Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+6
fredrik rahm70
kanaljen
MammaGuevara
theward
Regndrottning
Susz X
10 posters

Kvinnor tas inte på allvar - särbehandlas pga sitt kön- i Sverige!

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Kvinnor tas inte på allvar - särbehandlas pga sitt kön- i Sverige! - Sida 2 Empty Sv: Kvinnor tas inte på allvar - särbehandlas pga sitt kön- i Sverige!

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-24, 16:33

Ho, ho själv Mr. Rahm! No
    Din egen morsa och mormor som du snackat om tidigare?
    Räknas dom också in bland tjejerna som själva har hoppat upp på pidestalen, och ropar mansgrisar och kräver att bli försörjda av det du kallar snoppdjuren?
    Eller är dom undantagna från din kvinnosyn?

Och du, Mr. Rahm gå inte i spinn och börja yla om personangrepp nu i sedvanlig ordning på en enkel och rak fråga!

Framför allt känner morsan och mormor till din syn på kvinnor?

Senast ändrad av martin7lindgren den 2009-03-24, 16:34, ändrad totalt 1 gång
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Kvinnor tas inte på allvar - särbehandlas pga sitt kön- i Sverige! - Sida 2 Empty Sv: Kvinnor tas inte på allvar - särbehandlas pga sitt kön- i Sverige!

Inlägg  Corven 2009-03-24, 16:33

Tyvärr så finns det en ganska tydlig tendens att om man inte har några sakargument, men vill förminska motståndaren, och denna då råkar vara kvinna, så tar man gärna till tillmälen i stil med fitta, eller påstår att kvinnan lider av pms....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-24, 16:36

Corven skrev:Tyvärr så finns det en ganska tydlig tendens att om man inte har några sakargument, men vill förminska motståndaren, och denna då råkar vara kvinna, så tar man gärna till tillmälen i stil med fitta, eller påstår att kvinnan lider av pms....

Ser faktiskt en skillnad att BETE sig som en "fitta" (kan även kalla det kukhuvud vilket är ganska enögt och mera träffande) och vara en "fitta"..intressant åxå att det ej finns ngn motsvarighet för "mansgris" och "manssvin"..

"Jag tror ej på "Feminism" utan på JÄMLIKHET, dvs skit i vad du har mellan benen se till personen.!"
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-24, 16:42

Varför snackar du om det då Mr. Rahm? No
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-03-24, 16:48

Corven skrev:Tyvärr så finns det en ganska tydlig tendens att om man inte har några sakargument, men vill förminska motståndaren, och denna då råkar vara kvinna, så tar man gärna till tillmälen i stil med fitta, eller påstår att kvinnan lider av pms....

Hur väl känner inte jag igen detta.

En chef kom fram till mig på jobbet och sad "Du har mens idag". Jag tittade förvånat på honom och sade " Nej, det hade jag inte".

Då pekade han på almanackan och sade att jovisst, hade jag det. Jag var arg för en månad sedan, han hade gjort markering.

Tro mig... Jag blev arg igen helt utan mensen!

Karlar gör det lätt för sig genom att skylla våra negativa känslor på PMS och mensen. Då kan de avfärda våra känslor och klagomål på hormoner. Inget att bry sig om... det går över.....

queen
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-03-24, 16:52

fredrik rahm skrev:

Ser faktiskt en skillnad att BETE sig som en "fitta" (kan även kalla det kukhuvud vilket är ganska enögt och mera träffande) och vara en "fitta"..intressant åxå att det ej finns ngn motsvarighet för "mansgris" och "manssvin"..

"Jag tror ej på "Feminism" utan på JÄMLIKHET, dvs skit i vad du har mellan benen se till personen.!"

M, det finns en hel del som borde fundera över sin inställning till folk, som är baserad på kön....

När jag började köra långtradare i mitten av 80-talet, så var det ganska ovanligt med tjejer i det yrket. Jag var treje tjej på ASG i Västberga t ex. På sista åkeriet jag jobbade på där så fanns det en kille som hade könsrelaterade fördomar. Han såg väldigt snett på mig, trots att jag hade högre körkortsbehörigheter, och betydligt mer vana. Han envisades med att säga att fruntimmer inte skulle köra lastbil, det var ett karlgöra. Han rodnade lite när jag frågade om det var den löjliga köttbiten han hade mellan benen som man körde lastbil med.....

Ska dock säga till hans försvar att efter att jag hade jobbat där i 2 år, så kom han faktiskt och bad om ursäkt, han insåg att jag gjorde ett lika bra jobb som dom andra.....
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

Inlägg  fredrik rahm70 2009-03-24, 16:54

corven. inget nytt.. hörde samma som "lapplisa) bla av tex martin som tyckte det var ENORMT roligt på Ab debatt samt som fritidsledare.

sam sagt fimpa Feminismen och satsa på Jämlikhet

(man kan ju undra varför varje debatt KUKAR ur när en viss person är inloggad) Rolling Eyes Wink
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-24, 17:03

Ta det lungt nu Mr. Rahm! No
    Jag menade bara på att lapplisor är kvinnor, eller hur?
    Men om du gjorde samma jobb att lappa bilar, så var du en Pnisse, i folkmun här i stan iallafall! Wink
    Och Pnisse har inget med sex eller könsorgan att göra, No
    Inget annat än en förkortning på parkeringsnisse! Wink

Sen att du gick i taket den gången och började vinkla är ditt problem?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-03-24, 17:09

Motsvarande titlar finns inte i t.ex corvens yrke,
    Då talar man om antingen kvinnlig förare eller manlig förare
    !
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-03-24, 17:39

Numera är jag supporttekniker, och har en annan anekdot från min tid på Dell. Jag jobbade då som Level2 tekniker. En av tjejerna på Firstline fick en kund, som absolut skulle prata med en tekniker. Jag är tekniker sa Lotta. Jag menar en riktig tekniker sa kunden. Jag är riktig tekniker sa Lotta, men kunden envisades. Så Lotta sa, jag kan koppla dig till vår Level 2 tekniker om du vill. Och det ville kunden så klart. Gissa om han blev desperat när jag svarade? Och krävde återigen en tekniker.
    Jag sa att jag kunde koppla honom till vår chef. Ok sa kunden. Så jag kopplade till vår kvinnliga chef Smile

Det slutade med att han blev kopplad tillbaka till Lotta, som då fick ta emot hans felanmälan på en helt död hårddisk..... Som om man måste prata med en tekniker om ett sånt fel....
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-02-24, 19:27

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-21, 22:59