Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
RedCloud
DMustaine
R.O.F.L
formsvackan
8 posters

    Öppnade ögon Herre mig giv

    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  formsvackan 2009-09-04, 14:19

    Och Herren hörde de blindas bön.

    http://www.dn.se/ekonomi/fredrik-reinfeldt-kallar-till-eu-toppmote-om-bonusar-1.945667

    - Framför allt bör vi diskutera hårdare regler för bonusar i finanssektorn. Det finns en tendens till att man går tillbaka och inför bonusar igen som om det aldrig varit någon kris. Det finns ett extremt risktagande och det är viktigt att vi inte riskerar skattebetalarnas pengar. Vi behöver ett globalt svar i den här frågan, säger Fredrik Reinfeldt


    http://www.dn.se/opinion/debatt/bankernas-beteende-ett-slag-i-ansiktet-pa-de-arbetslosa-1.945141

    Banker har en central roll i vårt ekonomiska system och vi måste därför försäkra oss om att de följer regler och aldrig mer kan riskera hela systemets funktion

    Det är tydligt att dessa regler är en första del av ett större paket av nödvändiga regleringar i finanssektorn

    Vi har i dag en unik möjlighet att agera kraftfullt för att skydda våra medborgare och försäkra oss om att ekonomin fungerar smidigt.

    Anders Borg
    finansminister i Sverige.

    Wouter Bos
    finansminister i Nederländerna

    Jean-Claude Juncker
    premiärminister och minister för internationella
    ekonomiska och finansiella frågor i Luxemburg

    Christine Lagarde
    finansminister i Frankrike

    Elena Salgado
    finansminister i Spanien

    Peer Steinbrück
    finansminister i Tyskland

    Giulio Tremonti
    finansminister i Italien



    Det behövs tydligen globala katastrofer för att öppna ideologiskt förblindade ögon.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-09-05, 13:40

    formsvackan skrev:Och Herren hörde de blindas bön.

    http://www.dn.se/ekonomi/fredrik-reinfeldt-kallar-till-eu-toppmote-om-bonusar-1.945667

    - Framför allt bör vi diskutera hårdare regler för bonusar i finanssektorn. Det finns en tendens till att man går tillbaka och inför bonusar igen som om det aldrig varit någon kris. Det finns ett extremt risktagande och det är viktigt att vi inte riskerar skattebetalarnas pengar. Vi behöver ett globalt svar i den här frågan, säger Fredrik Reinfeldt


    http://www.dn.se/opinion/debatt/bankernas-beteende-ett-slag-i-ansiktet-pa-de-arbetslosa-1.945141

    Banker har en central roll i vårt ekonomiska system och vi måste därför försäkra oss om att de följer regler och aldrig mer kan riskera hela systemets funktion

    Det är tydligt att dessa regler är en första del av ett större paket av nödvändiga regleringar i finanssektorn

    Vi har i dag en unik möjlighet att agera kraftfullt för att skydda våra medborgare och försäkra oss om att ekonomin fungerar smidigt.

    Anders Borg
    finansminister i Sverige.

    Wouter Bos
    finansminister i Nederländerna

    Jean-Claude Juncker
    premiärminister och minister för internationella
    ekonomiska och finansiella frågor i Luxemburg

    Christine Lagarde
    finansminister i Frankrike

    Elena Salgado
    finansminister i Spanien

    Peer Steinbrück
    finansminister i Tyskland

    Giulio Tremonti
    finansminister i Italien



    Det behövs tydligen globala katastrofer för att öppna ideologiskt förblindade ögon.

    Bättre med ett nyktert uppvaknande än "När en blind leder en blind, faller de båda i gropen."
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-09-05, 13:43

    Eller varför inte "Den blinde tappar bara sin stav en gång." lol!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  DMustaine 2009-09-05, 13:53

    Ja fy fan vad stolt jag är över vår regering som går i bräschen för det här Smile
    Helt klart annat än dekadent vänsterpolitik!!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  formsvackan 2009-09-05, 14:25

    DMustaine skrev:Ja fy fan vad stolt jag är över vår regering som går i bräschen för det här Smile
    Helt klart annat än dekadent vänsterpolitik!!

    Nödvändiga regleringar i finanssektorn är något som "vänstern" på forumet efterlyst och därför blivit idiotförklarade av forumhögern.

    Banker har en central roll i vårt ekonomiska system och vi måste därför försäkra oss om att de följer regler och aldrig mer kan riskera hela systemets funktion

    Hade jag framfört detta hade du kallat det för vänsterporr och konspirationsteori. När nu högerpolitiker tvingas kritisera bankirer för att inte förlora väljarna, känner du dig av någon anledning stolt.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 14:26

    När nu högerpolitiker tvingas kritisera bankirer för att inte förlora väljarna, känner du dig av någon anledning stolt.

    lol!

    de är bra fattiga i anden, forumets dumhöger....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 14:34

    DMustaine skrev:Ja fy fan vad stolt jag är över vår regering som går i bräschen för det här Smile
    Helt klart annat än dekadent vänsterpolitik!!



    Jag förstår inte att man kan vara stolt över denna regering som inte för en politik för alla utan bara för "eliten" i samhället!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 14:38

    Jag förstår inte att man kan vara stolt över denna regering som inte för en politik för alla utan bara för "eliten" i samhället!

    Det är väl så enkelt Anna, att forumets högerpatrask tror att de tillhör just denna "elit"

    Grundlurade
    är ett ord som kommer till mig.....
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-05, 14:46

    RedCloud skrev:
    Jag förstår inte att man kan vara stolt över denna regering som inte för en politik för alla utan bara för "eliten" i samhället!

    Det är väl så enkelt Anna, att forumets högerpatrask tror att de tillhör just denna "elit"

    Grundlurade
    är ett ord som kommer till mig.....




    Ja det är säkert så...
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-09-05, 15:15

    formsvackan skrev:
    DMustaine skrev:Ja fy fan vad stolt jag är över vår regering som går i bräschen för det här Smile
    Helt klart annat än dekadent vänsterpolitik!!

    Nödvändiga regleringar i finanssektorn är något som "vänstern" på forumet efterlyst och därför blivit idiotförklarade av forumhögern.

    Banker har en central roll i vårt ekonomiska system och vi måste därför försäkra oss om att de följer regler och aldrig mer kan riskera hela systemets funktion

    Hade jag framfört detta hade du kallat det för vänsterporr och konspirationsteori. När nu högerpolitiker tvingas kritisera bankirer för att inte förlora väljarna, känner du dig av någon anledning stolt.

    Regleringar har kommit och gått under lång tid. Det finns ett mönster att regelverket skärps och de instrument som orsakat problemen försvinner efter varje finanskris.

    Exempelvis orsakades Krüger-kraschen av debentures, en sorts skuldväxlar, de finns inte i dag. Inte heller kommer sub primelån i framtiden att finnas så som vi känner dem nu.
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  R.O.F.L 2009-09-05, 15:18

    Dumhöger, bombhöger, högerpatrask, har någon varit dum mot dig idag RC?
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 15:20

    Schakalhögern skrev:"Regleringar har kommit och gått under lång tid. "

    Det är bara det att forumets schakalhögermegafoner ylat om att det just är regleringarna är orsaken till den s.k. finanskrisen.

    Förmodligen lever de också i villfarelsen att jorden är platt.

    **********************
    "Dumhöger, bombhöger, högerpatrask, har någon varit dum mot dig idag RC?"

    Har tröttnat ur på de ignoranta bessewisser skribenterna från högersidan.
    Bara det.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  Blåfront 2009-09-05, 15:25

    Och när man gör samma sak med Christina Husmark Pehrsson och hycklande vänster Ylva Johansson och Veronica Palm


    Näääähäääää!!!!! från tokvänstern
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 15:27

    Exakt vad betyder svammlet:

    "Och när man gör samma sak med Christina Husmark Pehrsson och hycklande vänster Ylva Johansson och Veronica Palm"

    du är ju så innihelvetes korkad att du inte kan skriva så nån begriper.

    Du skulle klart bli utvisad efter SDs språktest.

    (jag njuter)
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty lol

    Inlägg  GustavAnder 2009-09-05, 18:16

    R.O.F.L skrev:Dumhöger, bombhöger, högerpatrask, har någon varit dum mot dig idag RC?

    Vaddå idag, det psykot är ju en evig härdsmälta. Nyss startade psykfallet en hattråd mot mig, trots att han måste vara medveten om att jag spärrat honom för flera månader sen.
    Karln är sinnes störd.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 18:18

    Svartarbetaren, xenofoben, islamofoben, smygrassen och kvinnoförnedraren skrev:Nyss startade psykfallet en hattråd mot mig trots att han måste vara medveten om att jag spärrat honom för flera månader sen.

    Håll i dig nu GA: ALLT snurrar liksom inte runt dig. Mänskligheten består av betydligt skarpare hjärnor än din.



    Bakgrundsljud: en världsbild går i kras
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  Redvictory 2009-09-05, 18:19

    GustavAnder skrev:
    R.O.F.L skrev:Dumhöger, bombhöger, högerpatrask, har någon varit dum mot dig idag RC?

    Vaddå idag, det psykot är ju en evig härdsmälta. Nyss startade psykfallet en hattråd mot mig, trots att han måste vara medveten om att jag spärrat honom för flera månader sen.
    Karln är sinnes störd.

    Jag är övertygad om att din (sjuka) fixering av Redcloud gör att du går in och tjuvläser
    allt han skriver G-A! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  RedCloud 2009-09-05, 18:21


    Jag är övertygad om att din (sjuka) fixering av Redcloud gör att du går in och tjuvläser
    allt han skriver G-A!

    Klart han gör....
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  formsvackan 2009-09-05, 18:22

    R.O.F.L skrev:Exempelvis orsakades Krüger-kraschen av debentures, en sorts skuldväxlar.
    Vad, eller rättare sagt vilka som förorsakade denna krasch kan kanske diskuteras.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  formsvackan 2009-09-05, 18:26

    RedCloud skrev:

    Jag är övertygad om att din (sjuka) fixering av Redcloud gör att du går in och tjuvläser
    allt han skriver G-A!

    Klart han gör....
    Den mentala utförslöpan blir allt brantare. Pottkanten är inte längre säker, varför panikknappen måste tillgripas för att stänga obehagligheterna ute Very Happy

    Sponsored content


    Öppnade ögon Herre mig giv Empty Sv: Öppnade ögon Herre mig giv

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 14:20