Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Blåfront
Regndrottning
theward
Secrist
marxisten
9 posters

Microsoft är RASISTER

theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Microsoft är RASISTER - Sida 2 Empty Sv: Microsoft är RASISTER

Inlägg  theward 2009-08-27, 11:35

Thetaxpayer skrev:Kanske den polska varianten av bilden är tagen först. Sedan blev PK folket i USA rädda och satte in en svart i biden så att allt ser färglatt o fint ut.
    Har ni inte tänkt på det att i Amerikanska filmer alltid finns med minst 1 svart person även om det handlar om vita (och tvärtom). Jag misstänker starkt kvotering. Smile

Men jisses befolkning består av både många vita, bruna, gula och röda i USA.
    Svårt att bara ha med en färg i varje film, det verkar ju direkt onormalt..

I detta fall säger jag som BH och GA fast utan påhopp.
    Att det inte alls att det förelåg rasism bakom bildbytet.
    Som jag skrev tidigare så kan det helt enkelt handlade om målgrupper ..och igenkännande
    i Polen finns inte många färgade Wink
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Microsoft är RASISTER - Sida 2 Empty Sv: Microsoft är RASISTER

Inlägg  Thetaxpayer 2009-08-27, 12:05

theward skrev:
    Thetaxpayer skrev:Kanske den polska varianten av bilden är tagen först. Sedan blev PK folket i USA rädda och satte in en svart i biden så att allt ser färglatt o fint ut.
    Har ni inte tänkt på det att i Amerikanska filmer alltid finns med minst 1 svart person även om det handlar om vita (och tvärtom). Jag misstänker starkt kvotering. Smile

Men jisses befolkning består av både många vita, bruna, gula och röda i USA.
    Svårt att bara ha med en färg i varje film, det verkar ju direkt onormalt..

I detta fall säger jag som BH och GA fast utan påhopp.
    Att det inte alls att det förelåg rasism bakom bildbytet.
    Som jag skrev tidigare så kan det helt enkelt handlade om målgrupper ..och igenkännande
    i Polen finns inte många färgade Wink

Jasså?
    Vad tror du om en svart arab från Palestina i Robin hood? eller en vit polis undercover i en film om Svarta knarkhandlarei ett svart slumområde? (New jack City). Bara 2 snabba exempel. I varenda Amerikansk sitcom har alltid den svart familjen en vit bästa vän eller tvärtom. Dock inte så ofta en Asiatisk bästa vän. Kolla så får du se.

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:32