Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
Regndrottning
Infra
marxisten
Blåfront
SiP
RedCloud
blueheaven
theward
Redvictory
MartinLindgren
Kakmonstret
Secrist
lazy
GustavAnder
råttan.
19 posters

    Arbetslösheten ökar inte längre

    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  råttan. 2009-10-12, 23:46

    Arbetslösheten har slutat att öka. Fortsätter denna trend så kommer prognoserna att revideras till det bättre. Det är bra för Alliansen, men viktigare är att det är bra för Sverige och dess invånare
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty knäckfrågan.

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-12, 23:49

    råttan. skrev:Arbetslösheten har slutat att öka. Fortsätter denna trend så kommer prognoserna att revideras till det bättre. Det är bra för Alliansen, men viktigare är att det är bra för Sverige och dess invånare

    Arbetslösheten och ekonomin blir knäckfrågorna i valet.
    Vänder det inte så blir det tufft för Allians För Sverige, trots att alla vet att de är det bästa för landet.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  lazy 2009-10-12, 23:53

    Oavsett hur det ser ut med arbetslöshet o.dyl om drygt ett år så
    vill jag inte se Mona S som statsminister, Sverige är värt ett
    bättre öde än så.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Mona

    Inlägg  Secrist 2009-10-12, 23:59

    Oavsett hur det ser ut med arbetslöshet o.dyl om drygt ett år så
    vill jag inte se Mona S som statsminister, Sverige är värt ett
    bättre öde än så.


    Det måste ju vara rätt unikt. Att en partiledare kan bli statsminister trots urusla förtroendesiffror. Det måste ju betyda att vissa människor resonerar: "Jag har inget som helst förtroende för henne men jag ska rösta på henne ändå." Mystiskt.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  lazy 2009-10-13, 00:03

    Secrist Today at 10:59 pm
    Det måste ju vara rätt unikt. Att en partiledare kan bli statsminister trots urusla förtroendesiffror. Det måste ju betyda att vissa människor resonerar: "Jag har inget som helst förtroende för henne men jag ska rösta på henne ändå." Mystiskt.

    Läs martin med kloner? Wink Laughing
    Kakmonstret
    Kakmonstret


    Antal inlägg : 4120
    Join date : 09-02-18
    Age : 48

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  Kakmonstret 2009-10-13, 00:25

    Finns många i detta land som blivit uppfostrade till att alltid rösta S, oavsett vad de har för politik eller partiledare. De vet inte bättre.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-13, 00:47

    Mona Sahlin blir säkert en alldeles utmärkt statsminister, med lika utmärkta rödgröna statsråd i vår nästa regering,

    Sen kan madame Lazy svinga sin n piska och batong hur mycket hon vill! Sleep
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Mona

    Inlägg  Secrist 2009-10-13, 01:30

    Läs martin med kloner?

    Nja, egentligen inte. Martin är alldeles för enkelspårig för att göra några djupanalyser.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  Redvictory 2009-10-13, 08:36

    Nu skyller snart Alliansanhängarna arbetslösheten på oppositionen också i sin frustration över att det inte går att skylla på finanskrisen längre eftersom andra länder klarat krisen mycket bättre! pajasregering är vad det är!
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  råttan. 2009-10-13, 08:45

    Jag håller med Gustav här. Det som avgör valet är hur ekonomin och jobben utvecklas under närmaste 6-9 månaderna. Det ser ut att bli en klar förbättring. Men det krävs också en klar förbättring för att Alliansen ska vinna.

    Det är nog inte så många väljare sp, är så korkade att de som martin röstar villkorslöst. Men de flesta byter inte block vecka för vecka. De som avgör valet är således den del som faktiskt byter block, samt vilka som väljer att ligga på soffan.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-13, 08:49

    Det är rätt secrist,håll dig undan om du inte har något annat och komma med än ditt pekfinger och ditt vanliga tramsande,

    Mig får du aldrig i gungning!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-13, 08:54

    Jag kommer rösta på det alternativ jag tror på,och hitills har inte alliansen tillfört något som jag inte tror de rödgröna kan göra bättre!

    Bara att få se att Mr.Råtta och hans likar inse att dom inte är ett dugg mer värda en andra medborgare är mycket vunnet! rabbit
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  theward 2009-10-13, 09:00

    jag röstar främst inte för nåt i nästa val, jag röstar emot nåt..
    Nämlingen alliansen som tagit högerideoligin längre än någon borgaregering gjort förr

    Sen gillar jag inte Mona och sossarna är heller inte perfekta...
    Men alternativet är mkt värre
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  blueheaven 2009-10-13, 10:56

    theward skrev:jag röstar främst inte för nåt i nästa val, jag röstar emot nåt..
    Nämlingen alliansen som tagit högerideoligin längre än någon borgaregering gjort förr

    Sen gillar jag inte Mona och sossarna är heller inte perfekta...
    Men alternativet är mkt värre

    Nej aldrig mer sossarna som förde landet ner i bidragsträsket och gjorde invånarna till viljelösa zombies totalt okunniga om orsak och verkan! Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  RedCloud 2009-10-13, 11:21

    om förde landet ner i bidragsträsket

    översatt till normal svenska: våra socialförsäkringar...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  SiP 2009-10-13, 11:42

    Tycker nog inte att alliansen gjort bort sig totalt under sin tid i rosenbad, man skall tänka på att det dock varit en global finanskris som världen inte skådat sedan Kreuger bestämde sig att blåsa skallen av sig 1932.

    Dock har deras politik där de sparat på de svaga för att ge de rika slagit hårt på mångas ekonomi, att de tror de kan vinna valet på att ge lite mer i plånboken med jobbavdraget hoppas jag gemene man genomskådar då det egentligen ger nada då de höjer något annat istället som t.ex. a-kasse avgiften, det som förloras i karusellen tas genast in på gungorna...

    Sen att Mona har en ryggsäck större än en backpacker är tyvärr en belastning som kommer att användas mot henne i valkampanjen, för att det kommer bli en smutskastarkampanj är nog inget att tveka om..
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  Blåfront 2009-10-13, 13:14

    Redvictory skrev:Nu skyller snart Alliansanhängarna arbetslösheten på oppositionen också i sin frustration över att det inte går att skylla på finanskrisen längre eftersom andra länder klarat krisen mycket bättre! pajasregering är vad det är!

    Varför var arbetslösheten så hög vid förra högkonjukturs topp när rödingarna hade makten?

    Varför förtidspensionerade rödingarna tiotusentals för att dölja arbetslösheten för att sedan utförsäkra dom?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  SiP 2009-10-13, 13:39

    Blåfront skrev:
    Redvictory skrev:Nu skyller snart Alliansanhängarna arbetslösheten på oppositionen också i sin frustration över att det inte går att skylla på finanskrisen längre eftersom andra länder klarat krisen mycket bättre! pajasregering är vad det är!

    Varför var arbetslösheten så hög vid förra högkonjukturs topp när rödingarna hade makten?

    Varför förtidspensionerade rödingarna tiotusentals för att dölja arbetslösheten för att sedan utförsäkra dom?

    Samma sak som alliansen ägnat sig åt, först ändrade dom reglerna så att om du varit sjukskriven mer än fem år så var du ej berättigad till a-kassa, sen gav de direktiv till FK att med hårdare regler så kastades ett stort antal ut från FK, med den följden att dessa fick gå till soc eller leva på en anhörig, i vilken statistik hamnade dessa tror du??
    Inte i arbetslöshetsstatistiken i alla fall...

    Så alltså samma sak, sak samma...Bara lite andra trådar dom drog i..
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-10-13, 16:21

    martin7lindgren skrev:Jag kommer rösta på det alternativ jag tror på.......

    Jag stöder de rödgröna reservationslöst.... martin notoe.


    Senast ändrad av GustavAnder den 2009-10-13, 17:57, ändrad totalt 1 gång
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  marxisten 2009-10-13, 16:58

    Secrist skrev:Det måste ju vara rätt unikt. Att en partiledare kan bli statsminister trots urusla förtroendesiffror. Det måste ju betyda att vissa människor resonerar: "Jag har inget som helst förtroende för henne men jag ska rösta på henne ändå." Mystiskt.

    Personligen har jag inte bestämt mig vad jag anser om henne. Hört och sett henne alldeles för lite i action, för att besluta mig gällande om jag har förtroende för henne eller ej. Kommer bestämma mig för det i valrörelsen. Dock så är det partiets politik och ledaren tillsammans som spelar roll. Och vad jag vet om Mona, är att hon är alldeles för höger för min smak.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  Infra 2009-10-13, 20:31

    Åsså kommer Råttan: "Arbetslösheten ökar inte längre...bla...bla...bla"
    Du låter tamefan som emn jävla papegoja. Det är ju nu alla varsel får genomslag, lagom till jul. Socialbidragstagarna är fler än någonsin. Och då handlar det inte om nyanlända utan om pursvenskar.

    Men du babblar på naivt "Arbetslösheten är över bla...bla...bla...! Naiva Tomte!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-13, 20:32

    marxisten skrev:
    Secrist skrev:Det måste ju vara rätt unikt. Att en partiledare kan bli statsminister trots urusla förtroendesiffror. Det måste ju betyda att vissa människor resonerar: "Jag har inget som helst förtroende för henne men jag ska rösta på henne ändå." Mystiskt.

    Personligen har jag inte bestämt mig vad jag anser om henne. Hört och sett henne alldeles för lite i action, för att besluta mig gällande om jag har förtroende för henne eller ej. Kommer bestämma mig för det i valrörelsen. Dock så är det partiets politik och ledaren tillsammans som spelar roll. Och vad jag vet om Mona, är att hon är alldeles för höger för min smak.

    Jag kan hålla med Secrist.... Inte heller har jag något förtroende för Sahlin. Ändå tror jag, att folk röstar på politiken hellre än personen.

    I vilket fall som helst, har jag inga planer på att rösta på henne, oavsett... Hon är alldeles för höger , för min smak.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  marxisten 2009-10-13, 20:43

    Regndrottning skrev:
    marxisten skrev:
    Secrist skrev:Det måste ju vara rätt unikt. Att en partiledare kan bli statsminister trots urusla förtroendesiffror. Det måste ju betyda att vissa människor resonerar: "Jag har inget som helst förtroende för henne men jag ska rösta på henne ändå." Mystiskt.

    Personligen har jag inte bestämt mig vad jag anser om henne. Hört och sett henne alldeles för lite i action, för att besluta mig gällande om jag har förtroende för henne eller ej. Kommer bestämma mig för det i valrörelsen. Dock så är det partiets politik och ledaren tillsammans som spelar roll. Och vad jag vet om Mona, är att hon är alldeles för höger för min smak.

    Jag kan hålla med Secrist.... Inte heller har jag något förtroende för Sahlin. Ändå tror jag, att folk röstar på politiken hellre än personen.

    I vilket fall som helst, har jag inga planer på att rösta på henne, oavsett... Hon är alldeles för höger , för min smak.

    Jag väntar med att döma eller fria till valrörelsen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  MartinLindgren 2009-10-13, 20:47

    TV4 nyheterna idag rapporterar om att arbetslösheten fortsätter öka och börjar nå nya höjder,

    Men eftersomden vimsiga Mr.Råtta påstår motsatsen,så viftar han nog sedvanligt bara bort det sommotsäger hans egna sanslösa påståenden! rabbit
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  Redvictory 2009-10-13, 20:50

    martin7lindgren skrev:TV4 nyheterna idag rapporterar om att arbetslösheten fortsätter öka och börjar nå nya höjder,

    Men eftersomden vimsiga Mr.Råtta påstår motsatsen,så viftar han nog sedvanligt bara bort det sommotsäger hans egna sanslösa påståenden! rabbit

    Då tycker han att även TV4 är vänstervridna! snart är det fel på all media
    (alla som tar fram sanningen) Very Happy

    Sponsored content


    Arbetslösheten ökar inte längre Empty Sv: Arbetslösheten ökar inte längre

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:28