Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
RedCloud
Kakmonstret
Susz X
7 posters

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU..

Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Sv: Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU..

Inlägg  Susz X 2009-10-04, 23:59

Det är väl inte ja som bestämmer- men alla borde väl för sjutton ta sitt ansvar.
    ANSVAR.Varenda vuxen har ett ansvar- är det så svårt att begripa?
    Självklart måste det finnas krav. Krav att ta ANSVAR för sina handlingar- eller underlåtelse att handla .
    Är det så himla besvärligt att begripa eller vilja kräva?
    Vari ligger problemet?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Energi

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 00:00

Det är väl inte ja som bestämmer- men alla borde väl för sjutton ta sitt ansvar.

Då förutsätter jag att du producerar din egen elektricitet. För du tar väl ditt ansvar? Surprised
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Sv: Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU..

Inlägg  Redvictory 2009-10-05, 00:06

Secrist skrev:Jaja- så är det- men det är snack..Inte så förbannat svårt för dem att skaffa energi på annat sätt..VILL man så KAN man...

Och hur gör man menar du? Vem ska gå först? Ska sverige ensamt kräva detta och sedan hoppas att andra länder följer efter?

Ja det är väl lite långsökt att Sverige skall kräva att alla länders industrier ska vara mer självförsörjande? sen kan vi ju säga till industrierna som ni på högerkanten brukar säga till de arbetslösa "se det som en möjlighet"
    Sverige kan ju bli ett föregångsland "för en gångs skull" jag blir så förbannad på att industrier hotar med flytt så snart det ställs krav på dem! samma när det gäller miljöutsläppen! skall de få förstöra vår miljö för att de hotar med flytt?
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Industrin

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 00:10

Sverige kan ju bli ett föregångsland "för en gångs skull" jag blir så förbannad på att industrier hotar med flytt så snart det ställs krav på dem! samma när det gäller miljöutsläppen! skall de få förstöra vår miljö för att de hotar med flytt?

I den mån de förstör miljön så borde även du inse att vi måste ha industrin om vi nu ska ha någon välfärd. Eller ska alla gå på bidrag eller vara offentliganställda?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-05, 00:13

Ke? FÖRSVARAR du de som är oansvaria egoister och förstör? Varför? Har du inga barn?
    Eller tänker du enbart på dig själv- DITT eget välmående just nu?? gubbstyre..
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-10-05, 00:15

Secrist skrev:Sverige kan ju bli ett föregångsland "för en gångs skull" jag blir så förbannad på att industrier hotar med flytt så snart det ställs krav på dem! samma när det gäller miljöutsläppen! skall de få förstöra vår miljö för att de hotar med flytt?

I den mån de förstör miljön så borde även du inse att vi måste ha industrin om vi nu ska ha någon välfärd. Eller ska alla gå på bidrag eller vara offentliganställda?

Det är du som borde inse att med en förstörd miljö blir det inget bra liv att leva!
    Försök tänka på våra barn och barnbarn också! ska vi låta industrierna försura sjöar och vattendrag och luften skall barnen behöva gå med gasmask i framtiden? tänk om tänk rätt!
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Jobb

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 00:17

Ke? FÖRSVARAR du de som är oansvaria egoister och förstör? Varför? Har du inga barn?
    Eller tänker du enbart på dig själv- DITT eget välmående just nu?? gubbstyre..

Om vi bortser från den aggressiva tonen du konsekvent använder (jag antar att du mår dåligt av någon anledning) så handlar det om hur vi ska rädda miljön och jobben. Verkligheten är inte lätt men det är ändå trevligare i långa loppet att stanna kvar i den.
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Industrin

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 00:19

Försök tänka på våra barn och barnbarn också! ska vi låta industrierna försura sjöar och vattendrag och luften skall barnen behöva gå med gasmask i framtiden? tänk om tänk rätt!

Nu vet jag inte riktigt vilken industri du talar om men det kan ju knappast vara Sverige du menar. Det var länge sedan pågående försurning var ett problem.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-10-05, 00:27

Secrist skrev:Försök tänka på våra barn och barnbarn också! ska vi låta industrierna försura sjöar och vattendrag och luften skall barnen behöva gå med gasmask i framtiden? tänk om tänk rätt!

Nu vet jag inte riktigt vilken industri du talar om men det kan ju knappast vara Sverige du menar. Det var länge sedan pågående försurning var ett problem.

Nu är det ju inte enbart det vi ser av själva industrin som är miljöboven! vi har ju transporterna till och från också! varför använder sig tex inte sca sig mer av befintliga järnvägar? idag går det mesta med timmerbilar! varför är det badförbud flera kilometer ifrån de strandnära pappersbruken? stålverksindustrin likaså! Det är inte industrin som skall bestämma över vår miljö som du verkar vilja!
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Timmer

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 00:31

Ja, du. Antar att det är så lite järnvägar som leder ut i skogen. Och det handlar inte om att låta industrin bestämma. Det handlar om att rädda miljö och jobben. Miljökraven har ju skärpts oändligt de senaste årtiondena. Vilket ni verkar, lite bekvämt, "glömma".
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-10-05, 00:36

Secrist skrev:Ja, du. Antar att det är så lite järnvägar som leder ut i skogen. Och det handlar inte om att låta industrin bestämma. Det handlar om att rädda miljö och jobben. Miljökraven har ju skärpts oändligt de senaste årtiondena. Vilket ni verkar, lite bekvämt, "glömma".

Ibland kan jag nästan tro att du spelar dum secrist! du har inte tänkt att det skulle gå att bygga omlastningsplatser för timmerbilar? att transporterna skulle kunna bli miljövänligare! vi har ju kostat på våra järnvägar som det talas så varmt om!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-05, 00:36

glöm föralldel inte att om vi inte har vatten att dricka så dör det mesta- då behövs inga jobb heller.
    Nämn de länder i Europa som vattnet är rent nog att dricka direkt från kranen i dag!
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Järnväg

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 00:40

Ibland kan jag nästan tro att du spelar dum secrist! du har inte tänkt att det skulle gå att bygga omlastningsplatser för timmerbilar? att transporterna skulle kunna bli miljövänligare! vi har ju kostat på våra järnvägar som det talas så varmt om!

Eftersom jag inte har en aning om hur fördelningen är med timmerbil/järnväg för svenska pappersbruk så är det lite svårt att bemöta argumenten. Det enda jag kan säga är att jag aldrig hört någon debatt där detta lyfts fram som ett stort problem.
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Wasser

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 00:42

Nämn de länder i Europa som vattnet är rent nog att dricka direkt från kranen i dag!

Vad övriga länder gör får de ta ansvar för. Men det minsta man kan begära är ju att industrin inom EU har samma miljökrav på sig oavsett vilket land de verkar i.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-10-05, 00:45

Secrist skrev:Ibland kan jag nästan tro att du spelar dum secrist! du har inte tänkt att det skulle gå att bygga omlastningsplatser för timmerbilar? att transporterna skulle kunna bli miljövänligare! vi har ju kostat på våra järnvägar som det talas så varmt om!

Eftersom jag inte har en aning om hur fördelningen är med timmerbil/järnväg för svenska pappersbruk så är det lite svårt att bemöta argumenten. Det enda jag kan säga är att jag aldrig hört någon debatt där detta lyfts fram som ett stort problem.

Just det! varför tror du det är så tyst om detta? Hot såklart! industrierna har satt kommunerna de är verksamma i en slags gisslansituation vilket jag tycker är fel! för då är det industrin som bestämmer vilken miljö vi människor som bor i den kommunen skall ha trots att vi betalar kommunskatt!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-05, 09:52

Redvictory skrev:
    Secrist skrev:Ibland kan jag nästan tro att du spelar dum secrist! du har inte tänkt att det skulle gå att bygga omlastningsplatser för timmerbilar? att transporterna skulle kunna bli miljövänligare! vi har ju kostat på våra järnvägar som det talas så varmt om!

Just det! varför tror du det är så tyst om detta? Hot såklart! industrierna har satt kommunerna de är verksamma i en slags gisslansituation vilket jag tycker är fel! för då är det industrin som bestämmer vilken miljö vi människor som bor i den kommunen skall ha trots att vi betalar kommunskatt!

Just så- och det är faan skamligt av media att att gå på detta och inte vilja synliggöra oxå- eller får de betalt?
    Hur som hels så verkar ingen kunskap ens i grävande journalistik vara så utbredd i dessas hjärnor..
    det är väl ytliga människor som gynnar monopolets makt mest...men- i dag finns dock internet..
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2009-10-05, 10:00

Ja, det var väl en rätt grov svartmålning av svensk industri. Svenska företag är ju trots allt rätt rena.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-07, 00:19

Secrist skrev:Just det! varför tror du det är så tyst om detta? Hot såklart! industrierna har satt kommunerna de är verksamma i en slags gisslansituation vilket jag tycker är fel! för då är det industrin som bestämmer vilken miljö vi människor som bor i den kommunen skall ha trots att vi betalar kommunskatt!

Ja, det var väl en rätt grov svartmålning av svensk industri. Svenska företag är ju trots allt rätt rena.
    Kallar du kol för rent? Jisses...
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Kol

Inlägg  Secrist 2009-10-07, 18:03

Kallar du kol för rent? Jisses...

Eh, hur många kolkraftverk har Sverige?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-09, 05:43

Vattenfall har i uppdrag att vara ledande i omställningen till en hållbar energiförsörjning.

Istället har Vattenfall:

•under de senaste tio åren gått från nära noll i utsläpp till nästan 100 miljoner ton koldioxid om året.
    •tillägnat sig en kolkraftsproduktion i Tyskland som släpper ur mer koldioxid per kilowattimme el än de tio största kinesiska kraftbolagen.
    •skaffats sig fyra kolkraftverk på Världsnaturfondens “Dirty thirty”-lista över Europas värsta kraftverk ur klimatsynpunkt.
    •investerat nästan 80 procent i kol- och kärnkraft.
    •satsat allra mest på kol, ett av de i särklass klimatfarligaste energislag som finns.

Källa: greenpeace

Vattenfall är svenska statens energibolag. Till hundra procent ägs det av dig och mig.
    Ytterst ansvarig för hur Vattenfall sköter sig är regeringen
    .

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Vattenfall_graphs
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-09, 06:03

Secrist skrev:Kallar du kol för rent? Jisses...

Eh, hur många kolkraftverk har Sverige?
    Eh..tror du inte att jorden hänger samman eller vaddå?
    Har vi ingen jord så behövs väl knappast stålar heller
    - eller hur tänker du egentligen? Berätta vettja..

KOL del 2:
    https://acbladet.swedishforum.se/-f2/reinfeldt-pekas-ut-som-klimatbov-vid-motet-med-ban-ki-moon-t3139.htm
    Secrist
    Secrist

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Empty Kol

Inlägg  Secrist 2009-10-09, 09:28

Problemet är ju att ni blandar svenskbaserad industri med andra industrier helt hämningslöst att man till slut inte vet vad ni pratar om. Ena stunden så är det svensk pappersindustri för att helt plötsligt prata om Vattenfalls tyska kolkraftverk. Lite konsekvens tack!
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-16, 10:43

Tumme neer Reinfeldt! Vi vill inte ha KOL  !!! Häng på vettja- stoppa skiten NU.. - Sida 2 Maila

Vi behöver nu din hjälp. Ring eller mejla Reinfeldt och be honom se till att Vattenfall går från klimatfarlig kolkraft till förnybar energi.

registrator@primeminister.ministry.se

Du kan oxå stödja på face book:
    https://www.facebook.com/group.php?gid=131499502935
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-16, 10:48

Saxat/fakta:

"Det finns två sorters kol, brunkol och stenkol, där brunkol är det värsta av de två. Från utvinning till förbränning förorenar kol i varje led. Brytningen förorenar floder och vattendrag. Eldningen leder till utsläpp av bland annat koldioxid, kvicksilver och små partiklar som förstör människors hälsa.
    Ändå investerar statliga Vattenfall i ny och gammal kolkraft i Europa. Vattenfall och andra med ekonomiska intressen i branschen pratar gärna om CCS-tekniken som ett alibi för de smutsiga investeringarna. Men tekniken är ännu bara i forskningsstadiet och osäkerheterna kring om och hur den skulle fungera är många."

http://www.greenpeace.org/sweden/kampanjer/klimat/vaxthuseffekten/de-stora-klimatbovarna/fossila-braenslen
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-10-17, 04:11

Läste lite hos greenpeace Den största källan till koldioxidutsläpp från mänskliga aktiviteter är förbränningen av fossila bränslen. Kol är allra värst för klimatet men även olja och fossilgas bidrar till klimatförändringen.Lägg därtill provsprängninar av atomvapen - kärnkraftverk som havererar..och användandet av utarmat uran i stridsvapen..kulor etc..

Detta tillsammans är ju förödande- Vad är det för destruktiva idioter som vill ha detta?
    Eller beror det enbart på okunskap?
    Intressant länk, klicka även på de markerade orden här..Är vi redan i en atomvinter? Vi vill iaf inte ha en till...... Läs mer

http://sv.wikipedia.org/wiki/Atomvinter

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:20