Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
GustavAnder
Vercingetorix
RedCloud
marxisten
8 posters

    Kuba vs. USA!

    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  patriot 2009-09-13, 15:33

    formsvackan skrev:
    marxisten skrev:Nu får du väl för fan ge dig! Nu duger inte FN siffror längre. Erkänn istället Kuba är bättre än du gör gällande. Detta är rena faktarapporten. Exakt VARFÖR skulle FN ljuga?
    Allt, precis allt som inte överensstämmer med GA's egna teorier stämplar han som lögner. Livet blir förmodligen litet enklare då Very Happy
    Commisar ska inte snakck om ljuga.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 15:34

    patriot skrev:
    formsvackan skrev:
    marxisten skrev:Nu får du väl för fan ge dig! Nu duger inte FN siffror längre. Erkänn istället Kuba är bättre än du gör gällande. Detta är rena faktarapporten. Exakt VARFÖR skulle FN ljuga?
    Allt, precis allt som inte överensstämmer med GA's egna teorier stämplar han som lögner. Livet blir förmodligen litet enklare då Very Happy
    Commisar ska inte snakck om ljuga.

    Så du kallar FN rapporter för lögner? Vilken källa ska man använda som är trovärdig i högerns värld då? När det handlar om folks liv och hälsa, timbro?
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  formsvackan 2009-09-13, 15:34

    patriot skrev:
    formsvackan skrev:
    marxisten skrev:Nu får du väl för fan ge dig! Nu duger inte FN siffror längre. Erkänn istället Kuba är bättre än du gör gällande. Detta är rena faktarapporten. Exakt VARFÖR skulle FN ljuga?
    Allt, precis allt som inte överensstämmer med GA's egna teorier stämplar han som lögner. Livet blir förmodligen litet enklare då Very Happy
    Commisar ska inte snakck om ljuga.
    GA är knappast kommunist Very Happy
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  berralarzon 2009-09-13, 15:37

    GustavAnder skrev:Ja, det är vinklat.
    Det är Kuba själv som rapporterar dessa friserade siffror till FN, precis som alla andra ap diktaturer från öst gjorde förr.
    Du är så naiv så man blir ledsen, litar på diktaturer , hur dum kan du bli ?

    Vet du att alla gamla kommunskit länder från östeuropa presenterades på samma sätt, med friserad statistik så folk skrattade på sig,
    alla dina äldre urblåsta bröder trodde att DDR Sovjet Rumänien var paradis som flöt av mjölk och honung.


    Fantasigeneratorn=fattas vänster hjärnhalva! svartjobbaren tjyven homfoben neofasisten kvinnoförnedraren Asfultruhten gustander varför kan du inte för någon gång få dina två hjärnceller att samarbete till något sånär svar.
    //berra
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 15:38

    Vet ni förresten om att Kuba har högre utbildningsindex än Sverige?

    Kuba 0,976
    Sverige 0,974

    http://sv.wikipedia.org/wiki/HDI
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  RedCloud 2009-09-13, 16:33

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Ja, det är vinklat.
    Det är Kuba själv som rapporterar dessa friserade siffror till FN, precis som alla andra ap diktaturer från öst gjorde förr. Du är så naiv så man blir ledsen, litar på diktaturer , hur dum kan du bli ?
    Vet du att alla gamla kommunskit länder från östeuropa presenterades på samma sätt, med friserad statistik så folk skrattade på sig,
    alla dina äldre urblåsta bröder trodde att DDR Sovjet Rumänien var paradis som flöt av mjölk och honung.

    Det är väl bara att konstatera nu, tjuven Gustav Ander är inte här för att debattera eller diskutera, bara vomera ut sin egen bitterhet och sina tillkortakommanden.

    Stackars stackars människa till att vara liten.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 16:41

    Ander, vet du var Ubuntupriset är för något? Det är en väldigt fin utmärkelse man kan få av Sydafrika. Endast 3 personer har fått den. Fidel är en av dessa. Översatt blir motiveringen "för hans humanitära bidrag för mänsklighetens utveckling". Om du inte hört om det beror det på att ingen svensk tidning skrivit om det i princip, däremot har ett flertal engelska gjort det. Enda svensk artikeln är nog den från Proletären, vilken jag skrivit av på min blogg. Här kan du läsa om det.

    Castro får prestigfyllt sydafrikanskt pris.

    " Som tredje pristagare och som första icke afrikan har Kubas förre president Fidel Castro tilldelats det prestigefyllda Ubuntu-priset av National Heritage Council i Sydafrika.

    2006 tilldelades Sydafrikas förre president Nelson Mandela priset, 2007 Saimbias förre president Kenneth Kaunda det och nu i år, 2008, får Fidel Castro priset " för hans humanitära bidrag för mänsklighetens utveckling."

    Motiveringen lyder: "Kamrat Fidel Castros liv, denna veteran och samarbetspartner i Afrikas befrielse, var till i februari 2008 Kubas president och ledare för kubanska revolutionens väpnade styrkor. Nationella minnesrådet ärar honom för hans roll i den kubanska revolutionen och för hans världsomspännande bidrag till kampen för ett alternativt, rättvist och humant samhälle... Hans verksamhet och liv har berört många människor, i synnerhet folken i södra Afrika som led under apartheidtiden. Under Fidel Castoros ledning offrade Kubas patrioter sina liv och delade sitt blod i bekämpandet av kolonialism och i befriandet av afrikanska länder.

    Stoppade framryckning

    För att tilldela Sydafrikas rasism och apartheidsystem ett slag sände han sina bästa trupper, piloter, och flygplan för att förhinda sydafrikanska trupper från att avancera... Kubanska styrkor sändes till Angola och alla skickades på frivillig basis. Tillsammans med angolska trupper stoppandes den sydafrikanska framryckningen". Rådet tillägger att Kubas insatser gjordes utan några avsikter att erövra naturrikedomar.

    "Under sin tid som Kubas premiärminister så vidtog han omfattande och radikala reformer, Han fördelade rikedomar till de fattiga. Tillsammans med Che Guevara utvecklade Fidel Castro en ny teori som baserades på kollektivism, att kubanerna inte längre skall arbetar för personlig vinning, utan för goda resultat för alla i samhället. Läs och skrivkunnigheten kom snabbt att öka. Idag gynnas Sydafrika fortfarande av Fidel Castros sociala politik, genom bilaterala program skickades medicinska hjälparbetare till Sydafrika medan andra i sin tur har sänts till Kuba för utbildning. Kuba har nu 48 000 frivilliga läkare runtom i världen. Alla kubaner har gratis hälsovård."

    Rådet poängterar också att den förre sydafrikanske presidenten Nelson Mandela givit Castro Sydafrikas högsta civila utmärkelse för utlänningar, Goda Hopps-orden. Ubuntu-priset kan ses som en klar politisk markering mot västvärldens ihållande kampanj mot Kuba. Priset har uppmärksammats i afrikanska och i en del engelska tidningar. I svenska medier har det varit tyst."

    Porletären nr. 41 2008.



    Visst är det otroligt att en grym diktator kan få ett sådant fint pris! Speciellt med en sådan fin motivering!

    Sök även South Africa + Ubuntu + Castro, får du ett flertal engelska träffar.

    Engelsk artikel
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty andra

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 17:44

    Ander, vet du var Ubuntupriset är för något? Det är en väldigt fin utmärkelse man kan få av Sydafrika. Endast 3 personer har fått den

    Vilka är de andra två, Chavez och Kim Il Sung ?
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 17:46

    GustavAnder skrev:Ander, vet du var Ubuntupriset är för något? Det är en väldigt fin utmärkelse man kan få av Sydafrika. Endast 3 personer har fått den

    Vilka är de andra två, Chavez och Kim Il Sung ?

    Läs inlägget, det står VÄLDIGT TYDLIGT där!

    "2006 tilldelades Sydafrikas förre president Nelson Mandela priset, 2007 Saimbias förre president Kenneth Kaunda det och nu i år, 2008, får Fidel Castro priset"

    Läs också varför han fick det, vad han har gjort för Sydafrika!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty red glasses.

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 17:47

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Ja, det är vinklat.
    Det är Kuba själv som rapporterar dessa friserade siffror till FN, precis som alla andra ap diktaturer från öst gjorde förr.
    Du är så naiv så man blir ledsen, litar på diktaturer , hur dum kan du bli ?

    Vet du att alla gamla kommunskit länder från östeuropa presenterades på samma sätt, med friserad statistik så folk skrattade på sig,
    alla dina äldre urblåsta bröder trodde att DDR Sovjet Rumänien var paradis som flöt av mjölk och honung.

    Nu får du väl för fan ge dig! Nu duger inte FN siffror längre. Erkänn istället Kuba är bättre än du gör gällande. Detta är rena faktarapporten. Exakt VARFÖR skulle FN ljuga? Detta är korrekta siffror Ander, om du inte vill tro det är du urbota dum. Inga siffror duger enligt dig som ger en lite positiv bild av Kuba.

    Nej, jag är nog rädd för att Kuba är sämre än jag gör gällande.
    Mycket möjligt att det finns det antal läkare man stipulerar, men vad ska man med dem till när man inte har nån sjukvård som är bra.

    Men du har ju alla möjligheter, du är ung, res till Kuba och skapa dig en lysande framtid och ett gott liv. Lycka till.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 17:51

    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:Ja, det är vinklat.
    Det är Kuba själv som rapporterar dessa friserade siffror till FN, precis som alla andra ap diktaturer från öst gjorde förr.
    Du är så naiv så man blir ledsen, litar på diktaturer , hur dum kan du bli ?

    Vet du att alla gamla kommunskit länder från östeuropa presenterades på samma sätt, med friserad statistik så folk skrattade på sig,
    alla dina äldre urblåsta bröder trodde att DDR Sovjet Rumänien var paradis som flöt av mjölk och honung.

    Nu får du väl för fan ge dig! Nu duger inte FN siffror längre. Erkänn istället Kuba är bättre än du gör gällande. Detta är rena faktarapporten. Exakt VARFÖR skulle FN ljuga? Detta är korrekta siffror Ander, om du inte vill tro det är du urbota dum. Inga siffror duger enligt dig som ger en lite positiv bild av Kuba.

    Nej, jag är nog rädd för att Kuba är sämre än jag gör gällande.
    Mycket möjligt att det finns det antal läkare man stipulerar, men vad ska man med dem till när man inte har nån sjukvård som är bra.

    Men du har ju alla möjligheter, du är ung, res till Kuba och skapa dig en lysande framtid och ett gott liv. Lycka till.

    Du är sjuk. Jag tar fram konkreta fakta och du skiter i det. Gällande läkare har Kuba väldigt många och sjukvården är en bland världens bästa. Kuba har utöver läkarna i sitt eget land 48 000 i andra länder!

    Du, Kuba har det bättre än vad du vill göra gällande. Läs siffrorna! Det är FN siffror vi snackar om och jag litar mer på de än dig Ander!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  RedCloud 2009-09-13, 17:54

    och du skiter i det.

    Tjuven Gustav Ander accepterar bara siffror som stöder fakta som är sprugna ur hans fantasigenerator.
    Killen är liksom inte på riktigt, inget kan han, inget vet han, men vomera ut sin bitterhet och sina tillkortakommanden, det fixar han.
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty sick

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 17:54

    marxisten skrev:Du är sjuk. Jag tar fram konkreta fakta och du skiter i det. Gällande läkare har Kuba väldigt många och sjukvården är en bland världens bästa. Kuba har utöver läkarna i sitt eget land 48 000 i andra länder!

    Du, Kuba har det bättre än vad du vill göra gällande. Läs siffrorna! Det är FN siffror vi snackar om och jag litar mer på de än dig Ander!

    Hoppas jag bara slipper Kubas sjukvård om jag blir sjuk.Smile

    Men vad väntar du på, skapa din framtid på Kuba, du springer ju bara här och är arbetsskygg, flt arbetslös.
    Emigrera till paradiset och skapa dig ett nytt liv, put your mouth where your money is.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 17:56

    RedCloud skrev:
    och du skiter i det.

    Tjuven Gustav Ander accepterar bara siffror som stöder fakta som är sprugna ur hans fantasigenerator.
    Killen är liksom inte på riktigt, inget kan han, inget vet han, men vomera ut sin bitterhet och sina tillkortakommanden, det fixar han.

    Nä och för var gång bevisar han det. Nu har han även bevisat att han läskunnighet är noll. Hur kunde han missa delen med Mandela och tro de va Kim Il Sung istället?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  RedCloud 2009-09-13, 17:57

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Hoppas jag bara slipper Kubas sjukvård om jag blir sjuk

    Om jag blir ?

    Du är redan den sjukaste på det här forumet !!!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 17:57

    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:Du är sjuk. Jag tar fram konkreta fakta och du skiter i det. Gällande läkare har Kuba väldigt många och sjukvården är en bland världens bästa. Kuba har utöver läkarna i sitt eget land 48 000 i andra länder!

    Du, Kuba har det bättre än vad du vill göra gällande. Läs siffrorna! Det är FN siffror vi snackar om och jag litar mer på de än dig Ander!

    Hoppas jag bara slipper Kubas sjukvård om jag blir sjuk.Smile

    Men vad väntar du på, skapa din framtid på Kuba, du springer ju bara här och är arbetsskygg, flt arbetslös.
    Emigrera till paradiset och skapa dig ett nytt liv, put your mouth where your money is.

    Mer än gärna, betalar du? Som arbetarklass som har jag inte råd att flyga dit.
    patriot
    patriot


    Antal inlägg : 340
    Join date : 09-09-12
    Age : 44

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  patriot 2009-09-13, 17:59

    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Hoppas jag bara slipper Kubas sjukvård om jag blir sjuk

    Om jag blir ?

    Du är redan den sjukaste på det här forumet !!!
    Kan commisar inte annat än personangrepp
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty yes

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 17:59

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:Du är sjuk. Jag tar fram konkreta fakta och du skiter i det. Gällande läkare har Kuba väldigt många och sjukvården är en bland världens bästa. Kuba har utöver läkarna i sitt eget land 48 000 i andra länder!

    Du, Kuba har det bättre än vad du vill göra gällande. Läs siffrorna! Det är FN siffror vi snackar om och jag litar mer på de än dig Ander!

    Hoppas jag bara slipper Kubas sjukvård om jag blir sjuk.Smile

    Men vad väntar du på, skapa din framtid på Kuba, du springer ju bara här och är arbetsskygg, flt arbetslös.
    Emigrera till paradiset och skapa dig ett nytt liv, put your mouth where your money is.

    Mer än gärna, betalar du? Som arbetarklass som har jag inte råd att flyga dit.

    Javisst, jag är beredd att sponsra din biljett. One way, för inte har du väl tänkt att svika paradiset.
    Mejla ditt namn och adress så ska jag betala en biljett i ditt namn, först måste du ordna visum, men det fixar du väl lätt via din kommunskit organistion, de har säkert kontakter med diktaturen.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 18:00

    patriot skrev:
    RedCloud skrev:
    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen, tjuven och kvinnoförnedraren skrev:Hoppas jag bara slipper Kubas sjukvård om jag blir sjuk

    Om jag blir ?

    Du är redan den sjukaste på det här forumet !!!
    Kan commisar inte annat än personangrepp

    Fråga dig istället om ander kan annat än det!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty stackars röda miffot

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 18:04

    Stackars röda miffot rc, får inte vara med i debatten, försöker med grova provokationer få in sin sinnessjuka fot, marxisten hejar på...

    Men du , marx, jag väntar på ditt mejl senare i veckan, så fixar jag biljetten, men försök inte med nån tur och retur biljett, du måste stanna där minst 2 år.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 18:04

    GustavAnder skrev:Kim Il Sung

    De delades ut första gången 2006. Kim Il Sung dog 1994, hur skulle han kunnat få det? Och varför skulle Syd Afrika ge något till honom?

    Hur mycket av inlägget läste du egentligen?
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty öööö

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 18:05

    Försök inte komma undan nu, fixa visum , så betalar jag din one way ticket.....
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  RedCloud 2009-09-13, 18:05

    De delades ut första gången 2006. Kim Il Sung dog 1994, hur skulle han kunnat få det?

    Med en frisk fantasigenerator kan allt hända...killen är ju sjuk.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  marxisten 2009-09-13, 18:06

    GustavAnder skrev:Stackars röda miffot rc, får inte vara med i debatten, försöker med grova provokationer få in sin sinnessjuka fot, marxisten hejar på...

    Men du , marx, jag väntar på ditt mejl senare i veckan, så fixar jag biljetten, men försök inte med nån tur och retur biljett, du måste stanna där minst 2 år.

    Gör du det... Fixa även bostad då? RC, hänger du med? Smile

    PS: Min mail, den får du aldrig. Den är nämligen hemlig!
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty waiting...

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-13, 18:07

    marxisten skrev:
    GustavAnder skrev:
    marxisten skrev:Du är sjuk. Jag tar fram konkreta fakta och du skiter i det. Gällande läkare har Kuba väldigt många och sjukvården är en bland världens bästa. Kuba har utöver läkarna i sitt eget land 48 000 i andra länder!

    Du, Kuba har det bättre än vad du vill göra gällande. Läs siffrorna! Det är FN siffror vi snackar om och jag litar mer på de än dig Ander!

    Hoppas jag bara slipper Kubas sjukvård om jag blir sjuk.Smile

    Men vad väntar du på, skapa din framtid på Kuba, du springer ju bara här och är arbetsskygg, flt arbetslös.
    Emigrera till paradiset och skapa dig ett nytt liv, put your mouth where your money is.

    Mer än gärna, betalar du? Som arbetarklass som har jag inte råd att flyga dit.

    jag har redan sagt att jag betalar, ställer du upp, eller backar du ur som den fega kommunskit du är ?

    Sponsored content


    Kuba vs. USA! - Sida 2 Empty Sv: Kuba vs. USA!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 00:32