Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Blåfront
Infra
blueheaven
ANNA2LINK
8 posters

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-24, 00:28

    En sak som jag inte förstår är att många av oss inne på forum inte gillar oliktänkande och bedommer folk efter det. Varför? Det förekommer ifrån båda sidor som ofta visar att dom inte kan respektera foks som dom som dom är, utan bedömmer andra pga partifärg.

    Jag själv har alltid accepterat folk för dom som dom är och för den politiken som dom står för. Jag tycker att det är alltför många här inne som inte gillar oliktänkande.

    Vi har olika liv och olika tänk på grund av den "ryggsäck! som vi bär med oss. Ryggsäcken ser olika ut för oss alla.

    Jag tycker att det är dags för alla förnutftiga personerna här inne och visa respekt för varann. Vi lever i ett fritt land där vi får tycka och tänka som vi vill.

    Ett tips döm inte folk här inne pga vilken politiksk färg som dom röstar på...


    Vi måste kunna skilja här på politik och person, det är det som det hela handlar om.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  blueheaven 2009-08-24, 02:11

    Mycket kloka ord Anna! Smile
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  Infra 2009-08-24, 03:34

    [color=white][b]Jag skriver under på dina ord Anna. Men även i den bästa av världar måste man få försvara sig mot fega och orättvisa påhopp. men man kan försvara sig sansat för det mesta hoppas jag. En del är distanserade skämt också. Så har jag t ex upptäkt att Blue alls inte är långsint och i regel låter värre än han egentligen menar. Men den där gången när han kallade mig för .... blev jag uppretad.[/color] pig
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  Blåfront 2009-08-24, 07:25

    oliktänkande

    att man kritiserar enorma brister inom migration

    och INTE skyller på invandrare utan politiker

    gör vissa rödingar det man automatiskt hatar

    grattis

    tål inte oliktänkande!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  marxisten 2009-08-24, 10:03

    ANNA2LINK skrev:En sak som jag inte förstår är att många av oss inne på forum inte gillar oliktänkande och bedommer folk efter det. Varför? Det förekommer ifrån båda sidor som ofta visar att dom inte kan respektera foks som dom som dom är, utan bedömmer andra pga partifärg.

    Jag själv har alltid accepterat folk för dom som dom är och för den politiken som dom står för. Jag tycker att det är alltför många här inne som inte gillar oliktänkande.

    Vi har olika liv och olika tänk på grund av den "ryggsäck! som vi bär med oss. Ryggsäcken ser olika ut för oss alla.

    Jag tycker att det är dags för alla förnutftiga personerna här inne och visa respekt för varann. Vi lever i ett fritt land där vi får tycka och tänka som vi vill.

    Ett tips döm inte folk här inne pga vilken politiksk färg som dom röstar på...


    Vi måste kunna skilja här på politik och person, det är det som det hela handlar om.

    Utan oliktänkande vore det ett tråkigt forum. Jag respekterar alla här med ett par undantag. Inga namn ska nämnas men det är de personer som enligt mig är rena rasister! Rasism kommer jag aldrig respektera som politisk uppfattning!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Åsikter

    Inlägg  Secrist 2009-08-24, 23:49

    Utan oliktänkande vore det ett tråkigt forum.

    Ja, en klubb för inbördes beundran vill väl ingen ha.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  blueheaven 2009-08-24, 23:50

    Secrist skrev:Utan oliktänkande vore det ett tråkigt forum.

    Ja, en klubb för inbördes beundran vill väl ingen ha.

    Jo några finns det och de håller mest till på testaren/tystaren! Laughing
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  marxisten 2009-08-26, 13:09

    Secrist skrev:Utan oliktänkande vore det ett tråkigt forum.

    Ja, en klubb för inbördes beundran vill väl ingen ha.

    Vilka tråkiga debatter det skulle bli.
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  blueheaven 2009-08-26, 13:29

    marxisten skrev:
    Secrist skrev:Utan oliktänkande vore det ett tråkigt forum.

    Ja, en klubb för inbördes beundran vill väl ingen ha.

    Vilka tråkiga debatter det skulle bli.

    Ja olidligt tråkiga! Laughing

    Lite gnabbande måste nog finnas med men bara gnabbande är ju ungefär lika tråkigt som helt utan!
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  marxisten 2009-08-26, 13:31

    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    Secrist skrev:Utan oliktänkande vore det ett tråkigt forum.

    Ja, en klubb för inbördes beundran vill väl ingen ha.

    Vilka tråkiga debatter det skulle bli.

    Ja olidligt tråkiga! Laughing

    Lite gnabbande måste nog finnas med men bara gnabbande är ju ungefär lika tråkigt som helt utan!

    Frågan är, kan man kalla det debatt utan att ha två olika perspektiv på en sak?
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  blueheaven 2009-08-26, 13:39

    marxisten skrev:
    blueheaven skrev:
    marxisten skrev:
    Secrist skrev:Utan oliktänkande vore det ett tråkigt forum.

    Ja, en klubb för inbördes beundran vill väl ingen ha.

    Vilka tråkiga debatter det skulle bli.

    Ja olidligt tråkiga! Laughing

    Lite gnabbande måste nog finnas med men bara gnabbande är ju ungefär lika tråkigt som helt utan!

    Frågan är, kan man kalla det debatt utan att ha två olika perspektiv på en sak?

    Tveksamt men i något fall går det kanske?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  Redvictory 2009-08-26, 13:46

    Det kommer alltid finnas två sidor härinne!
    Ibland leder det till rena personangrepp! och om man frågar var 95 000 ska bo
    i varenda debatt så är det befogat med personangrepp!antingen ska denne tystas med tystnad eller så får denne svar på tal! jag vill inte ha nynazister marscherande på
    våra gator som får skrika ut sitt hat mot vissa grupper av människor och därför går
    jag till motattack och visar vad jag tycker om dessa! dvs (ILLA) jag tycker det är bra gjort av dem på den blå sidan som också säger ifrån! (de har ryggrad)
    RedCloud6
    RedCloud6


    Antal inlägg : 19
    Join date : 09-12-21

    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  RedCloud6 2009-12-21, 23:56

    upp

    Sponsored content


    Acceprara varandras åsikter oavsätt färg. Empty Sv: Acceprara varandras åsikter oavsätt färg.

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 09:41