Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
theward
Blåfront
6 posters

Sjuka får lägre ersättning än flyktingar

Blåfront

Antal inlägg : 5440

Sjuka får lägre ersättning än flyktingar Empty Sjuka får lägre ersättning än flyktingar

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 08:12

http://svt.se/2.22620/1.1677615/sa_ska_fler_tillbaka_i_arbete

Ett nytt arbetsmarknadspolitiskt introduktionsprogram införs där deltagarna får ett aktivitetsstöd på som lägst 223 per dag. För dem som fortfarande är med i a-kassan kan den dagliga ersättningen bli mellan 320 och 680 kronor.

223*22=4960 innan skatt! flower

http://www.alvdalen.se/Integration/Integrationsprogram/Integrationspolitiskt-program-for-Alvdalens-kommun/Regler-for-introdutionsersattning-i-Alvdalens-kommun/

I Älvdalens kommun är grundersättningen 6800 kronor per månad. En vänteersättning om 6000 kronor betalas ut om plats i introduktionsprogrammet inte kan erbjudas pga. omständigheter utanför individens kontroll.

I Älvdalens kommun får flyktingar nästan 2000kr mer än den lägsta ersättingen sjuka kan få

flower flower flower flower
    Blåfront

Sjuka får lägre ersättning än flyktingar Empty Sv: Sjuka får lägre ersättning än flyktingar

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 08:41

Hur var det nu?

Inte räkna på lönsamhet
    Inte ställa grupper mot varndra
    Alla lika värda

SOLIDARITET!!

flower

Detta är vad jag misstänkt de senaste 5 åren!

Senaste 3 åren har vi tagit emot 95.000 flyktingar

Samtidigt har rödingar sparat miljarder på sjuka

Pengarna måste tas nånstans!!

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Sjuka får lägre ersättning än flyktingar Empty Sv: Sjuka får lägre ersättning än flyktingar

Inlägg  theward 2009-09-04, 08:53

[quote="Blåfront"]Hur var det nu?

Inte räkna på lönsamhet
    Inte ställa grupper mot varndra
    Alla lika värda

SOLIDARITET!!

flower

Detta är vad jag misstänkt de senaste 5 åren!

Senaste 3 åren har vi tagit emot 95.000 flyktingar

Samtidigt har rödingar sparat miljarder på sjuka

Pengarna måste tas nånstans!!

flower flower flower flower[/quote

Extremadelen av alliansen vill ställa grupper mot varandra, dvs svaga grupper mot varanda.
    Dock tror jag faktiskt de inte lyckas så bra utan folk är fortfarande argast mot de som roffar åt och som trots bra inkomster och förmögenheter hela tiden ska ha mer..

Fast dig har de lyckats hjärntvätta så till den milda grad att du skyller aliansen försämringar på "rödingarna"
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 09:51

APP APP APP

Sossar ställer ochså grupper mot varandra!

Flyktingar är mer värda än sjuka!

S startade hetjsakten!
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 09:52

Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 11:37

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-04, 13:14

Blåfront skrev:Flyktingar är mer värda än sjuka
    Att "kasta ut" människor från försäkringskassan och tvinga dem att försöka överleva på 223:- per dag är åt helvete.

Att blanda in flyktingar i resonemanget är sjukt och torde därför rendera i en "belöning" på 223:- per dag.

Frisknar inte du till illa kvickt vet du vad som väntar dig Very Happy
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 14:45

Formsvackan, jag kommer få min arbetsförmåga registrerad flower jag ligger typ 4 månader före alla andra aftonhoran skriver om! flower

Arne anka säger

arne_ankan, 40 år, Idag 13:40 RE tänk!!! sjukersättningen/förtidspensionen är inte lägre än socialbidrag, du är återigen ute och cyklar, nu däremot kommer de som är sjuka hamna under socialbidragsnormen med den ersättning de erbjuds. Dvs 233 kr/dag 20 dagar i veckan sedan dras skatten från det vilket gör att de får ut 3500-4500 kr. Socialbidragsnormen är 3700kr + hyran betald

Sjuka utförsäkrde får alltså runt 3500-4500

Flyktingar i Älvdsalen får i introdutionsersättning 6800!! ca 2000kr mer!!

SOLIDARITET!!

ELLER HUR!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-04, 14:54

Då kan ju du vara glad då Mr.Bluefront som börjar bli frisk och arbetsför igen, eller hur?

Samhall väntar, sida vid sida med både andra tillfrisknade och invandrare, vilket måste ses som en milstolpe för dig,
    För lika lön också! Bättre kan det väl inte vara,efter 6 års sjukskrivning?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 14:59

Martin

Varför är utförsäkrade inte lika värda som flyktingar?

flower
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-09-04, 15:10

Blåfront skrev:Formsvackan, jag kommer få min arbetsförmåga registrerad flower jag ligger typ 4 månader före alla andra aftonhoran skriver om!
    Förvånar inte ett dugg. Att ta reda på vad du kan lär väl gå fort.
    Blåfront skrev:Dvs 233 kr/dag 20 dagar i veckan sedan dras skatten från det vilket gör att de får ut 3500-4500 kr. Socialbidragsnormen är 3700kr + hyran betald
    Då lär väl kommunen tvingas betala hyran, eller vad tror du ?
    Blåfront skrev:Flyktingar i Älvdsalen får i introdutionsersättning 6800!! ca 2000kr mer!!
    Då tycker jag att du ska fly och söka asyl i Älvdalen. Dialekten där är totalt obegriplig, så du passar in direkt Very Happy
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-09-04, 15:19

Jag är inte oroad formsvackan

jag har redan fått dokumenterat
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-09-04, 15:37

Rasistäcklet skrev:jag har redan fått dokumenterat

Och dokumentationen säger: fullblodsidiot & rasist...inte mycket att skryta med direkt...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-04, 17:42

För det första tror jag ingen får 6.800 i handen från soc,
    sen är det ju så att soc betalar inte ut enda krona innann den är prövad och vänd ut och in!
    Den största delen av dom pengarna avser helt säkert boende och mat?
    Om du har 3.700 i handen och hyran betald så har ju du minst lika mycket som flyktingen!
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-09-04, 17:52

RedCloud skrev:
    Rasistäcklet skrev:jag har redan fått dokumenterat

Och dokumentationen säger: fullblodsidiot & rasist...inte mycket att skryta med direkt...

Och förmodligen något fint latinskt namn också som innehåller en del symptom.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:54