Ljugar han då eller?
+6
Regndrottning
MartinLindgren
Redvictory
theward
RedCloud
Blåfront
10 posters
Kvinnor får inte handla på ica på dagtid
Blåfront- Antal inlägg : 5440
Säger en i panelen på svt panelen på gomorron svt pga moral poliser
Ljugar han då eller?
Ljugar han då eller?
RedCloud- Antal inlägg : 23039
Lägg ner nu ditt förbannade rasistäckel !!!!
Ja han ljuger, jag var på ICA igår, och majoriteten av de som handlade var kvinnor.
Sök vård nu, pajasNazze
Ja han ljuger, jag var på ICA igår, och majoriteten av de som handlade var kvinnor.
Sök vård nu, pajasNazze
theward- Antal inlägg : 6709
Blåfront skrev:Säger en i panelen på svt panelen på gomorron svt pga moral poliser
Ljugar han då eller?
Var du med i panelen?
går jag fråga vad du öht menar, med ditt inlägg
vems moral tyalar vi om osv??
ps här är det mkt kvinnor på ica, av alla religioner
Redvictory- Antal inlägg : 12028
Blåfront skrev:Säger en i panelen på svt panelen på gomorron svt pga moral poliser
Ljugar han då eller?
Tala med din handläggare på FK! din stavning är urusel!flyktingar stavar bättre!
Jag kan förstå att du har många år kvar innan du kan fasas ut i samhället!
(om nånsin) när det gäller kvinnor på Ica så såg jag minst 10 st igår men bara ca 5 män varav jag var en!
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Det här var nog den punchigaste tråden och påståendena av alla Lillfrontens?
Hade det kommit från någon annan hade man sett det som ett dåligt skämt?
Hade det kommit från någon annan hade man sett det som ett dåligt skämt?
RedCloud skrev:Lägg ner nu ditt förbannade rasistäckel !!!!
Sök vård nu, pajasNazze
Att anklaga muslimer för rasim som förbjuder kvinnor att gå och handla på ica framgår inte hos dig?
Att få kritisera de som förtrycker ska man inte enligt dig?
Som vanligt stödjer tokvänstern radikal islam
Att kritisera är förbjudet för de är minoritet i Sverige
Att kritisera är förbjudet för de är minoritet i Sverige
Ska ni inte leta upp ett exempel där kristna förbjuder kvinnor att handla mat?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Blåfront skrev:RedCloud skrev:Lägg ner nu ditt förbannade rasistäckel !!!!
Sök vård nu, pajasNazze
Att anklaga muslimer för rasim som förbjuder kvinnor att gå och handla på ica framgår inte hos dig?
Att få kritisera de som förtrycker ska man inte enligt dig?
Tja, jag är kvinna och det är ingen man, muslimsk eller annan, som har förbjudit mig att handla på Ica. Varken på dagtid eller kvällstid....
Storm i en vattenglas...
Just när det gäller ICA här i stan iallafall,så har många butiker fri hemkörning fram till dörren om man handlar för minst 500 kronor,
Kanske något då för dom kvinnor som Lillfront påstår inte får handla själva,
kanske välkommnas att slippa bära hem tunga kassar?
Sniperace- Antal inlägg : 32948
å andra sidan kan man ju då säga
"det har aldrig förekommit att någon pedofil utnyttjat MINA barn, mao är detta en storm i ett vattenglas......"
Att det förekommer att muslimska kvinnor av sina män eller omgivning förbjuds detta är väl inte bra?
Ska man stillatigande se på utan att göra något?
jag anser att INGEN ska förbjudas detta oavsett härkomst
Nu är det inte många fall misstänker jag, men är det inte så att all diskriminering och tvång ska bekämpas?
"det har aldrig förekommit att någon pedofil utnyttjat MINA barn, mao är detta en storm i ett vattenglas......"
Att det förekommer att muslimska kvinnor av sina män eller omgivning förbjuds detta är väl inte bra?
Nu är det inte många fall misstänker jag, men är det inte så att all diskriminering och tvång ska bekämpas?
Redclown- Antal inlägg : 312
RedCloud skrev:Lägg ner nu ditt förbannade rasistäckel !!!!
Sök vård nu, pajasNazze
Lägg ned själv ditt förbannade kommunistäckel.
Sniperace skrev:å andra sidan kan man ju då säga
Du har ett poäng där, Sniper...
Men, ärligt, så undrar jag hur stort 'problemet' är att kvinnor förbjudas handla på dagtid? Är hon hemmafru så skall hon sköta hushållsarbetet då mannen är på jobbet, vilket är oftast dagtid. Alternativ är att mannen sköter inköpen...
Jag skulle tro att det är yttert få män som förbjuder sina kvinnor att handla. Det vore opraktisk. Blåfjant försöker bara ställa till det hela....
Pedofili är ett brott och kan inte jämföras med ett 'handlingsförbud'...
Redclown- Antal inlägg : 312
Regndrottning skrev:Sniperace skrev:å andra sidan kan man ju då säga
Men, ärligt, så undrar jag hur stort 'problemet' är att kvinnor förbjudas handla på dagtid? Är hon hemmafru så skall hon sköta hushållsarbetet då mannen är på jobbet, vilket är oftast dagtid. Alternativ är att mannen sköter inköpen...
Jag skulle tro att det är yttert få män som förbjuder sina kvinnor att handla. Det vore opraktisk. Blåfjant försöker bara ställa till det hela....
Var jobbar dessa muslimska män, när jobbar de och är det någonsin någon som sett dessa jobba?
Regndrottning skrev:Sniperace skrev:å andra sidan kan man ju då säga
javisst är pedofili ett brott, MEN jag ville bara visa på att eftersom mina barn inte blivit utsatta för det så MÅSTE det ju vara en storm i ett vattenglas, men om du vill kan vi ju säga som att MINA barn har ALDRIG utsatt någon för rasism, mao måste talet om rasism vara en storm i ett vattenglas.....
och jo, sådant förekommer, bla var det en invandrare i vårt lilla samhälle som försökte styra sin fru EXAKT på det sättet, hon fick inte visa sig ensam ute, hon fick INTE vara med när han var och festade tillsammans med mig och ett par andra vänner, HAN skulle sköta allt utåt, och som sagt hon fick inte ens gå och handla själv, hon fick INTE gå på barnens kontaktagar på skolan osv.
MEN vi lyckades få honom på rätt väg, idag är hon alltid med, hon fick till och med börja arbeta inom omsorgen.... dvs jag har lyckats omvända EN iallafall, och kanske skulle jag istället hållit truten och låtit det fortsätta?
Det är ditåt vi vrider det OM ingen säger ifrån....
martin7lindgren skrev:Just när det gäller ICA här i stan iallafall,så har många butiker fri hemkörning fram till dörren om man handlar för minst 500 kronor,
GENIALT MARTIN!
DÅ KAN MUSLIMSKA KVINNOR HÅLLAS INLÅSTA I SINA BOSTÄDER OCH FÅ MATEN HEMKÖRT!
ELLER VARFÖR INTE BYGGA EN MOSKEE MED EN MATBUTIK, SÅ SLIPPER DOM GÅ TILL DEN VANLIGA BUTIKEN MED OTROGNA KVINNOR I?
Nu får du ge dig, det är du som tjatar om inlåsta kvinnor inte jag, är man förhindrad att gå och handla på ICA, kan köpa maten per telefon och få den hemkörd vid köp av minst 500?
Sniperace skrev:Regndrottning skrev:Sniperace skrev:å andra sidan kan man ju då säga
javisst är pedofili ett brott, MEN jag ville bara visa på att eftersom mina barn inte blivit utsatta för det så MÅSTE det ju vara en storm i ett vattenglas, men om du vill kan vi ju säga som att MINA barn har ALDRIG utsatt någon för rasism, mao måste talet om rasism vara en storm i ett vattenglas.....
och jo, sådant förekommer, bla var det en invandrare i vårt lilla samhälle som försökte styra sin fru EXAKT på det sättet, hon fick inte visa sig ensam ute, hon fick INTE vara med när han var och festade tillsammans med mig och ett par andra vänner, HAN skulle sköta allt utåt, och som sagt hon fick inte ens gå och handla själv, hon fick INTE gå på barnens kontaktagar på skolan osv.
MEN vi lyckades få honom på rätt väg, idag är hon alltid med, hon fick till och med börja arbeta inom omsorgen.... dvs jag har lyckats omvända EN iallafall, och kanske skulle jag istället hållit truten och låtit det fortsätta?
Det är ditåt vi vrider det OM ingen säger ifrån....
Himla bra att du lyckades med en sån sak. Men, är du säker på att det var du som lyckades med detta? Jag skulle tro att du, ensam, inte klarade av detta utan en kombination av olika faktorer spelade in. Den svenska samhället, andra invandrarvänner, ekonomin, bl.a. kan alla vara tänkbara faktorer....
Det kunde vara, möjligtvis, att mannen var så osäker i detta, nya, samhälle att han ville skydda sin fru från upplevda 'faror' som han, i okunskap hade? Om så vore fallet så är mannens förbud beundransvärt då det genomfördes utav kärlek, omsorg och för att skydda. Och när mannen blev mer bekväm i svenska samhället och mer insatt och trygg så kunde han släppa de krav som han tidigare ansåg var nödvändiga?
Dessa 'problem' är individuella och känslomässiga. Det är svårt för utomstående att avgöra VARFÖR sådant kan ske. Och innan vi vet VARFÖR kan vi inte göra något åt detta.
Och ja, jag vidhåller, storm i ett vattenglas.... Detta problem är så minimal i Sverige att det nästan kan betraktas som ett 'icke-problem'. Och inte att jämföra med pedofili. Övergrepp på försvarslösa barn jämfört med kontroll på en vuxen kvinna? En kvinna som har rättigheten och möjligen att skaffa hjälp...
Själv ser jag muslimska kvinnor springa fritt i min kommun....
Himla bra att du lyckades med en sån sak. Men, är du säker på att det var du som lyckades med detta? Jag skulle tro att du, ensam, inte klarade av detta utan en kombination av olika faktorer spelade in. Den svenska samhället, andra invandrarvänner, ekonomin, bl.a. kan alla vara tänkbara faktorer....
Att det var jag som lyckades är jag säker på, det är vad han själv säger, och hans förvar för vad han gjorde var helt enkelt att så gör man där jag kommer från...
han var väldigt tydlig med att kvinnan var underordnad mannen osv, en som bekräftade fördomar man gärna får, men så är han inte idag.
HAn umgicks mycket med min vän serben, som aldrig sade något om detta till honom, det krävdes att jag sade till, och diskuterade detta mycket innan han föll till föga, och självklart höll serben med mig när vi förde detta på tal
INGEN kvinna ska tvingas att underornda sig och stanna hemma, tvingas vara i ett annat rum när mannen har gäster osv.....
det är en fruktansvärd sak att utsättas för!!
att sedan dra upp att kvinnan kan skaffa hjälp...... nää, om du visste hur många kvinnor som lever så ÄVEN i svenska förhållanden, slagna av en hänsynslös man, som tvingar och förhindrar allt, då skulle du inte försvarat detta.
Och menar du på fullt allvar att eftersom det inte är MÅNGA som utsätts för det, så ska det sopas under mattan och tigas ihjäl?
Att ingen ska bry sig?
Och menar du på fullt allvar att eftersom det inte är MÅNGA som utsätts för det, så ska det sopas under mattan och tigas ihjäl?
Att ingen ska bry sig?
Nej, Sniper... så menar jag inte alls....
Självklart skall man bry sig, särskild om man har kännedom om ett sånt tillstånd.
Däremot kan man inte bry sig och engagera sig i alla fel som finns i ett samhälle. sånt orkar ingen människa med. Att XY i Ludvika har ett taskigt hemförhållande med upprepade misshandel är tragisk, för henne, javisst! Men hur skall jag kunna engagera mig i en persons öde som jag inte känner till?
Och, ja, det förekommer att kvinnor inte får gå ut. Men jag är övertygad om att problemet inte har någon stor utbredning. Helt enkelt för att det är opraktisk för MANNEN!
Hela diskussionen får mig att tänka på alla svenska sekter som Tempelriddarorden Frimurare m,m där kvinnor inte är välkomna mer än en gång om året!dessa består till stor del av högeranhängare som tror att de är gudar!
Regndrottning skrev:Och menar du på fullt allvar att eftersom det inte är MÅNGA som utsätts för det, så ska det sopas under mattan och tigas ihjäl?
Att ingen ska bry sig?
Nej, Sniper... så menar jag inte alls....
Självklart skall man bry sig, särskild om man har kännedom om ett sånt tillstånd.
Däremot kan man inte bry sig och engagera sig i alla fel som finns i ett samhälle. sånt orkar ingen människa med. Att XY i Ludvika har ett taskigt hemförhållande med upprepade misshandel är tragisk, för henne, javisst! Men hur skall jag kunna engagera mig i en persons öde som jag inte känner till?
Och, ja, det förekommer att kvinnor inte får gå ut. Men jag är övertygad om att problemet inte har någon stor utbredning. Helt enkelt för att det är opraktisk för MANNEN!
men nu ÄR det ju så att det ÄR ganska vanligt förekommande i familjer som kommit hit från vissa muslimska länder, där kutymen är att en kvinna ALDRIG får gå ut UTAN att hennes man eller släktingar är med, alltså dessa FÅR inte gå ut ensamma.....
skulle du acceptera om din hustomte försökte det med dig?
att bli hotad om du försökte trotsa?
DETTA var uppe i media nu, och det är inte att fru xx i ludvika inte får gå ut, utan lite mer förekommande SEDVÄNJA
Redvictory skrev:Hela diskussionen får mig att tänka på alla svenska sekter som Tempelriddarorden Frimurare m,m där kvinnor inte är välkomna mer än en gång om året!dessa består till stor del av högeranhängare som tror att de är gudar!
detta börjar luckras upp, jag har för mig att just frimurarna börjat släppa på detta, och en hemligthet, säg det inte tll någon, men det finns MÅNGA sossar bland dem.....
Sniperace skrev:Redvictory skrev:Hela diskussionen får mig att tänka på alla svenska sekter som Tempelriddarorden Frimurare m,m där kvinnor inte är välkomna mer än en gång om året!dessa består till stor del av högeranhängare som tror att de är gudar!
detta börjar luckras upp, jag har för mig att just frimurarna börjat släppa på detta, och en hemligthet, säg det inte tll någon, men det finns MÅNGA sossar bland dem.....
Många sossar tror jag inte det är! jag var tillsammans med en tjej vars pappa var med i Temperiddarorden och de var typiska moderater hela bunten! hur jag visste det? det märks tydligt på deras människosyn! dvs sjuka och arbetslösa är lata tärande som naturen skall rensa bort!
Redvictory skrev:Sniperace skrev:Redvictory skrev:Hela diskussionen får mig att tänka på alla svenska sekter som Tempelriddarorden Frimurare m,m där kvinnor inte är välkomna mer än en gång om året!dessa består till stor del av högeranhängare som tror att de är gudar!
Många sossar tror jag inte det är! jag var tillsammans med en tjej vars pappa var med i Temperiddarorden och de var typiska moderater hela bunten! hur jag visste det? det märks tydligt på deras människosyn! dvs sjuka och arbetslösa är lata tärande som naturen skall rensa bort!
Jag serverade ett gäng frimurare som hyrde restaurangen jag jobbade på, en ganska stor del av dessa var socialdemokratiska POLITIKER.... samt företagare från både s och m....