råttan skrev:marxisten skrev:råttan skrev:Jag vill inte att nån nazist eller kommunist undervisar mina barn.
Hur ska du veta det? Vi har inte åsiktsregistrering. Och V är ett riksdagsparti. Jag personligen tror inte en lärares politiska åsikt spelar in i undervisningen om det inte är en nazze som bedömer invandrare annorlunda, men själva lärandet. Två av mina bästa lärare var en M och en V t.ex.
Har jag sagt att jag kan veta det? Att v är ett kommunistiskt riksdagsparti gör inte saken bättre. Snarare tvärtom.
Sen ser inte jag själva betygsättningen som det största problemet. Värre är att läraren för vidare sin vidriga t.ex nazistiska attityd till eleverna.
Den risken finns, men om någon lärare försöker sprida nazistsk propaganda till eleverna skulle han bli sparkad. Någon skulle reagera direkt och jag har för mig det är olagligt att lärare påverkar elever. Iaf. enligt min gamla SO lärare i 9:an. Han vägra berätta i risk av att påverka oss, trots att jag var medlem i Ung Vänster så vägra han säga de till mig.