Ska verkligen uttalade nyfascister få skaffa barn i Sverige 2009 ?
Barnen borde tvångsomhändertas med omedelbar verkan och få långsiktig terapi.
Gratis kondomer till S-E-L, GA och BH mfl.
Nyfascisten skrev:I Red C kommunistvärld får man inte ha egna åsikter!!!
RedCloud skrev:
martin7lindgren skrev:S-e-L & Råttan menar att dom äger rätten att förmedla sin åsikter om Red Cloud, men när Red svarar med samma mynt då heter det osmakligt,
Jag tycker det låter som herrar S-e-L & Råtta lämnat pottkanten och nu trampar runt nere på pottbotten?
Skadedjuret skrev:Jag tycker det låter som du är lika vilse i pankakan som vanligt.
marxisten skrev:Tycker vi ändrar frågeställningen. Bör föräldrar påverka barnens politiska åsikter eller bör barnen får välja sina åsikter själva? I den mån de inte väljer nazism som ideologi då. Men utav de etablerade. Bör barnet få välja, utan inverkan av förälder om den vill vara S, V, M etc? Personligen anser jag ungen ska det, även om jag har svårt att se att när jag får barn de skulle bli höger. De skulle påverkas, även om det inte är medvetet på hur jag talar och anser om olika ting.
Frågan om fascister ska få ha ungar vet i fan, men man kan ju inte hindra det. Personligen anser jag att de INTE ska få det.
råttan skrev:marxisten skrev:Tycker vi ändrar frågeställningen. Bör föräldrar påverka barnens politiska åsikter eller bör barnen får välja sina åsikter själva? I den mån de inte väljer nazism som ideologi då. Men utav de etablerade. Bör barnet få välja, utan inverkan av förälder om den vill vara S, V, M etc? Personligen anser jag ungen ska det, även om jag har svårt att se att när jag får barn de skulle bli höger. De skulle påverkas, även om det inte är medvetet på hur jag talar och anser om olika ting.
Frågan om fascister ska få ha ungar vet i fan, men man kan ju inte hindra det. Personligen anser jag att de INTE ska få det.
Det är en intressant frågeställning. Självklart påverkar man sina barns politiska åsikter. Medvetet eller omedvetet. Personligen strävar jag iallafall för att mina barn ska bilda sig en egen uppfattning. Men jag är inte den som tvingar på andra denna min uppfattning.
Jag anser absolut att kommunister ska få ha ungar. Men om mina ungar skulle bli kommunister skulle jag bli lite ledsen över det.
råttan skrev:Ja, det måste de ju få göra. Hela grejen med nazister är ju väldigt motbjudande, men det är en annan historia.
Jag tycker det är väldigt bra att samhället totalt tagit ställning mot nazismen. Man blir ansedd som ett miffo om man är nynazist, med all rätt.
Jag ser fram emot vi går åt det hållet även när det gäller kommunismen, för den är nästan lika hemsk. Tycker det är ett löjligt daltande och överslätande attityd till de illdåd och vandaliseringar som görs i kommunismens namn.
råttan skrev:Ja, de är ofta dömda för saker. Det är även en och annan vänsteraktivist. Sen är det ju många andra som är dömda för allt möjligt. Men vi hindrar ingen att skaffa barn, eller hur? Så det känns rätt långsökt med åsiktsregistrering och tvångsabort.
Skulle jag märka att mitt barn går mot högerextremism så skulle jag på något sätt ingripa för att få stopp på galenskapen. Så är det. Jag skrev ju att jag ville att de skulle tänka själva. Gör de det så kommer de inte bli högerextremister och inte vänsterextremister heller för den delen.
DMustaine skrev:Jag ogillar nazister som fan, och jag ogillar även extrema kommunister som fan typ AFA. I övrigt kan jag bara säga om marxistens ideologi att den kan inte funka! Det är en utopi att alla människor skulle få lika mkt. Det skulle snarare lika 'lite' under ett sånt styre. Olika människors olika ansträngningar skall belönas olika. Nu talar jag om friska människor. I ett samhälle, likt vårat, är välfärd till för de svaga. Men när man inte gör någon skillnad på de som arbetar och de som går hemma lönemässigt så arbetar färre friska även fast de kan!(jag har många exempel på jobb nära stående till mig inte vill ta för att de helt enkelt inte tycker att de passar dem) Därför är skattesänkningar på arbete, det har forskning visat, gynnsamt för det ger mer till de som verkligen behöver det. Den politiska retoriken mellan de 2 blocken som idag finns inriktar sig på en klasskamp och klyftor. Klyftorna kommer alltid finnas där just pga att en del anstränger sig mer och andra mindre. Klasskampen är ett populistiskt argument för vänstern att lura folk som inte är intresserade av politik att den borgerliga alliansen vill öka klyftorna. Detta är helt fel. Vi har fått en större valfrihet under alliansen att fatta våra egna beslut. En rödgrön vinst 2010 skulle åter få oss tillbaka i ett samhälle där många väljer akassa istället för arbete vilket i sin tur kommer påverka kvalitén på välfärden för dem som verkligen behöver den.
DMustaine skrev:Jag skiter i vilka som får ungar, knulla gör alla! Och jag menar att skillnaden mellan att arbeta och inte arbteta, ekonomiskt, skall vara just en skillnad! När fler arbetar blir det mer pengar över till de som verkligen behöver välfärden!!
Jaha? Du oxå?DMustaine skrev:Jag skiter i vilka som får ungar, knulla gör alla! Och jag menar att skillnaden mellan att arbeta och inte arbteta, ekonomiskt, skall vara just en skillnad! När fler arbetar blir det mer pengar över till de som verkligen behöver välfärden!!
RedCloud skrev:Det är skrämmande att det finns nyfascister som har barn i Sverige. För sin vidriga ideologi vidare till nästa släktled.
Ska verkligen uttalade nyfascister få skaffa barn i Sverige 2009 ?
Gratis kondomer till S-E-L, GA och BH mfl.
Kanske beror på dig oxå- inte ge småbarn skulden fyfy..DMustaine skrev:Inte än! Jag arbetar för fullt för att hålla bidragstagarnas näsa ovan ytan. Om du menar om jag knullar? Så ofta jag kommer åt men kärringen har blivit grinigare Förhoppningsvis beror det på vår lilla som stör så ofta hon kan.