Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+15
Regndrottning
Vercingetorix
Sossar-e-lata
Ezzlirsk
Secrist
marxisten
RedCloud
råttan.
Thetaxpayer
Blåfront
Kakmonstret
theward
MartinLindgren
patriot
Redvictory
19 posters

    Höginkomstskatten skall återinföras!

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  theward 2009-10-11, 22:50

    Sossar-e-lata skrev:synd bara att det finns så otacksamma individer som dig, du bor i ett land som har ett av världens bästa sjukvårdssystem samt världens bästa bidrassystem för de sjuka och ändå gnäller du och klagar bara!! kan du inte säga vad som skulle göra dig nöjd? i vilket land skulle du ha det bättre??? Nu kommer du som vanligt svamla om ettor i Sumpan och på så sett klanka ner på dem som bor där, det gör du alltid när du inte har något svar din lilla stackare.....

    Det tragikomiska är ju att du vill halvera/slopa bidragen och helt dra undan fötterna på sjuka och arbetslösa...
    Så snacka om falsk solidaritet

    Nöjd ska man bara vara när saker är så bra som de kan vara, man ska inte vara nöjd när de ständigt blir sämre

    Finns definitivt några länder där det är bättre eller lika bra...

    ps världens bästa sjukvård, det kan vi ju diskutera
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Veri

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-10-11, 22:51

    Red V har inga svar att komma med, därav endast personangrepp....mer bitter människa får man leta efter, är det svenska folkets fel, och mest då de välbärgade, att lilla Red V är sjuk? Min mor har också just gått igenom cancerbehandling, hon är evigt tacksam att hon bor i Sverige!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Alliansen

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:16

    Så du gör gällande att ett hypotetiskt antagande att arbetslösheten skulle vara mindre i ett sossestyrt sverige är fakta? Möjligen om arbetslösa tvingas in i massa meningslösa vuxendagis så vänstern slipper se massa arbetslösa i statistiken enligt klassisk vänstermodell.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  theward 2009-10-11, 23:23

    Secrist skrev:Så du gör gällande att ett hypotetiskt antagande att arbetslösheten skulle vara mindre i ett sossestyrt sverige är fakta? Möjligen om arbetslösa tvingas in i massa meningslösa vuxendagis så vänstern slipper se massa arbetslösa i statistiken enligt klassisk vänstermodell.

    vuxendagis är skit, men att genom lagstiftning friskförklara människor är ännu värre.......
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sjukt

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:28

    Frågan är vad som är bäst. Kanske ett mellanting mellan sossarnas tidigare modell och aliansens nuvarande. Du ska komma ihåg att mycket av alliansens reformer baserar sig på ett arbete framtaget av en socialdemokratisk utredning.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 23:30

    Secrist skrev:Så du gör gällande att ett hypotetiskt antagande att arbetslösheten skulle vara mindre i ett sossestyrt sverige är fakta? Möjligen om arbetslösa tvingas in i massa meningslösa vuxendagis så vänstern slipper se massa arbetslösa i statistiken enligt klassisk vänstermodell.

    Som regeringen nu gör? Wink

    queen
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:33

    Som regeringen nu gör?

    Till viss del så har du ju rätt. Alliansen har haft en enorm press på sig att agera i frågan. Tyvärr kan man inte skapa jobb ur tomma intet (det är bara Lars Ohly och Thomas Östros som kan det). Frågan är hur mycket det ger.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 23:35

    Secrist skrev:Som regeringen nu gör?

    Till viss del så har du ju rätt. Alliansen har haft en enorm press på sig att agera i frågan. Tyvärr kan man inte skapa jobb ur tomma intet (det är bara Lars Ohly och Thomas Östros som kan det). Frågan är hur mycket det ger.
    Tja... i.o.m. det är gammal beprövade sossepolitik så kan jag berätta att det inte kommer att ge en jota.... Jag har redan varit med om detta....
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Jobb

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:37

    Är rädd för det ja. Tyvärr så har de haft sossarna i allmänhet och Östros i synnerhet efter sig som en bandhund ifråga om arbetslösheten. Men även sossarna och Mp ger ju alliansen rätt i att främjandet av nya jobb skapas genom jobbskatteavdragen.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-11, 23:40

    Secrist skrev:Är rädd för det ja. Tyvärr så har de haft sossarna i allmänhet och Östros i synnerhet efter sig som en bandhund ifråga om arbetslösheten. Men även sossarna och Mp ger ju alliansen rätt i att främjandet av nya jobb skapas genom jobbskatteavdragen.

    Jobbavdragen skapar inga nya jobb..... Däremot kan nystartsjobben få folk ur arbetslösheten... om AG ville våga chansa... vilket de inte gör, tyvärr. Det skulle absolut ligga i deras intresse, tycker man.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-11, 23:52

    Vercingetorix skrev:Argumenten lämnas i vanlig ordning obesvarade av rv, och istället haglar personangreppen...
    Debattmässig walk-over, således..

    Är det personangreppen om min cancer som S-E-L tar upp du menar ?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Arbeit

    Inlägg  Secrist 2009-10-11, 23:52

    Jobbavdragen skapar inga nya jobb..... Däremot kan nystartsjobben få folk ur arbetslösheten... om AG ville våga chansa... vilket de inte gör, tyvärr. Det skulle absolut ligga i deras intresse, tycker man.

    Nja, är nog lite oenig med dig där. Är av åsikten att en större skillnad mellan att arbeta och att inte göra det driver en positiv jobbutveckling. Och uppenbarligen gör även sossarna och Mp det.
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-11, 23:55

    Redvictory skrev:
    Vercingetorix skrev:Argumenten lämnas i vanlig ordning obesvarade av rv, och istället haglar personangreppen...
    Debattmässig walk-over, således..

    Är det personangreppen om min cancer som S-E-L tar upp du menar ?

    Personangrepp är lika fruktlösa och korkade oavsett om de kommer från höger eller vänster. Undertecknad hänger sig extremt sällan åt tasksparkande. Det förklarar inte avsaknaden av argumentation i sak, dock...
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  råttan. 2009-10-12, 00:31

    Jag måste ge cred till ver. som hållit en god ton och samtidigt gett redvictory rejält med stryk i denna debatt.

    Vill bara tillägga att när it-bubblan sprack 2000-2001 så slog det väldigt hårt som svenska jobb i it-branschen. Bl.a blev ca 30000 Ericssonanställda i Sverige av med jobbet. Dessa gråter dock inte ut i media på samma sätt som bilarbetare i Göteborg. Men kom ihåg att det var sosseriet som regerade då. Kom ihåg att det aldrig var frågan om något stöd från politiskt håll till Ericsson. Min poäng med detta är att Sverige drabbas kraftigt av lågkonjunktur även när sosseriet regerar. Jag har dock aldrig hört någon anklaga regeringen Proppmätt för Ericssons kräftgång.

    Häxjakt är ett väldigt starkt ord och att påstå att Alliansen skulle bränna kvinnor på bål är väl ändå att ta i. Det handlar om marginella nedskärningar. Det är uppenbart att dessa i kombination med jobbavdraget bidragit till högre sysselsättning än vad som annars varit fallet.

    Idag är minst fem partier överens om att försäkringskassans nya direktiv kommit för att stanna. Hela 6 partier är överens om att jobbskatteavdrag 1-3 ska bevaras. Det ser således mycket mörkt ut för de alltmer isolerade kommunisterna.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Redvictory 2009-10-12, 07:20

    råttan. skrev:Jag måste ge cred till ver. som hållit en god ton och samtidigt gett redvictory rejält med stryk i denna debatt.

    Vill bara tillägga att när it-bubblan sprack 2000-2001 så slog det väldigt hårt som svenska jobb i it-branschen. Bl.a blev ca 30000 Ericssonanställda i Sverige av med jobbet. Dessa gråter dock inte ut i media på samma sätt som bilarbetare i Göteborg. Men kom ihåg att det var sosseriet som regerade då. Kom ihåg att det aldrig var frågan om något stöd från politiskt håll till Ericsson. Min poäng med detta är att Sverige drabbas kraftigt av lågkonjunktur även när sosseriet regerar. Jag har dock aldrig hört någon anklaga regeringen Proppmätt för Ericssons kräftgång.

    Häxjakt är ett väldigt starkt ord och att påstå att Alliansen skulle bränna kvinnor på bål är väl ändå att ta i. Det handlar om marginella nedskärningar. Det är uppenbart att dessa i kombination med jobbavdraget bidragit till högre sysselsättning än vad som annars varit fallet.

    Idag är minst fem partier överens om att försäkringskassans nya direktiv kommit för att stanna. Hela 6 partier är överens om att jobbskatteavdrag 1-3 ska bevaras. Det ser således mycket mörkt ut för de alltmer isolerade kommunisterna.

    Jag måste ge cred till ver. som hållit en god ton och samtidigt gett redvictory rejält med stryk i denna debatt.

    Och god ton menar du när en så solklart partisk person verkar tycka det är ok när en på högerfronten ständigt drar upp min cancer men då väljer att vara tyst för att ett inlägg senare anklaga mig för personangrepp? nä där vann han inget din fjantiga lilla råtta som ständigt dagligen kommer med personangrepp på martin!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-12, 10:28

    Secrist skrev:Jobbavdragen skapar inga nya jobb..... Däremot kan nystartsjobben få folk ur arbetslösheten... om AG ville våga chansa... vilket de inte gör, tyvärr. Det skulle absolut ligga i deras intresse, tycker man.

    Nja, är nog lite oenig med dig där. Är av åsikten att en större skillnad mellan att arbeta och att inte göra det driver en positiv jobbutveckling. Och uppenbarligen gör även sossarna och Mp det.

    Att folk vill jobba mer är en sak.... Men jobbavdragat SKAPAR inte fler jobb. Hur skall den kunna göra det då företagarens kostnader är oförändrade.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  blueheaven 2009-10-12, 14:36

    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Är rädd för det ja. Tyvärr så har de haft sossarna i allmänhet och Östros i synnerhet efter sig som en bandhund ifråga om arbetslösheten. Men även sossarna och Mp ger ju alliansen rätt i att främjandet av nya jobb skapas genom jobbskatteavdragen.

    Jobbavdragen skapar inga nya jobb..... Däremot kan nystartsjobben få folk ur arbetslösheten... om AG ville våga chansa... vilket de inte gör, tyvärr. Det skulle absolut ligga i deras intresse, tycker man.

    Nej vem förutom Leif Pagrotsky har påstått att jobbavdragen skapar nya jobb? Rolling Eyes
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  theward 2009-10-12, 14:59

    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Är rädd för det ja. Tyvärr så har de haft sossarna i allmänhet och Östros i synnerhet efter sig som en bandhund ifråga om arbetslösheten. Men även sossarna och Mp ger ju alliansen rätt i att främjandet av nya jobb skapas genom jobbskatteavdragen.

    Jobbavdragen skapar inga nya jobb..... Däremot kan nystartsjobben få folk ur arbetslösheten... om AG ville våga chansa... vilket de inte gör, tyvärr. Det skulle absolut ligga i deras intresse, tycker man.

    Nej vem förutom Leif Pagrotsky har påstått att jobbavdragen skapar nya jobb? Rolling Eyes

    Det har ju alliansen gjort, är du helt väck idag eller??
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  blueheaven 2009-10-12, 15:11

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    Regndrottning skrev:
    Secrist skrev:Är rädd för det ja. Tyvärr så har de haft sossarna i allmänhet och Östros i synnerhet efter sig som en bandhund ifråga om arbetslösheten. Men även sossarna och Mp ger ju alliansen rätt i att främjandet av nya jobb skapas genom jobbskatteavdragen.

    Jobbavdragen skapar inga nya jobb..... Däremot kan nystartsjobben få folk ur arbetslösheten... om AG ville våga chansa... vilket de inte gör, tyvärr. Det skulle absolut ligga i deras intresse, tycker man.

    Nej vem förutom Leif Pagrotsky har påstått att jobbavdragen skapar nya jobb? Rolling Eyes

    Det har ju alliansen gjort, är du helt väck idag eller??

    När och vem kan du ge återge ett citat?

    Däremot så har Pagrotsky påstått att alliansen påstått detta men det är inte riktigt samma sak ser du warden! Laughing
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  RedCloud 2009-10-12, 15:30

    nollkollBlue skrev:När och vem kan du ge återge ett citat?

    "jobbavdraget ger nya jobb"// google 24600 träffar....
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  R.O.F.L 2009-10-12, 15:53

    En liten tillbakablick och påminnare för alla med betonglasögon:

    "För att stimulera efterfrågan i ekonomin vill LO att hela det sista steget i regeringens planerade sänkning av inkomstskatten tas nästa år, vilket skulle kosta staten 13 miljarder kronor."

    "- Det skulle kunna stärka konsumtionskraften och öka möjligheten att få fler jobb i samhället, sade Ringholm när han kommenterade skattesänkningen för journalister."

    Tro det eller ej, men det var för lånade pengar. LÅNADE PENGAR!!! lol!

    Undrar om Östros låg i Koma då? lol! lol! lol!

    http://www.dn.se/nyheter/politik/ringholm-vill-snabbsanka-skatten-1.300940
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-12, 18:00

    Redvictory skrev:
    råttan. skrev:Jag måste ge cred till ver. som hållit en god ton och samtidigt gett redvictory rejält med stryk i denna debatt.

    Vill bara tillägga att när it-bubblan sprack 2000-2001 så slog det väldigt hårt som svenska jobb i it-branschen. Bl.a blev ca 30000 Ericssonanställda i Sverige av med jobbet. Dessa gråter dock inte ut i media på samma sätt som bilarbetare i Göteborg. Men kom ihåg att det var sosseriet som regerade då. Kom ihåg att det aldrig var frågan om något stöd från politiskt håll till Ericsson. Min poäng med detta är att Sverige drabbas kraftigt av lågkonjunktur även när sosseriet regerar. Jag har dock aldrig hört någon anklaga regeringen Proppmätt för Ericssons kräftgång.

    Häxjakt är ett väldigt starkt ord och att påstå att Alliansen skulle bränna kvinnor på bål är väl ändå att ta i. Det handlar om marginella nedskärningar. Det är uppenbart att dessa i kombination med jobbavdraget bidragit till högre sysselsättning än vad som annars varit fallet.

    Idag är minst fem partier överens om att försäkringskassans nya direktiv kommit för att stanna. Hela 6 partier är överens om att jobbskatteavdrag 1-3 ska bevaras. Det ser således mycket mörkt ut för de alltmer isolerade kommunisterna.

    Jag måste ge cred till ver. som hållit en god ton och samtidigt gett redvictory rejält med stryk i denna debatt.

    Och god ton menar du när en så solklart partisk person verkar tycka det är ok när en på högerfronten ständigt drar upp min cancer men då väljer att vara tyst för att ett inlägg senare anklaga mig för personangrepp? nä där vann han inget din fjantiga lilla råtta som ständigt dagligen kommer med personangrepp på martin!

    Nu läste du nog fel... Jag skrev klart och tydligt att alla personangrepp är fel.
    Väntar fortfarande på ett bemötande i sak, dock...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Vercingetorix 2009-10-12, 18:03

    RedCloud skrev:
    nollkollBlue skrev:När och vem kan du ge återge ett citat?

    "jobbavdraget ger nya jobb"// google 24600 träffar....

    Jobbavdrag = ökad köpkraft hos Svensson = ökad konsumtion = ökad efterfrågan = fler arbetstillfällen, är väl den logiska följd som avses...
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  theward 2009-10-12, 18:38

    Vercingetorix skrev:
    RedCloud skrev:
    nollkollBlue skrev:När och vem kan du ge återge ett citat?

    "jobbavdraget ger nya jobb"// google 24600 träffar....

    Jobbavdrag = ökad köpkraft hos Svensson = ökad konsumtion = ökad efterfrågan = fler arbetstillfällen, är väl den logiska följd som avses...

    ökad köpkraft ger också inflation, med högre priser som följd, som i sin tur leder till lägre köpkraft

    Detta drabbar främst de gruppper som inte fått någon ökad köpkraft från början..(dvs de som inte fått sänkt skatt och lägre ersättningar än förrut)
    De andra står kvar på status quo eller om man tjänat bra på ett litet plus
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Regndrottning 2009-10-12, 20:10

    Vercingetorix skrev:
    RedCloud skrev:
    nollkollBlue skrev:När och vem kan du ge återge ett citat?

    "jobbavdraget ger nya jobb"// google 24600 träffar....

    Jobbavdrag = ökad köpkraft hos Svensson = ökad konsumtion = ökad efterfrågan = fler arbetstillfällen, är väl den logiska följd som avses...

    Om det hade varit den logiska slutsatsen så torde ökad köpkraft för alla vara ännu bättre? Men, icke, sade alliansen.....

    Samt så har det sagts att jobbavdraget är inte för att folk skall ha mera pengar utan för kassörskan skall nöja sig med lägre lön... (Karin Plsäter, Fp)


    Men, konstigt nog, så skall inte direktören nöja sig med lägre lön... bara de som redan är lågavlönade.

    Sponsored content


    Höginkomstskatten skall återinföras! - Sida 3 Empty Sv: Höginkomstskatten skall återinföras!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 07:53