- Mer pengar i plånboken = Dåligt
-Skattechock = Tummen upp, hushållen ska leva i skräck, gärna på bidrag.
martin7lindgren skrev:Jag förstår att en pajas som du läder rofl, går i taket på Östros,
Kan ju inte vara kul att veta att han har haft rätt i allt han sagt under en lång tid!
R.O.F.L skrev:Då tar vi det igen:.........
Varför gnäller du på min avatar jämt och ständigt Regnis. Mona är underbar för oss alliansare. Med Bodström skulle S få egen majoritet tippar jag.
Regndrottning skrev:Varför gnäller du på min avatar jämt och ständigt Regnis. Mona är underbar för oss alliansare. Med Bodström skulle S få egen majoritet tippar jag.
Du vet vad jag tycker din avatar och vilken jag föredrar....
Oh fy för Bodström! Men jag kan hålla med dig om din slutsats där. Kvinnors bedöms fortfarande hårdare än män..... Men, det går väl över nångång...
Kommuner sänker inte skatter, de höjer! P.g.a. minskade intäkter som jobbavdragen ger tvingas kommunerna höja de lokala skatterna för att behålla kommunnivån.
blueheaven skrev:Regndrottning skrev:Varför gnäller du på min avatar jämt och ständigt Regnis. Mona är underbar för oss alliansare. Med Bodström skulle S få egen majoritet tippar jag.
Du vet vad jag tycker din avatar och vilken jag föredrar....
Oh fy för Bodström! Men jag kan hålla med dig om din slutsats där. Kvinnors bedöms fortfarande hårdare än män..... Men, det går väl över nångång...
Kommuner sänker inte skatter, de höjer! P.g.a. minskade intäkter som jobbavdragen ger tvingas kommunerna höja de lokala skatterna för att behålla kommunnivån.
Ja där ser man vad kommunala monopol leder till!
Är det verkligen någon som tror att budgetbalansen och den kommunala servicen blir bättre genom att fortsätta stänga ute konkurrens och genom att fortsätta höja skatterna?
NollKollBlue skrev:Är det verkligen någon som tror att budgetbalansen och den kommunala servicen blir bättre genom att fortsätta stänga ute konkurrens och genom att fortsätta höja skatterna?
Det är väl ganska naturligt att staten lånar upp lite pengar i lågkonjunktur som man sedan betalar tillbaka i högkonjunktur.
martin7lindgren skrev:Det verkar du ha stora problem med Mr.Ander?
Ja jag är och förblir en rödgrön väljare,finns inget alliansen kan göra åt det!