Anna förstår du detta?
Senast ändrad av blueheaven den 2009-09-09, 09:38, ändrad totalt 2 gånger
blueheaven skrev:Pengar är smörjmedlet som får samhällsmaskineriet att fungera!
Anna förstår du detta?
theward skrev:blueheaven skrev:Pengar är smörjmedlet som får samhällsmaskineriet att fungera!
Anna förstår du detta?
BH det är bara vad du tror och har blivit inpräntad att tro..
Det finns tydliga tendenser på att det inte funkar med ett samhälle så ensidigt byggt på konsumtion och spekulation..
Fast det är klart ser man bara till sig själv och sin egen livstid, då kan man ju fortsätta på den inslagna vägen..
Men personligen vill jag att mina barn och kommande generationer ska ha en bra jord att leva på också
Falsk frihet baserat på att man måse tjäna en viss summa pengar för att klara sig, är inte frihet
Frihet är snarare trygghet, där pengar iofs spelar en viss roll. Men det är inte det enda som betyder nåt
Regndrottning skrev:råttan skrev:Är det inte bra att pengar styr våra liv?
Nej, jag skulle vilja att frihet styrde våra liv!
Redvictory skrev:råttan skrev:Är det inte bra att pengar styr våra liv?
Nej det är det verkligen INTE! jag hade en arbetsgivare en gång som sa att han
uppskattade när människor hade många dyra banklån för de ställer alltid upp och jobbar över! så var det också! de ställde upp och jobbade alla obekväma tider fast de inte gillade det egentligen! det är att vara en slav till banken! RD nämnde frihet och det håller jag med om! min frihet är dyrbar!
Detta styrs helt av vårt ekonomiska systems inbyggda behov av en accelererande utlåning i syfte att skapa ny valuta. I och med dagens finanskris får vi alla betala för de jönsar som överskattat "systemets förmåga".råttan skrev:Detta är ju ett jättebra exempel på hur bra det är att pengar styr våra liv. Den som bosatt sig i ett hus han/hon har råd med behöver inte vara med och betala för den jöns som överskattat sin förmåga.
blueheaven skrev:Pengar är smörjmedlet som får samhällsmaskineriet att fungera!
Anna förstår du detta?
"Tillskriv aldrig något ont uppsåt, när det är tillräckligt att förklara det med dumhet"Redvictory skrev:Man kan säga såhär! pengar och högerpolitik är roten till allt ont!
Sniperace skrev:visst styr pengar mångas liv, de kämpar lånar stjäl och bedrar för att kunna åka sin resa till Thailand, för att leva lyxigt, ha en finare bil, dyra märkeskläder osv........
En annan sak som styr väldigt mångas liv är TV,n att inte kunna göra något innan de kollat vad som är på tv....
och detta helt utan några politiska ställningstagande, röd som blå färgen kvittar för det mesta i båda fallen
jag då?
Näää, tv betyder inget för mig, det är något jag bara ser någon gång då och då, utlandsresor? Nääää, var på kanarieöarna EN gång, enbart för att vara ledsagare till min rullstolsbundne far som fick resan av Röda korset, min betalade jag själv ur egen ficka.
men jag ser inte det som att pengar styr mitt liv, jag saknar inget, jag har den mat vi behöver, tak över huvudet och ser inget behov av lyx och resor...
Redvictory skrev:Man kan säga såhär! pengar och högerpolitik är roten till allt ont!
Redvictory skrev:Sniperace skrev:visst styr pengar mångas liv, de kämpar lånar stjäl och bedrar för att kunna åka sin resa till Thailand, för att leva lyxigt, ha en finare bil, dyra märkeskläder osv........
En annan sak som styr väldigt mångas liv är TV,n att inte kunna göra något innan de kollat vad som är på tv....
och detta helt utan några politiska ställningstagande, röd som blå färgen kvittar för det mesta i båda fallen
jag då?
Näää, tv betyder inget för mig, det är något jag bara ser någon gång då och då, utlandsresor? Nääää, var på kanarieöarna EN gång, enbart för att vara ledsagare till min rullstolsbundne far som fick resan av Röda korset, min betalade jag själv ur egen ficka.
men jag ser inte det som att pengar styr mitt liv, jag saknar inget, jag har den mat vi behöver, tak över huvudet och ser inget behov av lyx och resor...
Om du är skuldfri och har en buffert undanlagd så kan du kanske säga att pengar styr ditt liv mindre! tänk efter själv! om du skulle bli sjuk och efter ett år hamna hos kronofogden betalningsanmärkningar och socialbidrag! hur länge skulle du klara dig på ett par tusen i mån?
ANNA2LINK skrev:Redvictory skrev:Man kan säga såhär! pengar och högerpolitik är roten till allt ont!
Ja den högerpolitik som Moderaterna styr leder till det klassamhälle som vi har i dag.
formsvackan skrev:Detta styrs helt av vårt ekonomiska systems inbyggda behov av en accelererande utlåning i syfte att skapa ny valuta. I och med dagens finanskris får vi alla betala för de jönsar som överskattat "systemets förmåga".råttan skrev:Detta är ju ett jättebra exempel på hur bra det är att pengar styr våra liv. Den som bosatt sig i ett hus han/hon har råd med behöver inte vara med och betala för den jöns som överskattat sin förmåga.
QUE ????råttan skrev:Det deflationssystem du förespråkar skulle orsaka ett kaos som på nolltid riskerar ödelägga stora delar av världen om det infördes.
formsvackan skrev:QUE ????råttan skrev:Det deflationssystem du förespråkar skulle orsaka ett kaos som på nolltid riskerar ödelägga stora delar av världen om det infördes.
Har GA låtit dig provköra fantasigeneratorn ?
QUE ????råttan skrev:Svarslös är du.
råttan skrev:Om inte pengar styr, vad ska då styra?
Jag har inte råd med den bil jag helst skulle vilja ha. Det är okej för mig att dessa bilar går till de som har råd.
Alternativet är att kommunistiska korruptionen styr vem som skall "få" dessa bilar.