Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Join the forum, it's quick and easy
Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.
Justitieminister Beatrice Ask tycker att frågan om placeringen av Stockholmsområdets helikoptrar har tagit allt för lång tid. Men hon är inte självkritisk eftersom hon hävdar att hon själv har lyft fram just den frågan "mer än en gång". När det gäller ny lagstiftning som kan ge värdedepåer en bättre skyddsklassificering är det på gång. – Jag hoppas att vi får en förändring snart, säger Beatrice Ask.
Justitieminister Beatrice Ask tycker att frågan om placeringen av Stockholmsområdets helikoptrar har tagit allt för lång tid. Men hon är inte självkritisk eftersom hon hävdar att hon själv har lyft fram just den frågan "mer än en gång". När det gäller ny lagstiftning som kan ge värdedepåer en bättre skyddsklassificering är det på gång. – Jag hoppas att vi får en förändring snart, säger Beatrice Ask.
Hur stor bytet var någon??
en beräkning på vad helikoptern skulle kunna lasta så, med passagerarna var det ca 100 kg lastvikt kvar, vilket borde röra sig om ca 45 miljoner kr i sedlar
en beräkning på vad helikoptern skulle kunna lasta så, med passagerarna var det ca 100 kg lastvikt kvar, vilket borde röra sig om ca 45 miljoner kr i sedlar
Oj för fan nice summan , synd att Polis väsendet är så jäkla segt lite mera action skulle väll inte skada ..
Oj för fan nice summan , synd att Polis väsendet är så jäkla segt lite mera action skulle väll inte skada ..
Det största problemet är eg att de inte håller helikoptrar uppe dygnet runt just för att det blir för dyrt.
I en annan tråd för ett tag sedan debatterades om sådana som smet från polis och jagades så att trafikolyckor orsakades lätt skulle kunna undvikas om de skickade upp en helikopter, MEN tyvärr funkar det inte riktigt så, tiden att få upp denna och på plats blir för lång om den inte från början är startberedd dvs startad och uppvärmd, det är inte bara att starta och dra iväg på stubinen.
Nu var det ju ännu värre i denna situation, de stod obevakade utan högt staket osv, och där fanns falsk minering på deras tankar (med blinkande lampa och allt )
Har vi RÅD med ständig beredskap att dra på sekunden, eller att ha dessa cirklande runt Sthlm hela tiden, liksom andra städer, jag tvivlar på det
Min första tanke var att de hovrade LÄNGE över byggnaden, tänk om någon med gevär tagit ner den, men så kom nästa tanke, det hade kunnat orsaka ett större antals död i husen intill och på gatan....
citat: "Min första tanke var att de hovrade LÄNGE över byggnaden, tänk om någon med gevär tagit ner den, men så kom nästa tanke, det hade kunnat orsaka ett större antals död i husen intill och på gatan...."
Sant det skulle skada säkerligen civil befolkning under och detta var bra att polisen då hade inte skjutit på dem.
Men jag undrar bara varför polisen har inte skickat någon eller flera helikoptrar som skulle ta jakten och vänta tills dem landar någonstans ??
Polisens helikoptrar borde vara både bevakade och startklara dygnet runt,ännu ett polisfiasko, Att vem som helst bara kan placera en bombattrapp så ingen vågar gå i närheten är ju verkligen dålig beredskap!
Stockholm är ju ändå sveriges huvudstad med många viktiga samhällsfunktioner somkan behöva snabba polisinsatser!
martin7lindgren skrev:Där ser man,dom här välorgansiserade rånarna, når bättre resultat på en enda dag än Beatix Ask och polisen lyckats med på flera år!
Redan idag flyttades ploisens helikoptrar till ett säkrare ställe, Märkligt att det inte är gjort för länge sedan?
Jag kommer ihåg när polisen nyss fått sina nya helikoptrar! då brann flera stycken upp innan de hann börja använda dem! att de inte lärde sig då?
KickTheRasist skrev:citat: "Min första tanke var att de hovrade LÄNGE över byggnaden, tänk om någon med gevär tagit ner den, men så kom nästa tanke, det hade kunnat orsaka ett större antals död i husen intill och på gatan...."
Sant det skulle skada säkerligen civil befolkning under och detta var bra att polisen då hade inte skjutit på dem.
Men jag undrar bara varför polisen har inte skickat någon eller flera helikoptrar som skulle ta jakten och vänta tills dem landar någonstans ??
därför att dessa rånare hade "minerat" polisens helikoptrar med attrapper som lurade dem!!