Sniperace 2009-03-22, 19:20
ANNA2LINK skrev:så handlar ju i stort sett ALLA med maktposition oavsett om de är på yttersta vänstern eller höger, så snart de kan roffa åt sig till sig själva och sina vänner så gör det detta, de kalls GIRIGHET och att VI FÖRTJÄNAR detta.. att sedan arbetaren kanske svälter är ju tråkigt, men som politiker så SKA man ju ha en favör.....
detta har man ju sett från både kommuniststyrda länder där eliten var feta och välmående, medan befolkningen svalt, och samma sak i kapitalistdktaturer där samma sak skedde (och sker)
MAKTHAVARE skor sig ALLTID på folket oavsett VAD de kallar sig
Sniper
Det är precis så här som det är. Många makthavare fungerar så här som Sniper beskriver, spelar ingen roll om det är vänster eller högeranhängare girighet och maktmissbruk förekommer överallt vilket är mycket tragiskt!!! Detta gör att vanligt folk blir förbannade och påverkar många svenskar roffar åt sig så mycket som möjligt både svarta och vita pengar. För gör maktfolket det så blir det "lagligt"...
Fungerar maktens folk på ett bättre sätt och inte ger sig ut för att vara mer värd än någon annan så påverkar det folket i samma riktning. Det makten gör är det som blir "den svenska lagen"... Mycket viktigt för makthavare att handla rätt här... Frågan är hur vi kommer dit när detta maktmissbruk är så vanligt överallt???
men det finns en liten, (eller är den stor) skillnad!
Av näringslivet och makthavare är det vad mad kan förvänta, MEN det är ju INTE vad man BORDE förvänta sig av dem som säger sig kämpa för den lille människan, de vanliga arbetarna osv.
Av näringslivet som ha som mål att tjäna så mycket pengar så möjligt är höga utsugarlöner naturligt, men för en vänstermänniska BORDE tanken vara JÄMLIKHET med arbetarklassen, men tyvärr gäller detta INTE längre när dessa får möjligheten vid det dukade bordet och gräddfilen, då är det sig själva de tänker på mest, me tanken JAG gör mig förtjänt av detta för jag är så mycket bättre än andra....