Sniperace 2009-09-08, 14:36
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev:Sniper:
"Mitt förslag är att Hamas och palestinierna upphör med ALL raketbeskjutning och attacker in mot Iaraels civila, därefter kan fredsförhandlningar ta fart, inte en sekund innan."
Ok. Jag tolkar det som att du står på det brottsliga israels sida mot deras offer i Palestina. Jag tolkar de som att du stödjer dess kriminalitet och mordiska illdåd. Det är alltid skönt att veta var man har varandra
Tolka det som du vill, så kan jag ju tolka det som att du stöder och applåderar självmordsbombare som spränger skolbussar i luften!!
Din gamle stolle. Varken du eller jag vet vilken självmordbuss du yrar om. Om du menar den där bussen dom sprängde i Telaviv förra året så var det faktiskt ingen skolbuss. Däremot var det 13000 palestinier av kött och blod som dina kelgrisar kallblodigt mördade med förbjudna vapen i januari, Sniper. Sträck på dig!
Är du väldigt ung Infra? kanske strax över tonåren?
Annars BVORDE du känna till skolbussbombningarna (mer än en)....
Och fortfarande gäller att är man slagen av en övermakt så finns det ingen utväg, om en självmordsattack som dödar 10, ger som svar en motattack som dödar 1000 i en evig spiral, så är det att offra sitt folk i en lönlös kamp.
TROR någon att Israel ger sig för att dessa finns, eller spirar inte tanken att det istället ger dem mer bränsle på brasan att slå tillbaka hårt och skoningslöst?
Här är det inte fråga om vem som har rätt och vem som har fel, utan istället vem som har makten, låt mig fråga, OM ett rånargäng tränger i i er bostad och tar er dom gisslan, noggrant förklarar att gör ni det lilla minsta så dödar vi ett av era barn, vilket skulle ni valt, att modigt offra barnet, eller för barnets liv suttit still för att invänta en lösning?
Eller vore det en bättre lösning med en massiv polisattack som resulterade i att alla dessa gangsters dom, inklusive alla i gisslan?
Ok. Nu pratar du maktspråk, Sniper. Ord från rätt person. Sniper, som alltid ställer sig på den starke, förövarens sida i opposition mot de värnlösa offren som han inte ger ett vitten för.
Har du hört talas om uttrycket "hellre dö upprätt än att leva på knä". Dina ord säger motsatsen. Du talar med kluven tunga, vite man. Så då tyckte du Tamilska tigrarna gjoprde fel, då, som slogs till sista blodsdroppen?
Om den ynkliga mördarstaten israel som du håller om ryggen föredrar att utplåna Palestinska nationen så är det ett val de själva gör. För övrigt verkar beslutet redan vara fattat om man får dömma av deras folkmordspolitik och politik för utrotning.
De har redan berövat palestinierna deras land och deras hopp men tror du att Palestina tänker lägga upp sig på slaktbänken så hugger du i sten. De får nog hellre utrota den Palestinska nationen hellre än att denna stolta, rättfärdiga och segervissa nation ger sig för övervåld eller hot om övervåld.
I ditt inskränkta universum kanske hut går hem. Detta torde vara detsamma som att "alla böjer sig för maktspråk". Men det är ingen strategi som biter på en befolkning som har all moralisk rättfärdighet på sin sida och som kommer att vinna seger i slutänden.
Skulle din våta dröm bli verklighet och den Palestinska nationen utplånad och förintad så är vi många miljoner världen runt som är tillräckligt rättänkande för att aldrig låta historien glömma den saken. Inte en dag kommer att gå utan att vi kommer att dra israels mnamn i den blodiga skirt den själv släpat in. Skriv upp det Sniper. Och själv kommer du att få äta skit resten av ditt liv; dina egna ord. I torra bitar. Det skall jag bli man för.
suck, du är riktigt sjuk du eller hur?
Jag ställer frågan igen, OM ditt hem intogs av ett gäng brottslingar som sade att SITT STILL annars dödar vi dina barn och familj, en och en.
Skulle du sitta still, eller skulle du för princips skull OFFRA din familj och ditt eget liv, istället för att försöka få en oblodig lösning?
eller skulle du föredra att polis gört en chock och dödar brottslingarna OCH dig och din familj, huvudsaken då att brottslingarna förlorar?
Jag skulle iallafall hoppas på en lösning där man möts utan våld, men våld från en sida ger alltid våld tillbaka, och tyvärr så är ju fe flesta fördelarna på den sida som har ett absolut maktövertag.
Så den stora frågan är om du hellre ser ett helt folk gå under, än att göra ett försök med att avsluta attackerna som då gör att motparten inte har några skäl att slå tillbaka?
hur många gånger jag än påpekar att jag tar INTE ställning till vem som har rätt, jag ser bara till hur chanserna till fred är störst, men du ser till principer och att BLOD SKA FLYTA och folk ska offras........