Thetaxpayer skrev:Jag tvivlar på att någon innan mig (möjligtvis Sniperace och The Ward) i denna tråden är lycklig. Jag hör bara samma gamla vänstergnäll och avundsjuka. Klagomål på de onda högerskribenterna. Hur orkar ni?
jag kan säga att jag är lycklig, trots allt.
Men jag skulle känna mig ändå lyckligare om min tillvaro stabileras ännu mera..
Det som fattas mig en aning är ju det ekonomiska...(som förtillfället är helt ok, men risken är stor att det försämras med 25% i januari. Fast jag hoppas ju givetvis att jag antingen piggnar till mirakulöst eller får sjukersättning beviljat på de 25% jag inte orkar arbeta)
Ordnas detta till det bästa, så släpper mkt av oron för min del iaf
Hälsan den är ju som den är och det enda man kan göra är att försöka se ljust på tillvaron och ta hand om sin kropp och själ
Ingen idé att gräva ner sig för det blir liksom inget bättre..
Nää jag skrattar säkert 30-40 ggr per dag och jag ler 10 falt mera
Man tar tillvara alla positiva saker och lägger ingen energi på det man för dagen inte kan eller orkar göra....
Dagar jag blir "liggande" de använder jag till att kolla på någon bra film, lyssna på bra musik eller planera för saker jag kan göra en dag när jag mår bättre...
planera kan jag göra, men eftersom hälsan varierar får man helt enkelt göra saker när man bäst orkar dem....
Det gäller liksom att vara lite luddig i planeradet så man inte behövr bli besviken om det inte funkar..
Tex som nu i helgen...(fredag)
Jag hade tänkt ha en liten fest, men jag måste nog avbryta den...
Istället blir det som det ser ut en riktigt lugn o stillsam helg ute vid stugan. Där vi tar saker i sin lugna takt och gör det som känns ok
Skönt att bara vara ute i skogen , i stillheten...
Sen blir det ju säkert en hel del fiske också...
Motorn gör ju det mesta jobbet när vi trollar iaf
Ska testa alla egenproducerade wobbler tänkte jag.
Få se om det kan bli någon stinn höstgädda eller två