Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
x-medborgare
blueheaven
marxisten
theward
Blåfront
9 posters

    Sossarnas Ylva Johansson: Alla sjuka ska jobba

    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Sossarnas Ylva Johansson: Alla sjuka ska jobba - Sida 2 Empty Sv: Sossarnas Ylva Johansson: Alla sjuka ska jobba

    Inlägg  theward 2009-08-31, 20:25

    blueheaven skrev:
    theward skrev:
    blueheaven skrev:
    x-medborgare skrev:Jag har ALLTID sett det mera lönsamt att jobba än att vara sjukskriven eller gå på sos även med dom gammla reglerna... Lönsamt det är bara det sedvanliga högerspöket slagords maffias påhitt.. lev på soc hjälp både då och nu så får ni se..
    Latmasken botar du verken med jobb eller bidrag den typen av människor kommer alltid att finnas oavsett system och samhälle.
    Och det är en liten prommille men bra att skylla på... Se bara på det så kallade VAB fusket hur var det med den frågan ???? När kommer nästa sanning om det berömda fusket

    Pengarna räcker uppenbarligen inte till för alla de 800000 som uppbär försörjning på ett eller annat vis, högerpropaganda eller ej, en hel del av dessa borde/måste helt enkelt börja försörja sig själva, det är den trenden vi måste börja göra något åt, vad föreslår du skall göras för att vända det här till samhällsekonomiskt försvarbart?

    För övrigt behöver man inte offra en timme av egen tid på bidrag medan den som jobbar måste sälja sin tid minst 8 timmar per dag, är det inte mer än riktigt att dessa får behålla en större del av pengarna som de tillför och även genom detta belasta statskassan än mindre?

    klart pengarna inte räcker till när man ser till at de inte gör det

    Alliansen beteende kan liknas med om jag helt enkelt istället för att ge mina barn en peng, tar allat för mig själv och säger sorry ni kan inte få något för jag har inte råd..

    Precis så funkar det med jobbavdrag, slopad fastighetsskatt/förmögenhetsskatt..
    Mer till de som trots allt kan försörja sig själva och mindre till de som är beroende av andra..

    Kan man då på fullt allvar mena att förda politik är solidarisk och hjälper de i utanförskap??

    Fattar fortfarande inte hur man kan vara så infernaliskt avundsjuk på sjuka?

    SEN HUR FÅR SÄNKT SKATT FOLK ATT VILJA JOBBA MERA?......


    BH du som har så mkt fritid, varför nyttjar du den så dåligt??
    Ge de sjuka en tanke som tvingas att jobba mer än de orkar och bara sover resten av dagen en tanke och gör nåt vettigt med din fritid

    Jag både cyklar, promenerar och underhåller hus, trädgård och övriga pysslor och intressen man inte hinner med annars, någon brist på sysselsättning finns ej!

    Tänk om alla dessa sysslor inte skattades bort från marknaden då hade alla haft jobb! Laughing

    ja den rika delen kan säker heltidsanställa 500 000 människor?
    för vilken normal arbetrfamilj har råd att betala 3000-4000 i veckan för att få en egen dräng..

    Nåja i ärlighetens namn kanske 4 familjer kan dela på en...
    Men vilka har råd med runt en tusenlapp i veckan tro du??

    jo visst hinner man med mkt även om man jobbar , det är en fråga om prioriteringar

      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 02:11