Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
theward
berralarzon
Redvictory
R.O.F.L
blueheaven
GustavAnder
MartinLindgren
RedCloud
Sossar-e-lata
13 posters

    Riktigt grymt!!!

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  Redvictory 2009-09-21, 21:53

    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Det brukar kallas semester när de sitter inne Theward! han åkte väl dit efter att har först kört båt på fyllan och sen bilen Very Happy
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-22, 00:17

    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  blueheaven 2009-09-22, 00:29

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?

    Det tror jag också och den vägen går via bidrag istället för jobb! Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_lol
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  DMustaine 2009-09-22, 00:59

    blueheaven skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?

    Det tror jag också och den vägen går via bidrag istället för jobb! Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_lol

    theward låter som en nyinryckt som inte pallar trycket och går till sjukan dagen efter med en fejkad ryggskada!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  Redvictory 2009-09-22, 07:31

    DMustaine skrev:
    blueheaven skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?

    Det tror jag också och den vägen går via bidrag istället för jobb! Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_lol

    theward låter som en nyinryckt som inte pallar trycket och går till sjukan dagen efter med en fejkad ryggskada!

    Och ni Alliansregimare låter som ett gäng osäkra småflickor som står och fnittrar
    och är stora i käften när ni är flera! sen när ni blir ensamma så går ni med nedsänkt huvud och som om ni kissat på er! väx upp och bli pojkar iaf! Theward är en man som ni ska ha som er förebild!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  theward 2009-09-22, 08:18

    ja kära nån nu gläfs det och körs med frontalangrepp mot mig...

    ja de som känner mig vet hur jag är och hur jag funkar.

    kan säga att de skrattar så de kiknar när de läser vad ni skriver om mig...

    BH , GA , DM jag pratar inte bara för min sak, kan ni fatta det?

    Jag bryr mig faktiskt om hur ndra har det och vill gärna hjälpa de jag kan.Denna hjälpsam kan i vissa fall ..skada mig själv...

    Men hjälp det ger jag iaf..

    Tex om någon stackare kört av vägen på hal vinterväg, mitt ut i ingenstans..
    Så knuffar jag på bilen..trots att det kan innebära att jag blir vingklippt i flera dar efteråt

    Avdelningn lumpen: jag tycker lumpen är ganska meningslös och et slöseri med tid...
    Jag vapenvägrade inte och fejkade ing skador..
    Det slumpade sig så att jag blev överflödig..då I3 lades ner precis när jag skulle rycka in. jag valde bort den längre utbildningen de ville skicka mig på och toh den i örebro som var kortast.
    Eftersom jag vid denna tidpunkt jobbade och tyckte det var viktigare..
    början på 90-talet var ganska kärva, kanske ni minns
    Dessutom kom mina kamrater som ryckte in tillbaka fetare, mera otränade och halvt försupnaefter sin utbildning.
    Så kvaliten kan man ju verkligen undra över.
    Vad lärde de sig egentligen i lumpen?? Rolling Eyes

    Sen att kalla mig vek och fjolla är ju ganska kul ... jag ler verkligen.
    Då jag vet att många inte skulle klara av det jag klarat av och ändå var så hel både fysiskt och mentalt som jag är....

    borde varit mera skadad och många hade nog inte ens klarar livet i behåll...
    tveksam på om ni tre borgare överlevt 90-talet en gång Wink
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  theward 2009-09-22, 08:21

    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?

    jupp det har jag och se på fan det har funkat hittils, no thansk to you

    jag överlever alltid, men det är andra jag tänker på som inte har samma kraft och kreativitet
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  theward 2009-09-22, 09:04

    Redvictory skrev:
    DMustaine skrev:
    blueheaven skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?

    Det tror jag också och den vägen går via bidrag istället för jobb! Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_lol

    theward låter som en nyinryckt som inte pallar trycket och går till sjukan dagen efter med en fejkad ryggskada!

    Och ni Alliansregimare låter som ett gäng osäkra småflickor som står och fnittrar
    och är stora i käften när ni är flera! sen när ni blir ensamma så går ni med nedsänkt huvud och som om ni kissat på er! väx upp och bli pojkar iaf! Theward är en man som ni ska ha som er förebild!

    Tack...vad skulle världen bli till om vi bara hade såna där fjollor som de som oftast skriver och hejar på högern härinne.
    Nää män behövs., det står extra klart när småbarnen härjar frit härinne

    Frihet under ansvar heter det och det kan inte dessa pojkar hantera öht
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  theward 2009-09-22, 09:08

    blueheaven skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?

    Det tror jag också och den vägen går via bidrag istället för jobb! Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_lol

    nu är ju alla inte så korkade som dig så de helt enkelöet slarvat bort rätten att få bidrag,,, när de egentligen ska ha dem...

    Det är väl där skon klämmer BH? Du var inte smart nog at vara med i nån a-kassa och nu är du arbetslös utan inkomst öht...
    Ett tipis sparade pengar räcker bara en stund, dumhet är livslång...

    jag skiter ärligt talat hur jag får tag i pengar, bara jag får dem...
    Sen om det sker via jobb, bidrag eller genom spelvinst är skit samma

    ps jag vann några hundra igår tongue
    går faktiskt lite plus på spel, så då är det lönt att fortsätta... Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 09:28

    Till skillnad mot många andra bräkande fårskallar här på forumet,drar SeL iallafall till Mallorca i jakten efter Pepes Bodega och procenten,

    Medans dom övriga blånästa fårskallarna glider runt på sina silverskedar och ser sig själva som något gudomligt och överlägset skyddade från allt elände människor kan råka ut för! No
    avatar
    råttan.


    Antal inlägg : 4318
    Join date : 09-03-01

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  råttan. 2009-09-22, 09:41

    Drar SEL till Mallorca? När?

    Om ett år kan det bli MAllorca för gott för min del.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  blueheaven 2009-09-22, 10:18

    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    GustavAnder skrev:
    theward skrev:
    Sossar-e-lata skrev:dummare än vanligt och fortfarande "förkyld" utan jobb......

    En stilla undran: hur kan du vara egen småföretagare och bara vara på semestrar överallt hela tiden?

    Det måste var ett enkelt jobb och dessutom bra betalt......

    Nåt du kan tipsa om för alla friska srbetslösa kanske?

    Men theward, du som är så smart har väl funderat ut hur du ska ta dig fram här i livet ?

    Det tror jag också och den vägen går via bidrag istället för jobb! Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_lol

    nu är ju alla inte så korkade som dig så de helt enkelöet slarvat bort rätten att få bidrag,,, när de egentligen ska ha dem...

    Det är väl där skon klämmer BH? Du var inte smart nog at vara med i nån a-kassa och nu är du arbetslös utan inkomst öht...
    Ett tipis sparade pengar räcker bara en stund, dumhet är livslång...

    jag skiter ärligt talat hur jag får tag i pengar, bara jag får dem...
    Sen om det sker via jobb, bidrag eller genom spelvinst är skit samma

    ps jag vann några hundra igår Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_tongue
    går faktiskt lite plus på spel, så då är det lönt att fortsätta... Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_wink

    Statistiken talar emot dig, fakta talar emot dig, sunt förnuft talar emot dig och ändå står du emot, du ger begreppet envis som en åsna ett ansikte! Riktigt grymt!!! - Sida 2 Icon_lol
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  formsvackan 2009-09-22, 10:25

    blueheaven skrev:Statistiken talar emot dig, fakta talar emot dig, sunt förnuft talar emot dig och ändå står du emot, du ger begreppet envis som en åsna ett ansikte!
    Snacka om projektion Very Happy
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Red V är lika dum som vanligt

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-09-22, 14:26

    Om jag nu satt inne så är det ju inte så troligt att jag skulle kunna vara ute på "nätet", datorer är inte tillåtet på fängeslet, eller?....
    Martin du får mig fan att garva Very Happy var får du alla ord och "fraser" ifrån, humorn har inte övergett dig i vart fall!!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  RedCloud 2009-09-22, 14:36

    Om jag nu satt inne så är det ju inte så troligt att jag skulle kunna vara ute på "nätet", datorer är inte tillåtet på fängeslet, eller?..

    på öppna anstalter som du väl vet....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 14:37

    Ja du S-e-L, eftersom jag ser alla människors lika värde,och du därmed har samma rätt som jag och ventilera vad du tycker,
    Så blir det ju inte så svårt,

    Sen är ju djungelbjörnen Baloo, som tar det livet ger med en klackspark en hundrabjörn i mina ögon,
    Med sin störtsköna livsfilosofi! Wink


    Ta det livet ger,sen om du har större hus och finare bil än mig,är ju det inget som sabbar min nattsömn nämnvärt!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-09-22, 14:57

    RedCloud skrev:
    Om jag nu satt inne så är det ju inte så troligt att jag skulle kunna vara ute på "nätet", datorer är inte tillåtet på fängeslet, eller?..

    på öppna anstalter som du väl vet....


    Nej, inte heller på öppna anstalter är datorer och internet tillåtet, till och med mobiltelefoner är där förbjudna...

    brott mot detta renderar att de iställetr hamna i en stängd anstalt....
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Ja som vanligt svamlar Red C och tror att han vet

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-09-22, 15:31

    han lever i sin vilsna kommunistbubbla som vanligt.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 15:37

    Grabbar för tusan, vi ver ju alla att dom sitter av slutet på voltan på öppen anstalt många gånger har frigång dagtid, och därmed tillgång till internet!

    Jag är bergsäker på att S-e-L om någon håller med om det, för han verkar ju veta hur det fungerar på kåken?

    Sitta på svenska kåkar är ju ingen semester, men frigång är ju säkert én höjdare för alla berörda! Very Happy
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-09-22, 15:45

    martin7lindgren skrev:Grabbar för tusan, vi ver ju alla att dom sitter av slutet på voltan på öppen anstalt många gånger har frigång dagtid, och därmed tillgång till internet!

    Jag är bergsäker på att S-e-L om någon håller med om det, för han verkar ju veta hur det fungerar på kåken?

    Sitta på svenska kåkar är ju ingen semester, men frigång är ju säkert én höjdare för alla berörda! Very Happy

    de flesta som sitter på öppen anstalt har frigång INOM anstaltsområdet som ofta bara är inhägnat med vanligt trädgårdsstaket men därmed är det inte tillåtet med varken mobiltelefon eller datorer och internet.....

    Som jag skrev innan, brott mot dessa bestämmelser resulterar i de flesta fall i överföring till sluten anstalt.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sniper har fel & Martin rätt

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-09-22, 15:50

    du kan i slutet av straffet få "frigång" vilket innebär att du får lämna anstalten dagtid för att jobba och sen återvända på kvällen, som Martin skrev i slutet av "voltan" Very Happy max 6 månader tror jag man kan få, och då har man ju tillgång till data etc. bra MArtin du har rätt för en gångs skull!!! cheers
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  Sniperace 2009-09-22, 15:53

    Sossar-e-lata skrev:du kan i slutet av straffet få "frigång" vilket innebär att du får lämna anstalten dagtid för att jobba och sen återvända på kvällen, som Martin skrev i slutet av "voltan" Very Happy max 6 månader tror jag man kan få, och då har man ju tillgång till data etc. bra MArtin du har rätt för en gångs skull!!! cheers

    Men sådan frigång kan man även få i vanligt fängelse, det är en vanlig procedur för att förbereda inför frigivningen.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 16:04

    Ja du S-e-L,Martin har nästan alltid rätt,för han snackar aldrig om det han inte vet!

    Jag vet en hel del om våra kåkar och anstalter och spelreglerna som gäller! Wink

    Men jag har ju inga gaddningar! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  MartinLindgren 2009-09-22, 16:07

    Hmmm...? scratch
    Sniper,vad är skillnaden på fängelse, och vanliga fängelsen, som du snackar om?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sniper!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-09-22, 17:26

    du kan inte få frigång från sluten! bara från öppen! Martin & jag har rätt här, eller hur Marty!!

    Sponsored content


    Riktigt grymt!!! - Sida 2 Empty Sv: Riktigt grymt!!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-16, 14:17