Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    ATT LYSSNA

    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    ATT LYSSNA Empty ATT LYSSNA

    Inlägg  Leena-66 2009-03-18, 12:48

    ATT LYSSNA

    När jag ber dig lyssna på mig och du börjar ge råd, har du inte gjord vad jag har bett dig om.
    När jag ber dig lyssna på mig,och du börjar förklara varför jag inte skall känna så, trampar du på mina känslor.
    När jag ber dig lyssna på mig och du tycker att du måste göra något för att reda ut mina problem, sviker du mig.
    Så- lyssna bara på mig, är du snäll...och om du vill kan du väl vänta en liten stund,så lovar jag att lyssna på dig.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    ATT LYSSNA Empty Det var tänkvärt

    Inlägg  theward 2009-03-19, 09:47

    Men jag är lite tudelat till själva budskapet.

    Fast jag antar att att slutklämmen säger allt.

    Att man typ ska låta den andre tala färdigt och få förklara sig innan man börjar ge denne råd och förmaningar. Eller är jag ute o cyklar totalt? Rolling Eyes

    Är lite trötter... hehe
    avatar
    Leena-66


    Antal inlägg : 175
    Join date : 09-02-18
    Ort : Stockholm

    ATT LYSSNA Empty Ok

    Inlägg  Leena-66 2009-03-19, 10:16

    Om jag ber dig att lyssna, och du börjar ge mig råd- har du inte lyssnat.
    Om jag ber dig att lyssna,och du börjar förklara för mig varför jag skall inte känna si eller så- försöker du ta ifrån mig rätten till mina egna känslor.
    Om jag ber dig att lyssna, och istället för att lyssna på mig,vill du börja fixa mina problem- har du inte lyssnat och respekterat mig som människa,som har rätt att ta sitt eget ansvar-oavsett situation.

    Det enda jag bad om -var att du ska lyssna, inget annat.

    ...och om du vill, kan du vänta en stund, då är det min tur att lyssna på dig.
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    ATT LYSSNA Empty Sv: ATT LYSSNA

    Inlägg  Susz X 2009-03-29, 04:49

    Kloka ord- värda all eftertanke i många lägen...för att du ska känna dig fri som den människa du är..oxå jag..

    Sponsored content


    ATT LYSSNA Empty Sv: ATT LYSSNA

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-07, 01:26