Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
Secrist
Susz X
6 posters

Reinfeldt pekas ut som klimatbov vid mötet med Ban Ki-moon

Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Reinfeldt pekas ut som klimatbov vid mötet med Ban Ki-moon - Sida 2 Empty Industrin

Inlägg  Secrist 2009-10-09, 10:20

Du menar att de skulle ta samhällsansvar, moahahahah ?

Ja, det menar jag absolut. Idag har alla större seriösa industrier eller annan verksamhet redan fungerande CSR-verksamhet eller så är det i startgroparna för det. Ledsen att krossa dina illusioner om de elaka företagen.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Reinfeldt pekas ut som klimatbov vid mötet med Ban Ki-moon - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt pekas ut som klimatbov vid mötet med Ban Ki-moon

Inlägg  RedCloud 2009-10-09, 10:24

Ledsen att krossa dina illusioner om de elaka företagen.

Du har inte krossat något Secrist, du torgför bara´din inskränkta och förljugna världsbild.
    Secrist
    Secrist

Reinfeldt pekas ut som klimatbov vid mötet med Ban Ki-moon - Sida 2 Empty CSR

Inlägg  Secrist 2009-10-09, 12:50

Det är bara att gå in på de stora företagens hemsider och söka på CSR. Det blir allt vanligare att företag vid upphandlingar kräver att underleverantörer har en CSR-strategi.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Reinfeldt pekas ut som klimatbov vid mötet med Ban Ki-moon - Sida 2 Empty Sv: Reinfeldt pekas ut som klimatbov vid mötet med Ban Ki-moon

Inlägg  RedCloud 2009-10-09, 12:54

Det är bara att gå in på de stora företagens hemsider och söka på CSR

sacrist aka Don Quiote...du är rätt rolig.

Ett företags prio ett är avans/profit, allt annat är kosmetika för att gundlura sådana som slutat tänka själva.
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-10-09, 23:15

Pröva istället att svara seriöst på påståendena så ska du se att debatten bli mycket roligare. Idag är det inte ens lönt att försöka göra affärer om du inte är ISO 9000 (kvalitetssäkring och spårbarhet), ISO 14 000 (miljö)-certifierad. Och nu kommer ISO 26 000 som handlar just om bland annat samhällsansvar. Och förlängningen av detta är just CSR (Corporate Social Responsibility). Stora företag som struntar i detta kommer att slås ut.
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-10-10, 07:09

Secrist skrev:Jag ifrågasätter inte kritiken mot Vattenfalls minst sagt tveksamma energipolitik eller riskerna med CO2-utsläpp och dess inverkan på den globala temperaturen. Det jag reagerar emot är att just Reinfeldt pekas ut. Jag hade haft större respekt för inlägget om svenska politiker kritiserats för passivitet i frågan. Plus att jag tar avstånd från antydningarna att svensk industri överlag skiter i allt utom profiten.

Vet du väl att det konsekvent måste finnas en högst ansvarig och gör det.Om inte blir det ju enbart sörja utan ansvar alls.
    Dessvärre verkar en konsekvent delegation lysa med sin frånvaro med total avsaknad av rakhet, lyhördhet, viljan till strävan mot miljömål ,ärlighet, vilja till tvåvägskommunikation OCH ÖPPENHET.
    Kanske saknar personal/ chefer viljan till egen kompetensutveckling? I så fall borde de få stöd/redskap till dito eller om inte viljan finns alls till nytänk- ersättas..
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-10-11, 21:30

Verkar som om RC har kapitulerat i denna fråga. Bra det då. Då kanske han lärt sig något även om det har skadat hans enkelspåriga världsbild.
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2010-03-14, 02:26

SiP skrev:
    Secrist skrev:Jasså?
    Vad kallar du dem för dåh?
    Mammongiriga sprattelgubbar?

Nä, eftersom jag repsekterar åsiktskillnader som vårt demokratiska samhälle bygger på så kallar jag de "alliansen" precis som jag kallar oppositionen för de just "oppositionen" eller "de rödgröna" och liknande. Synd att du inte hyser samma respekt för demokratin.

Har du inte lärt dig att här är alla som röstar på alliansen nassar och alla som röstar på de rödgröna kommunister, och AFA är demokratins skyddshelgon....

Och Susz...Du är en idiot och ingenting annat!!!

Och när ska du buras in? Eller är du tummis med rättsväsendet?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:22