GustavAnder skrev:Ursäkta mig , marxisten, nu låter du som en nazist som förnekar förintelsen, är du medveten om det ?
Get a grip, och ta till dig fakta.
Jag har redan visat upp fler källor, blev du så upphetsad av att din idol Lenin var massmördare, så att du missade det ?
Vi har inte samma uppslagsverk, för i mitt står det att " Lenin var en skoningslös utrensare.. startade grunden till Gulag..." så jag uppmanar dig till att söka andra källor.
Vad menar du. Är inte nationalencyklopedin tillräckligt tillförlitlig! Den godkänns bara till högskoleuppsatser! Du bör nog ska nya källor ander! Jag snackar om en bland de trovärdigaste i landet som skrivs av forskare! Jag vet inte vad du har för uppslagsverk men på ne står det tydligt att Gulag upprättades 1930, då lenin varit DÖD i 7 år!
Huvudstyrelsen för korrektions- och arbetsläger', beteckning för den administrativa ledningen för ett utbrett system av fång- och arbetsläger i Sovjetunionen. Redan under åren efter oktoberrevolutionen 1917 inrättade bolsjevikledningen läger för politiska motståndare. Under Stalineran systematiserades och utökades dramatiskt detta bruk, och G. upprättades 1930 som en underavdelning till inrikeskommissariatet och säkerhetspolisen. Särskilt under 1930-talets utrensningar och de förnyade förföljelserna efter andra världskriget fylldes läger över hela Sovjetunionen med miljontals fångar.
Lenin dog 1923! Om han inte återuppstod efter 7 år och var nån sorts guds son i bibeln verkar det omöjligt ander!