Sniperace 2009-09-25, 10:48
Regndrottning skrev: Men tänk dig sedan att läkarlönen inte är högre än metallarbetarens eller städarens.......
vilket ramaskri för att de som studerat inte har högre lön, men VARFÖR skulle de om de fått en vanlig lön under sin utbildning, samma som efter och samma som andra har....
Varför inte?
Som du beskriver det läser jag som folk väljer en hög utbildning ENBART för att tjäna mycket pengar!
Om alla utbildning vore gratis så skulle folk välja det som de verkligen hade intresse och fallenhet för utan direkt vinstintresse.
Jovisst, jag ser det som en bra sak, och att om man gör så kan de inte säga att de förtjänar mer eftersom de OFFRAT tid och pengar på sin utbildning, men de som räknar med att kunna få hög lön kommer ju skria, eller hur?
Nu har ju någon påstått att jag då måste vara för en medborgarlön som ger pengar antingen man gör något eller ej, men så är det INTE, den som väljer att inte studera eller att gå hemma ska naturligtvis inte komma i åtnjutande av någon lön, men gärna SAMMA lön för alla oavsett arbete