Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
DMustaine
ANNA2LINK
formsvackan
GustavAnder
8 posters

!7 miljarder till sjukskrivna

GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

!7 miljarder till sjukskrivna Empty !7 miljarder till sjukskrivna

Inlägg  GustavAnder 2009-09-04, 13:24

Alliansen presenterar ett paket som ger 17 miljarder till åtgärder för långtids sjukskrivna och deras anpassning till arbetslivet.

Frågan är, blir ni berörda glada eller ängsliga ?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

!7 miljarder till sjukskrivna Empty Sv: !7 miljarder till sjukskrivna

Inlägg  formsvackan 2009-09-04, 13:27

GustavAnder skrev:Frågan är, blir ni berörda glada eller ängsliga ?
    I och med att det kommer från dig väcker det en del munterhet Very Happy
    ANNA2LINK

Antal inlägg : 10893

Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-09, 00:18

formsvackan skrev:
    GustavAnder skrev:Frågan är, blir ni berörda glada eller ängsliga ?
    I och med att det kommer från dig väcker det en del munterhet Very Happy

Ja och frågan som man ställer sig nu är ju om sjuka hinner bli tillräckligt friska när sjukskrivna bara får vara en viss period??? För sjuka människor kan ju bara inte kastas in i arbete hur som helst, men tyvärr så verkar det vara så lite var stans har man ju läst och hört om i ab bla. Nej sjukförsäkringen måste bli bättre och till för dom som är sjuka.Man kan inte stressa folk till att bli friska med dessa regler som gäller i dag!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-09-09, 00:23

Vad man kan stressa till är rehabiliterande åtgärder något som vänstern äldrig prövade och fick många gå hemma och må ännu sämre!!
    DMustaine
    DMustaine

Antal inlägg : 3914

Inlägg  DMustaine 2009-09-09, 00:24

Förutom de massor man helt enkelt förtidspensionerade för att de skulle falla ur statisktiken!!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-09-09, 00:31

Det behövs ekonomiska incitament som gör att folk återgår till arbete! Laughing
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-09, 00:34

DMustaine skrev:Vad man kan stressa till är rehabiliterande åtgärder något som vänstern äldrig prövade och fick många gå hemma och må ännu sämre!!

Ja men det vill ju till att sjuka verkligen får bra rehabiliteringar då. Att man verligen sattsar pengar just för att människor ska kunna med olika former av rehabiliteringar bli bättre, friskare och sen succesivt kunna arbeta mer och mer.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-09, 00:35

ANNA2LINK skrev:
    DMustaine skrev:Vad man kan stressa till är rehabiliterande åtgärder något som vänstern äldrig prövade och fick många gå hemma och må ännu sämre!!

Ja men det vill ju till att sjuka verkligen får bra rehabiliteringar då. Att man verligen sattsar pengar just för att människor ska kunna med olika former av rehabiliteringar bli bättre, friskare och sen succesivt kunna arbeta mer och mer.

Hur går det med ditt eget jobbande Anna?
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-09, 00:44

Jag ska vara ärlig mot dig så är jag helt sjukskriven igen. Jag borde gå och lägga mig nu straxt här för jag ska till sjukhuset och ta prover i morgon... Se tyvärr så blir jag sjuskriven under den tiden som jag kommer få en behandlng, vet ej hur länge. Hur har du det själv då med jobb och så?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-09-09, 00:50

Anna det var tråkigt att höra hoppas det vänder snart så du får återgå till att jobba.

I denna regionen av Europa så är det dåliga tider inom min bransch så nu tittar jag på andra regioner, jag får flytta för ett år eller så för det är ju ingen som betalar för att jag går hemma men å andra sidan får man en del gjort hemma som man aldrig hinner annars.
    ANNA2LINK

Inlägg  ANNA2LINK 2009-09-09, 00:55

blueheaven skrev:Anna det var tråkigt att höra hoppas det vänder snart så du får återgå till att jobba.

I denna regionen av Europa så är det dåliga tider inom min bransch så nu tittar jag på andra regioner, jag får flytta för ett år eller så för det är ju ingen som betalar för att jag går hemma men å andra sidan får man en del gjort hemma som man aldrig hinner annars.

Ja det är lite synd att det blev så här men det vänder nog snart igen. Det ordnar sig för både dig och mig ska du se!

Smile
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-09-09, 07:14

GustavAnder skrev:Alliansen presenterar ett paket som ger 17 miljarder till åtgärder för långtids sjukskrivna och deras anpassning till arbetslivet.

Frågan är, blir ni berörda glada eller ängsliga ?

Frågan är

Minns rödingarna när sossar gjorde så sist?

Visst fan

De vill hellre att folk förtidspensioneras för att sedan utförsäkras!
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-09, 07:32

blueheaven skrev:I denna regionen av Europa så är det dåliga tider inom min bransch så nu tittar jag på andra regioner, jag får flytta för ett år eller så för det är ju ingen som betalar för att jag går hemma men å andra sidan får man en del gjort hemma som man aldrig hinner annars.

"dåliga tider inom min bransch" säger den late som lever på allmosor Very Happy

Veckans höjdare !
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-09-09, 07:37

formsvackan skrev:
    blueheaven skrev:I denna regionen av Europa så är det dåliga tider inom min bransch så nu tittar jag på andra regioner, jag får flytta för ett år eller så för det är ju ingen som betalar för att jag går hemma men å andra sidan får man en del gjort hemma som man aldrig hinner annars.

"dåliga tider inom min bransch" säger den late som lever på allmosor Very Happy

Veckans höjdare !

Det finns säkert nåt jobb i branschen för det var väl som slamtömmare! du jobbar med skit! iaf pratar du mycket skit B-H! Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-09, 07:51

NollKollBlue skrev:"Hur går det med ditt eget jobbande Anna?"

Själv ska du stå till arbetsmarknadens förfogande, ta vilket jobb som helst, var som helst lelle Blue. Typ arbetslöshetslinjen from hell...

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 09:05