Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+2
Sniperace
Susz X
6 posters

    13-årig flicka dödad av sin far..

    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    13-årig flicka dödad av sin far.. - Sida 2 Empty Sv: 13-årig flicka dödad av sin far..

    Inlägg  Susz X 2009-08-21, 07:29

    theward skrev:Alltid dessa fördomar och förrutfatade meningar.
    jag blir så trött...

    Ett barn kan "balla ur", oavsett om den har det bra hemma eller inte.
    Skulle min son få "tokspel" och hugga mig med kniv, hota min tjej och även utgöra hot mot mina ndra son.
    Skulle jag oskadliggöra honom, inget snack om saken..

    Är personen som attackerad psyksjuk eller under drogrus, kan det vara så att man dessutom får använda övervåld för att freda sig.

    Vet av erfarenhet att det är närmast omöjligt att få stopp på en drogpåverkad om de är på det humöret...

    Du susx du skulle inte känna någon skräck eller panik om din dotter eller son(om du har några sådana) skulle hugga dig/skära dig med kniv samt hota skära någon annnan familjemedlem.

    Du skulle bara tacka och ta emot och strunta i resten av din familj?

    Att påstå att jag och sniper är kassa föräldrar, är inte bara bullshit utan ren o skär lögn.
    Jag vill snarare på att iaf jag(sniper får svara för sig själv)är en mkt bra förälder som tar väl hand om mina barn och ger dom en fin uppväxt och lär dem bra värdingar och att vara rädda om sig själva och sina medmänniskor

    Att se på saker enögd och redan döma folk innan man vet nåt, är inte ett dugg konstruktivt utan bara dumt, mkt dumt....

    Allt är inte alltid vad saker ser ut att vara. Det är tex därför vi har förundersökningar och domstolar.
    Skulle däremot döma och straffa folk efter impulsiva känslor baserade på förrutfattade meningar skulle månhga oskyldiga skaka galler och bli strafffade för livet

    Varken jag eller sniper, försvarar att pappan dödade flickan, vi bara förklarar varför det skedde och att som det verkar hade flickan en stor del i att det tragiska hände också

    Skulle hålla fast barnet- inte slå henne..en 13årin och en tös....jisses.
    Och- ja skulle definitivt göra allt vad som stod i min makt att lösa konflikten- klarade ja inte det med ömsesidihet tillsammans med hela familjen skulle ja följa med barnet/ familjen till yrkesproffessionella.

    Och hur faan kan du och snipe påstå att NI vet hur hon haft det hemma tidigare?????
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 51
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    13-årig flicka dödad av sin far.. - Sida 2 Empty Sv: 13-årig flicka dödad av sin far..

    Inlägg  theward 2009-08-21, 07:56

    Susz X skrev:
    theward skrev:Alltid dessa fördomar och förrutfatade meningar.
    jag blir så trött...

    Ett barn kan "balla ur", oavsett om den har det bra hemma eller inte.
    Skulle min son få "tokspel" och hugga mig med kniv, hota min tjej och även utgöra hot mot mina ndra son.
    Skulle jag oskadliggöra honom, inget snack om saken..

    Är personen som attackerad psyksjuk eller under drogrus, kan det vara så att man dessutom får använda övervåld för att freda sig.

    Vet av erfarenhet att det är närmast omöjligt att få stopp på en drogpåverkad om de är på det humöret...

    Du susx du skulle inte känna någon skräck eller panik om din dotter eller son(om du har några sådana) skulle hugga dig/skära dig med kniv samt hota skära någon annnan familjemedlem.

    Du skulle bara tacka och ta emot och strunta i resten av din familj?

    Att påstå att jag och sniper är kassa föräldrar, är inte bara bullshit utan ren o skär lögn.
    Jag vill snarare på att iaf jag(sniper får svara för sig själv)är en mkt bra förälder som tar väl hand om mina barn och ger dom en fin uppväxt och lär dem bra värdingar och att vara rädda om sig själva och sina medmänniskor

    Att se på saker enögd och redan döma folk innan man vet nåt, är inte ett dugg konstruktivt utan bara dumt, mkt dumt....

    Allt är inte alltid vad saker ser ut att vara. Det är tex därför vi har förundersökningar och domstolar.
    Skulle däremot döma och straffa folk efter impulsiva känslor baserade på förrutfattade meningar skulle månhga oskyldiga skaka galler och bli strafffade för livet

    Varken jag eller sniper, försvarar att pappan dödade flickan, vi bara förklarar varför det skedde och att som det verkar hade flickan en stor del i att det tragiska hände också

    Skulle hålla fast barnet- inte slå henne..en 13årin och en tös....jisses.
    Och- ja skulle definitivt göra allt vad som stod i min makt att lösa konflikten- klarade ja inte det med ömsesidihet tillsammans med hela familjen skulle ja följa med barnet/ familjen till yrkesproffessionella.

    Och hur faan kan du och snipe påstå att NI vet hur hon haft det hemma tidigare?????

    Du lever i en fantasivärld och skulle högst troligt varit död vid detta lag om du praktisaerat vad du predikar..

    jag har iaf aldrig påstått nåt, det enda jag kommer mer är olika teser och scenarion.

    hade flickan inte haft kniv så hade man ju kunnat gjort som du säger.
    Men om du inte visste det är en kniv ett mordvapren i fel händer..

    trettonåringar inte allas så små som du vill göra gällande..

    min logik är att tala en person till rätta som har vapen och som redan använt det är lönlöst.
    Man måste oskadliggöra personen

    Skulle tala skolskjutarna tillrätta med och bara hålla i dem?

    Du ger tyvärr ett riktigt naivt och korkat intryck ibland susx

      Aktuell tid och datum: 2024-05-08, 16:30