Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
MartinLindgren
Sossar-e-lata
råttan.
RedCloud
8 posters

Ska nyfascister få skaffa barn ????

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Ska nyfascister få skaffa barn ???? Empty Ska nyfascister få skaffa barn ????

Inlägg  RedCloud 2009-09-11, 17:29

Det är skrämmande att det finns nyfascister som har barn i Sverige. För sin vidriga ideologi vidare till nästa släktled.

Ska verkligen uttalade nyfascister få skaffa barn i Sverige 2009 ?

Barnen borde tvångsomhändertas med omedelbar verkan och få långsiktig terapi.

Gratis kondomer till S-E-L, GA och BH mfl.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Ska nyfascister få skaffa barn ???? Empty Sv: Ska nyfascister få skaffa barn ????

Inlägg  råttan. 2009-09-11, 17:32

Var och en får ju stå för sina åsikter.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata

Antal inlägg : 1357

Ska nyfascister få skaffa barn ???? Empty FEL

Inlägg  Sossar-e-lata 2009-09-11, 17:33

I Red C kommunistvärld får man inte ha egna åsikter!!!
    RedCloud
    RedCloud

Ska nyfascister få skaffa barn ???? Empty Sv: Ska nyfascister få skaffa barn ????

Inlägg  RedCloud 2009-09-11, 17:43

Nyfascisten skrev:I Red C kommunistvärld får man inte ha egna åsikter!!!

tycker det är osmakligt att du för vidare din fascistideologi till dina oskyldiga barn.

skaffa kondom
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-11, 18:02

Det är väl rätt så uppenbart vem som är osmaklig.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-11, 18:23

S-e-L & Råttan menar att dom äger rätten att förmedla sin åsikter om Red Cloud, men när Red svarar med samma mynt då heter det osmakligt,

Jag tycker det låter som herrar S-e-L & Råtta lämnat pottkanten och nu trampar runt nere på pottbotten?
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-11, 18:25

Tycker vi ändrar frågeställningen. Bör föräldrar påverka barnens politiska åsikter eller bör barnen får välja sina åsikter själva? I den mån de inte väljer nazism som ideologi då. Men utav de etablerade. Bör barnet få välja, utan inverkan av förälder om den vill vara S, V, M etc? Personligen anser jag ungen ska det, även om jag har svårt att se att när jag får barn de skulle bli höger. De skulle påverkas, även om det inte är medvetet på hur jag talar och anser om olika ting.

Frågan om fascister ska få ha ungar vet i fan, men man kan ju inte hindra det. Personligen anser jag att de INTE ska få det.

Senast ändrad av marxisten den 2009-09-11, 18:34, ändrad totalt 4 gånger
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-11, 18:29

RedCloud skrev:

Kan jag hålla med om. Kan ju inte räknas som en bra uppväxt miljö med någon som har fascistoida tendenser som förälder!Kända medlemmar i ex. SMR och Folkfronten bör absolut inte få skaffa barn! De bör omhändertas! För att föräldrarna inte ger en bra uppväxtmiljö eller något!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-11, 20:16

martin7lindgren skrev:S-e-L & Råttan menar att dom äger rätten att förmedla sin åsikter om Red Cloud, men när Red svarar med samma mynt då heter det osmakligt,

Jag tycker det låter som herrar S-e-L & Råtta lämnat pottkanten och nu trampar runt nere på pottbotten?

Jag tycker det låter som du är lika vilse i pankakan som vanligt.
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-09-11, 20:19

Skadedjuret skrev:Jag tycker det låter som du är lika vilse i pankakan som vanligt.

Inloggad 30 sek, och vuxenmobbningen tar fart.

Hur fan står du ut med dig själv.

Gör världen en tjänst råttan:

Ta tag i underläppen, dra den över huvudet och svälj.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-11, 20:20

marxisten skrev:Tycker vi ändrar frågeställningen. Bör föräldrar påverka barnens politiska åsikter eller bör barnen får välja sina åsikter själva? I den mån de inte väljer nazism som ideologi då. Men utav de etablerade. Bör barnet få välja, utan inverkan av förälder om den vill vara S, V, M etc? Personligen anser jag ungen ska det, även om jag har svårt att se att när jag får barn de skulle bli höger. De skulle påverkas, även om det inte är medvetet på hur jag talar och anser om olika ting.

Frågan om fascister ska få ha ungar vet i fan, men man kan ju inte hindra det. Personligen anser jag att de INTE ska få det.

Det är en intressant frågeställning. Självklart påverkar man sina barns politiska åsikter. Medvetet eller omedvetet. Personligen strävar jag iallafall för att mina barn ska bilda sig en egen uppfattning. Men jag är inte den som tvingar på andra denna min uppfattning.

Jag anser absolut att kommunister ska få ha ungar. Men om mina ungar skulle bli kommunister skulle jag bli lite ledsen över det.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-11, 20:33

råttan skrev:
    marxisten skrev:Tycker vi ändrar frågeställningen. Bör föräldrar påverka barnens politiska åsikter eller bör barnen får välja sina åsikter själva? I den mån de inte väljer nazism som ideologi då. Men utav de etablerade. Bör barnet få välja, utan inverkan av förälder om den vill vara S, V, M etc? Personligen anser jag ungen ska det, även om jag har svårt att se att när jag får barn de skulle bli höger. De skulle påverkas, även om det inte är medvetet på hur jag talar och anser om olika ting.

Det är en intressant frågeställning. Självklart påverkar man sina barns politiska åsikter. Medvetet eller omedvetet. Personligen strävar jag iallafall för att mina barn ska bilda sig en egen uppfattning. Men jag är inte den som tvingar på andra denna min uppfattning.

Jag anser absolut att kommunister ska få ha ungar. Men om mina ungar skulle bli kommunister skulle jag bli lite ledsen över det.

Liksom jag om min unge blir borgare, när jag nu får någon, inte tänkt bli farsa som 19 åring. Personligen har farsan vad jag vet aldrig snackat politik med mig, ändå är jag vänster liksom han. Fast jag är lite mer revolutionär om man säger som så.Morsan är med V, men snackar aldrig politik, så hon har absolut inte påverkat mig. Fick reda på det när jag frågade vad hon röstade på. Men kanske man har påverkats undermedvetet... Farsan har nog fällt kommentarer gällande borgare under min uppväxt, fast främst har jag bildat mig en egen uppfattning. Om man ser på syrran så röstade hon på allt från SD till jag vet inte vad i valen, olika i alla tre. Kommunal, landsting och riksdagsvalet. Hon är totalt ointresserad och hon har bort i samma hus som jag sen hon var typ 3, så hon har ju inte påverkats.

Vad anser du om att nazister, typ medlemmar i SMR och liknande skaffar barn då? Ska de få det?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-11, 20:40

Ja, det måste de ju få göra. Hela grejen med nazister är ju väldigt motbjudande, men det är en annan historia.

Jag tycker det är väldigt bra att samhället totalt tagit ställning mot nazismen. Man blir ansedd som ett miffo om man är nynazist, med all rätt.

Jag ser fram emot vi går åt det hållet även när det gäller kommunismen, för den är nästan lika hemsk. Tycker det är ett löjligt daltande och överslätande attityd till de illdåd och vandaliseringar som görs i kommunismens namn.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-11, 20:43

råttan skrev:Ja, det måste de ju få göra. Hela grejen med nazister är ju väldigt motbjudande, men det är en annan historia.

Jag tycker det är väldigt bra att samhället totalt tagit ställning mot nazismen. Man blir ansedd som ett miffo om man är nynazist, med all rätt.

Jag ser fram emot vi går åt det hållet även när det gäller kommunismen, för den är nästan lika hemsk. Tycker det är ett löjligt daltande och överslätande attityd till de illdåd och vandaliseringar som görs i kommunismens namn.

Jag tänkte främst för att de ofta är dömda för x antal saker. Bta. gällande lägga sig i ungars åsikter. Om du märker att ungen går mot högerextremism, alltså fascism och nazism, skulle du lägga dig i då?

Gällande kommunism så håller jag både med och inte med. Stalinismen, Maoismen är hemsk, lika som nazism. Marxism-leninismen är det inte. Fast det får vi ta i en annan tråd råttan.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-11, 20:51

Ja, de är ofta dömda för saker. Det är även en och annan vänsteraktivist. Sen är det ju många andra som är dömda för allt möjligt. Men vi hindrar ingen att skaffa barn, eller hur? Så det känns rätt långsökt med åsiktsregistrering och tvångsabort.

Skulle jag märka att mitt barn går mot högerextremism så skulle jag på något sätt ingripa för att få stopp på galenskapen. Så är det. Jag skrev ju att jag ville att de skulle tänka själva. Gör de det så kommer de inte bli högerextremister och inte vänsterextremister heller för den delen.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-11, 20:54

råttan skrev:Ja, de är ofta dömda för saker. Det är även en och annan vänsteraktivist. Sen är det ju många andra som är dömda för allt möjligt. Men vi hindrar ingen att skaffa barn, eller hur? Så det känns rätt långsökt med åsiktsregistrering och tvångsabort.

Skulle jag märka att mitt barn går mot högerextremism så skulle jag på något sätt ingripa för att få stopp på galenskapen. Så är det. Jag skrev ju att jag ville att de skulle tänka själva. Gör de det så kommer de inte bli högerextremister och inte vänsterextremister heller för den delen.

Var drar du gränsen för vänsterextremism?

Och ja, med den skillnaden att AFA oftast planerar sina attacker, nazzar gör inte det. Dock försvarar jag afa på intet sätt. Är pacifist, föredrar ordet framför våld.
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-09-12, 01:13

Jag ogillar nazister som fan, och jag ogillar även extrema kommunister som fan typ AFA. I övrigt kan jag bara säga om marxistens ideologi att den kan inte funka! Det är en utopi att alla människor skulle få lika mkt. Det skulle snarare lika 'lite' under ett sånt styre. Olika människors olika ansträngningar skall belönas olika. Nu talar jag om friska människor. I ett samhälle, likt vårat, är välfärd till för de svaga. Men när man inte gör någon skillnad på de som arbetar och de som går hemma lönemässigt så arbetar färre friska även fast de kan!(jag har många exempel på jobb nära stående till mig inte vill ta för att de helt enkelt inte tycker att de passar dem) Därför är skattesänkningar på arbete, det har forskning visat, gynnsamt för det ger mer till de som verkligen behöver det. Den politiska retoriken mellan de 2 blocken som idag finns inriktar sig på en klasskamp och klyftor(från vänstern). Klyftorna kommer alltid finnas där just pga att en del anstränger sig mer och andra mindre. Klasskampen är ett populistiskt argument för vänstern att lura folk som inte är intresserade av politik att den borgerliga alliansen vill öka klyftorna. Detta är helt fel. Vi har fått en större valfrihet under alliansen att fatta våra egna beslut. En rödgrön vinst 2010 skulle åter få oss tillbaka i ett samhälle där många väljer akassa istället för arbete vilket i sin tur kommer påverka kvalitén på välfärden för dem som verkligen behöver den.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-12, 01:17

DMustaine skrev:Jag ogillar nazister som fan, och jag ogillar även extrema kommunister som fan typ AFA. I övrigt kan jag bara säga om marxistens ideologi att den kan inte funka! Det är en utopi att alla människor skulle få lika mkt. Det skulle snarare lika 'lite' under ett sånt styre. Olika människors olika ansträngningar skall belönas olika. Nu talar jag om friska människor. I ett samhälle, likt vårat, är välfärd till för de svaga. Men när man inte gör någon skillnad på de som arbetar och de som går hemma lönemässigt så arbetar färre friska även fast de kan!(jag har många exempel på jobb nära stående till mig inte vill ta för att de helt enkelt inte tycker att de passar dem) Därför är skattesänkningar på arbete, det har forskning visat, gynnsamt för det ger mer till de som verkligen behöver det. Den politiska retoriken mellan de 2 blocken som idag finns inriktar sig på en klasskamp och klyftor. Klyftorna kommer alltid finnas där just pga att en del anstränger sig mer och andra mindre. Klasskampen är ett populistiskt argument för vänstern att lura folk som inte är intresserade av politik att den borgerliga alliansen vill öka klyftorna. Detta är helt fel. Vi har fått en större valfrihet under alliansen att fatta våra egna beslut. En rödgrön vinst 2010 skulle åter få oss tillbaka i ett samhälle där många väljer akassa istället för arbete vilket i sin tur kommer påverka kvalitén på välfärden för dem som verkligen behöver den.

Nu är det så att höga socialförsäkringssystem gynnar arbetare som jobbar! Då kan man konkurrera upp lönerna. Arbetsgivaren får inte mig under min akassa vilket om den är hög betyder att de får ge en bra slant, nu när den sjunkit till 60% så är jag desperat och tar vad som helst och sänker därmed lönen. Så hög akassa gynnar de som arbetar! Så man väljer inte akassa före arbete, man väljer hög lön före lönesänkning med hög akassa! Tänk själv. Du har 90% i akassa, då tar du inget jobb under det beloppet din akassa är på. Men om du har 60% då är det de beloppet som gäller. Då kanske arbetsgivaren ger dig 100% om du har 90% i akassa men bara 75% om du har 60% i akassa. På det sistnämnda så lönedumpar vi och går åt fel håll.

F.ö. vad har din långa diskussion med själv trådens innehåll att göra? Om fascister ska få ha ungar?
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-09-12, 01:27

Jag skiter i vilka som får ungar, knulla gör alla! Och jag menar att skillnaden mellan att arbeta och inte arbteta, ekonomiskt, skall vara just en skillnad! När fler arbetar blir det mer pengar över till de som verkligen behöver välfärden!!
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2009-09-12, 01:29

DMustaine skrev:Jag skiter i vilka som får ungar, knulla gör alla! Och jag menar att skillnaden mellan att arbeta och inte arbteta, ekonomiskt, skall vara just en skillnad! När fler arbetar blir det mer pengar över till de som verkligen behöver välfärden!!

Ja, men nu är det kris på arbeten! Ska de som förlorar sitt jobb få betala för att kapitalet krisar?
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-09-12, 01:36

Redan nu visas tydliga tecken på att finanskrisen är på tillbakagång. Om än vissa affärsområden fortfarande kommer att lida. Med en vänsterpolitik skulle krisen bli än mer utdragen!!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-09-12, 01:37

DMustaine skrev:Jag skiter i vilka som får ungar, knulla gör alla! Och jag menar att skillnaden mellan att arbeta och inte arbteta, ekonomiskt, skall vara just en skillnad! När fler arbetar blir det mer pengar över till de som verkligen behöver välfärden!!
    Jaha? Du oxå?
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-09-12, 01:39

RedCloud skrev:Det är skrämmande att det finns nyfascister som har barn i Sverige. För sin vidriga ideologi vidare till nästa släktled.

Ska verkligen uttalade nyfascister få skaffa barn i Sverige 2009 ?

Gratis kondomer till S-E-L, GA och BH mfl.

Ja- kondomtvång borde det absolut vara på fascister...
    Barnens uppväxt är ju det viktiaste- och att växa upp i sådana hem
    är inte bra för nån.
    Tror inte det skulle vara till skada för dessa vuxna heller- de ser ju ändå ut som
    jättekondomer till vardags..

Senast ändrad av Susz X den 2009-09-12, 01:42, ändrad totalt 1 gång
    DMustaine
    DMustaine

Inlägg  DMustaine 2009-09-12, 01:42

Inte än! Jag arbetar för fullt för att hålla bidragstagarnas näsa ovan ytan. Om du menar om jag knullar? Så ofta jag kommer åt men kärringen har blivit grinigare Smile Förhoppningsvis beror det på vår lilla som stör så ofta hon kan.
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-09-12, 01:43

DMustaine skrev:Inte än! Jag arbetar för fullt för att hålla bidragstagarnas näsa ovan ytan. Om du menar om jag knullar? Så ofta jag kommer åt men kärringen har blivit grinigare Smile Förhoppningsvis beror det på vår lilla som stör så ofta hon kan.
    Kanske beror på dig oxå- inte ge småbarn skulden fyfy..

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 00:36