Apropå kommunismen så läste jag igår att Venezuelas president har stängt av den sista oberoende tv-kanalen, undrar vad det innebär? Kan det vara en ytterligare "elak" gubbe som "kidnappar" kommunismen?
+19
Vercingetorix
Sniperace
Secrist
blueheaven
marxisten
SiP
Susz X
theward
DMustaine
Kakmonstret
lazy
patriot
GustavAnder
R.O.F.L
Regndrottning
berralarzon
RedCloud
råttan.
MartinLindgren
23 posters
PRESIDENT OBAMA!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 177
Oberoende
Apropå kommunismen så läste jag igår att Venezuelas president har stängt av den sista oberoende tv-kanalen, undrar vad det innebär? Kan det vara en ytterligare "elak" gubbe som "kidnappar" kommunismen?
Ganska klassisk kommunistisk politik. Informationen ska vara statskontrollerad.
- Inlägg 178
Byta
Ja, du är mycket duktig på att byta ämnen när du hamnar på djupt vatten...
Fast det var du som började babbla om Obama.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 179
Sv: PRESIDENT OBAMA!
Secrist skrev:Ja, du är mycket duktig på att byta ämnen när du hamnar på djupt vatten...
Jag skämtade om dina förvridna ståndpunkter...
Men jag förstår att det var lite för avancerat...
Du ändrade debatten till att handla om din konstiga syn på "kommunism", och hoppades på att ingen skulle märka att du faktiskt mest av allt bara bytte ämne från sådant du uppenbarligen inte klarade av att stå för...
- Inlägg 180
lazy skrev:Apropå kommunismen så läste jag igår att Venezuelas president har stängt av den sista oberoende tv-kanalen, undrar vad det innebär? Kan det vara en ytterligare "elak" gubbe som "kidnappar" kommunismen?
Det finns många oberoende kanaler i Venezuela. Uppenbarligen mer än de kanaler du väljer att förlita dig på...
- Inlägg 181
Secrist skrev:Apropå kommunismen så läste jag igår att Venezuelas president har stängt av den sista oberoende tv-kanalen, undrar vad det innebär? Kan det vara en ytterligare "elak" gubbe som "kidnappar" kommunismen?
Åter detta USA-hat...
x-medborgare- Antal inlägg : 4745
- Inlägg 182
moppar lite i hörnen
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 183
President Obama överaskar igen, landar helt oannonserat i afganistan!
- Inlägg 184
Afghanistan
President Obama överaskar igen, landar helt oannonserat i afganistan!
Öh, ja. Jag tror de föredrar oannonserade besök i den typen av ororshärdar.
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 185
Secrist skrev:President Obama överaskar igen, landar helt oannonserat i afganistan!
Secrist, menar du på fullaste allvar att det är en "viss" risk att någon i Afghanistan skulle få för sig planera något dåd mot Obama om han öppet sa när och var han ska åka?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 186
marxisten skrev:Secrist skrev:President Obama överaskar igen, landar helt oannonserat i afganistan!
Secrist, menar du på fullaste allvar att det är en "viss" risk att någon i Afghanistan skulle få för sig planera något dåd mot Obama om han öppet sa när och var han ska åka?
det tror jag att många anser, det innebär nog risk att berätta långt i förväg var han ska vara vissa tider osv...
- Inlägg 187
Sniperace skrev:marxisten skrev:Secrist skrev:President Obama överaskar igen, landar helt oannonserat i afganistan!
det tror jag att många anser, det innebär nog risk att berätta långt i förväg var han ska vara vissa tider osv...
NOG en risk...
Nog är ett icke tillräckligt ord i frågan tror jag sniper.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 188
marxisten skrev:Sniperace skrev:marxisten skrev:Secrist skrev:President Obama överaskar igen, landar helt oannonserat i afganistan!
NOG en risk...
Nog är ett icke tillräckligt ord i frågan tror jag sniper.
Jodå, det SKULLE kunna organiseras, problemet är bara att det blir stora föranstaltningar för att trygga säkerheten.
och du kan troligen vara väldigt säker på att även detta oannonserade besök präglades av hög säkerhet.
- Inlägg 189
Ja, Obama bör nog skydda sig från dem de har "befriat"!!!
- Inlägg 190
Obama
Självklart är det en risk. Kan du tänka dig vilken skalp det skulle vara för militanta islamister?
Självklart är det en risk. Kan du tänka dig vilken skalp det skulle vara för militanta islamister?
- Inlägg 191
Obama
Ja, Obama bör nog skydda sig från dem de har "befriat"!!!
Nja, nu är det inte i första hand vanliga afghaner som är risken utan snarare talibaner eller Al quida-grupperingar som utgör det stora hotet.
Nja, nu är det inte i första hand vanliga afghaner som är risken utan snarare talibaner eller Al quida-grupperingar som utgör det stora hotet.
- Inlägg 192
Secrist skrev:Ja, Obama bör nog skydda sig från dem de har "befriat"!!!
Alltså - alla afghaner som USA inte tycker om...
- Inlägg 193
Secrist skrev:Secrist, menar du på fullaste allvar att det är en "viss" risk att någon i Afghanistan skulle få för sig planera något dåd mot Obama om han öppet sa när och var han ska åka?
Nej, det är inte en risk Sercrist, det vore självmord... Ordet risk gällande Obama och en öppen planerad resa till Afghanistan är passerad för länge sedan.
- Inlägg 194
Pang
Nej, det är inte en risk Sercrist, det vore självmord
Hört talas om självmordbombare? De blomstrar i mellanöstern och är också på frammarsch i Ryssland. Först en bön sedan bom!
Hört talas om självmordbombare? De blomstrar i mellanöstern och är också på frammarsch i Ryssland. Först en bön sedan bom!
- Inlägg 195
Afghan
Alltså - alla afghaner som USA inte tycker om...
Fast den typiske afghanen lär vara rätt trötta på både amerikaner och talibaner.
Fast den typiske afghanen lär vara rätt trötta på både amerikaner och talibaner.
- Inlägg 196
Secrist skrev:Nej, det är inte en risk Sercrist, det vore självmord
Tyvärr har jag hört talas om de...
Men de är inte de jag syftar på, de vore självmord för vilken ledare som helst att åka till ett land som man ockuperat och visa sig öppet mitt under pågående konflikt.
- Inlägg 197
Secrist skrev:Alltså - alla afghaner som USA inte tycker om...
Jag syftade mer på retoriken. Alla som är emot USA är "talibaner" eller "al-Qaida"!
Ni fanatiker är så enkelspåriga...
- Inlägg 198
mot
Jag syftade mer på retoriken. Alla som är emot USA är "talibaner" eller "al-Qaida"!
Tror du den genomsnittlige bonden eller krukmakaren förvandlar sig till en fullfjädrad gerillakrigare så fort solen gått ner? Han lär bara vilja leva i fred och frid. Trött på krig och våld, inklämd mellan USA på ena sidan och rabiata talibaner på andra sidan.
Tror du den genomsnittlige bonden eller krukmakaren förvandlar sig till en fullfjädrad gerillakrigare så fort solen gått ner? Han lär bara vilja leva i fred och frid. Trött på krig och våld, inklämd mellan USA på ena sidan och rabiata talibaner på andra sidan.