de är och det finns de som låtsas vara sjuka!
inte ett dugg svårt...
Men det tydligen svårt att fatta att tillhör man grupp ett och två...
Då är man sjuk oavsett vad ni tycker
Grupp tre har nog ingen nåt övers för...
Men ni lyckas påskina att majoriteten av de som är sjukskrivna eller har sjukersättning till grupp 2 eller 3.
Det är DÄR NI ÄR UTE OCH CYKLAR och faktiskt misstänkliggör och förringar hur sjuka mår och vad de klarar av
att sätta sig in i hur andra har det verkar svårt och skriver man nåt uttömmade om sig själv fär man bara skit tillbaka...
theward skrev:blueheaven skrev:Det finns de som är sjuka och det finns de som känner efter hur sjuka de är och det finns de som låtsas vara sjuka!
inte ett dugg svårt...
Men ni lyckas påskina att majoriteten av de som är sjukskrivna eller har sjukersättning till grupp 2 eller 3.
Det är DÄR NI ÄR UTE OCH CYKLAR och faktiskt misstänkliggör och förringar hur sjuka mår och vad de klarar av
att sätta sig in i hur andra har det verkar svårt och skriver man nåt uttömmade om sig själv fär man bara skit tillbaka...
Jag är helt övertygad om att B-H känner igen sig i gruppen som låtsas vara sjuk!
Redvictory skrev:theward skrev:blueheaven skrev:Det finns de som är sjuka och det finns de som känner efter hur sjuka de är och det finns de som låtsas vara sjuka!
inte ett dugg svårt...
Jag är helt övertygad om att B-H känner igen sig i gruppen som låtsas vara sjuk!
tror han låtsas var frisk istället
theward skrev:Redvictory skrev:theward skrev:blueheaven skrev:Det finns de som är sjuka och det finns de som känner efter hur sjuka de är och det finns de som låtsas vara sjuka!
inte ett dugg svårt...
tror han låtsas var frisk istället
Ja just det! precis som Blåfront som vill betraktas som frisk men som är helt utom sina sinnes fulla bruk!
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Mr.Kronblom/Blue är precis allting själv som han ylar och trumpetar ut mot sina meningsmotståndare,
En fullt frisk och arbetsför 52 åring som stolt basunerar ut att han inte vill jobba eller betala skatt, vilket bara det är en förolämpning mot alla sjuka m.fl som jagas med blåslampa trots att dom inget hellre vill än att arbeta men inte kan!
Att också Mr.Kronblom/Blue lika stolt utnyttjar sin fru,mamma släkt och vänner för sitt uppehälle ökar knappast hans värde, en liten och ynklig person helt enkelt!
En fullt frisk och arbetsför 52 åring som stolt basunerar ut att han inte vill jobba eller betala skatt, vilket bara det är en förolämpning mot alla sjuka m.fl som jagas med blåslampa trots att dom inget hellre vill än att arbeta men inte kan!
Att också Mr.Kronblom/Blue lika stolt utnyttjar sin fru,mamma släkt och vänner för sitt uppehälle ökar knappast hans värde, en liten och ynklig person helt enkelt!
martin7lindgren skrev:Mr.Kronblom/Blue är precis allting själv som han ylar och trumpetar ut mot sina meningsmotståndare,
Man kan säga att han är stor i orden men liten på jorden!