Skrattretande tycker jag.
https://www.youtube.com/watch?v=XgsLbLv5jD0
womanlover skrev:Tänk att det finns folk som vill ha henne som stadsminister . .
GustavAnder skrev:Vinner röd gröna röran mark ?
Vad jag vet så var gapet 15-20%, numera är det helt jämt, kom en mätning förra veckan som gav Allians För Sverige majoritet.
Skyll inte er dåliga matte på sosse skolan ?
GustavAnder skrev:Och det publicerades en annan mätning förra veckan som gav alliansen opinionsledning, och gapet var för ett par år sen runt 15 %.
Så VAR tappar Allians För Sverige mark ?
Jag tror du får försöka påverka rödgröna röran till en bra politik, istället för att ha hoppfullhet inför opinions undersökningar, lycka till....
med slika anhängare som er här så behöver ni oändligt med lycka till....
x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Och det publicerades en annan mätning förra veckan som gav alliansen opinionsledning, och gapet var för ett par år sen runt 15 %.
Jag tror du får försöka påverka rödgröna röran till en bra politik, istället för att ha hoppfullhet inför opinions undersökningar, lycka till....
Jasså du länk tack Fast om det är sant så verkar det bli två mot en
GustavAnder skrev:x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Och det publicerades en annan mätning förra veckan som gav alliansen opinionsledning, och gapet var för ett par år sen runt 15 %.
Två mot en ?, vad dravlar du om ?
Skop:
Regeringsalliansen: 49,7 (+2,2)
Moderaterna: 28,9 (–0,6)
Folkpartiet: 9,2 (+2,0)
Centerpartiet: 5,9 (–0,2)
Kristdemokraterna: 5,7 (+1,0)
Oppositionen: 45,9 (–0,3)
Socialdemokraterna: 31,8 (+0,2)
Miljöpartiet: 9,1 (+0,5)
Vänsterpartiet: 5,0 (–1,0)
Sverigedemokraterna: 2,4 (–0,7)
Övriga: 2,3 (+0,
GustavAnder skrev:Tyvärr X, med det överskott av obehöriga som stöder er tanke behövs nog sådär 100-1 i opinions undersökningar för att du ska känna dig säker.
x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Tyvärr X, med det överskott av obehöriga som stöder er tanke behövs nog sådär 100-1 i opinions undersökningar för att du ska känna dig säker.
Jag pratar inte om säker inte heller om valresultat pratar om tendenser och prognoser.. vilket är en jäkla skillnad och säger inget om det igentliga val resultatet
Och frågan återstår varför ser prognoser och tendenser ut som det gör trotts att allians anhängarna hävdar att Sahlinskan är er bästa val arbetare. ???
Om så är borde ni ju ligga på sådär 60%
Jag undrar själv eftersom jag tycker att Sahlinskan är en smärre politisk katastrof
GustavAnder skrev:x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Tyvärr X, med det överskott av obehöriga som stöder er tanke behövs nog sådär 100-1 i opinions undersökningar för att du ska känna dig säker.
Jag pratar inte om säker inte heller om valresultat pratar om tendenser och prognoser.. vilket är en jäkla skillnad och säger inget om det igentliga val resultatet
Och frågan återstår varför ser prognoser och tendenser ut som det gör trotts att allians anhängarna hävdar att Sahlinskan är er bästa val arbetare. ???
Om så är borde ni ju ligga på sådär 60%
Jag undrar själv eftersom jag tycker att Sahlinskan är en smärre politisk katastrof
Sahlin är en black om foten för rödgrön röra, ja, så är även Ohly, ska du göra dig av med honom också ?
MEN man kan lika gärna tolka opinionen som en sagolik framgång för alliansen,
vi har ju en jättekris med följande arbetslöshet och oro, TROTS DET, har
Allians För Sverige jämt lopp i undersökningar.
OCH gapet var ca 15% för ett år sen, typ.
x-medborgare skrev:womanlover skrev:Tänk att det finns folk som vill ha henne som stadsminister . .
Är det siffrorna svänger nedåt för alliansen på både Novus och SIFO..
Detta borde oroa alliansen detta trotts Mona Shalin..
Nej tror att den större delen av befolkningen inte vill ha henne Men vinner mark gör dom ialla fall
VARFÖR ???
martin7lindgren skrev:Är visserligen redan sagt på Nya siffror idag, men tål att sägas en gång till,
Dagens NOVUS/OPINION presenterar idag sin septembermätning, som visar ökat avstånd mellan blocken,
49,5% - 43,5% = ett gap 6%!
Vilket skulle innebära egen majoritet för de rödgröna om valet vore idag!
GustavAnder skrev:Ohly är kanske inget problem för dig, men väldigt många liberala sossar känner vämjelse inför denne kommunist, var så säker.
Ekonomin och arbetsmarknad lär bli , igen, de frågor som avgör valet.
Har ingen ljusning skett inom arbetsmarknads området blir det tufft för Alliansen, trots att de rödgröna röran inte kommer att klara skivan bättre.
Jag hoppas oct tror att Sverige är redo för att fokusera ännu mer på person, Reinfeldt är den bäste statsministern vi haft på evigheter.
x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Ohly är kanske inget problem för dig, men väldigt många liberala sossar känner vämjelse inför denne kommunist, var så säker.
Har ingen ljusning skett inom arbetsmarknads området blir det tufft för Alliansen, trots att de rödgröna röran inte kommer att klara skivan bättre.
Jag hoppas oct tror att Sverige är redo för att fokusera ännu mer på person, Reinfeldt är den bäste statsministern vi haft på evigheter.
Tycker inte ja Herr R alltså hans främsta misstag enligt mig är att han syns för lite skickar ut små påvar i viktiga frågor och likt Persson har han attityden att folket inget begriper och därför tiger vi ihjäl frågan..
Tänker främst på FRA i mina ögon är han en skit stövel i sin attityd..
Persson Föll på detta beteende och så kommer Herr R också att göra.
x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Ohly är kanske inget problem för dig, men väldigt många liberala sossar känner vämjelse inför denne kommunist, var så säker.
Tycker inte ja Herr R alltså hans främsta misstag enligt mig är att han syns för lite skickar ut små påvar i viktiga frågor och likt Persson har han attityden att folket inget begriper och därför tiger vi ihjäl frågan..
blueheaven skrev:x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Ohly är kanske inget problem för dig, men väldigt många liberala sossar känner vämjelse inför denne kommunist, var så säker.
Vem av partiledarna i Sveriges riksdag skulle avskaffa FRA?
Lars Ohly eller någon annan av de rödgröna?
Tillåt mig GAPFLABBA!
I en ännu icke publicerad opinionsundersökning leder de rödgröna med så många procent att det blev "division by zero" när resultatet skulle räknas ut.x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Och det publicerades en annan mätning förra veckan som gav alliansen opinionsledning, och gapet var för ett par år sen runt 15 %.
formsvackan skrev:I en ännu icke publicerad opinionsundersökning leder de rödgröna med så många procent att det blev "division by zero" när resultatet skulle räknas ut.x-medborgare skrev:GustavAnder skrev:Och det publicerades en annan mätning förra veckan som gav alliansen opinionsledning, och gapet var för ett par år sen runt 15 %.
Utfrågade var undertecknad och RC