Fy fan! nu får ni se på fan Alliansare!
Försvar till detta?
Redvictory skrev:http://www.expressen.se/Nyheter/1.1698344/ssg-foretag-infiltrerades
Fy fan! nu får ni se på fan Alliansare!
Försvar till detta?
Blåfront skrev:det är så tyst vad sossar startade om!
Blåfront skrev:Varför skrev sossar avtal med saudiarabien om avlyssning?
Finns aldrig någon anledning att försvara FRA-lagen.
DMustaine skrev:Vem fan bryr sig om FRA lagen när man vet att Internet och allt som i övrigt digitalt görs kommer att ha signatur? Det positiva är att barnporr och all kriminell aktivitet kommer vara spårbar. Det är redan pågång!
DMustaine skrev:Vad jag försöker säga är att FRA spelat ut sin roll innan den ens kommit igång! Jag läste en härlig sketchad text som löd: (Det var en kille på ett podium som skulle hålla ett tal, han sade: Eh...Eftersom det jag kan säga om IT utvecklingen antagligen kommer att framstå som löjeväckande inom ett år, överväger jag att allvarligt hålla käften!) Konsensus är att vi fortfarande är i IT-revolutionens linda.
DMustaine skrev:Vi kommer helt enkelt få glädja oss efter den nyttan den nya tekniken gör för oss. Såsom ett exempel: du kommer själv kunna styra läsbarheten i din sjukjournal. Om du exemelvis är självmordsbenägen men söker läkare för en inflammerad armbåge (som jag dras med nu : ) så kommer din läkare inte kunna se att du är självmordsbenägen. HAn kommer bara ha tillgång till dina uppgifter du väljer att lämna ut! Och det är internationellt...man kommer inte behöva via post skicka journaler till ett annat land (om du tex är på semester i Nordkorea )utan dom kan enkelt logga in på nätet och få åtkomst till din journal. Varav du bestämmer själv vilka delar du vill att de skall se. Jag känner naturligtvis inte till allt om detta för magnituden av detta är så stort men lite grann har jag kunna läst till mig.
DMustaine skrev:Se dig själv i vitögat! Vilken nytta tror du FRA skulle vilja ha av din sjukjournal?
"Quis custodiet ipsos custodes?"
Tekniken kommer att göra det! Likväl som de kan se dig kan du se dom!!
DMustaine skrev:Ja men bra då att du själv får kontrollen att styra åtkomsten till din journal.