Sniperace 2009-08-19, 08:36
Susz X skrev:Så du lägger ansvaret av uppfostran på barnet- inte på de vuxna i hennes omgivning?!
Så du lägger ansvaret på barnet att hon misshandlades till döds av sin farsa?
Vad mer har hon utsatts för undrar jag...
Det är väl inte första gången den tösen mått dåligt och inte haft det lätt givetvis...
sätts inga gränser brukar det sluta som denna gång- med misshandel till döds.
Och du ger barnet skulden snipe- är du verkligen den att vistas i barns närhet?
Hur är du och skribenten i ab:s artikel funtade ?
Utmåla de vuxna som offer när ett barn misshandlats och dödats.
Tvi faan rent ut sagt!
Nej, jag lägger INTE skulden på henne, jag visade på en förklaring till varför detta hände, men DIN förklaring är väl att flickan utnyttjats sexuellt av både fadern och modern i många år, att lillebrodern varit inblandade i detta osv....
Att han slog ihjäl henne är oförlåtligt, men om han låtit henne skära ihjäl styvmamman vore det bara bra eller hur?
Hur kan DU bilda dig en objektiv uppfattning utan att känna till något om bakgrund osv?
Hur kan du utan vidare peka ut pappan som en stor skurk som inte tidigare gjort vad han kunnat?
Hur hade du själv reagerat om en trettonåring började vifta med kniv och skär dig, samtidigt som hon säger att sedan ska hon skära någon annan?
hade du sagt att åhh, du är bara ett barn, så fortsätt du föralldel, jag vill inte hindra dig? Eller skulle du gjort vad du kunde för att stoppa henne?
Pappan försökte, men ballade ur totalt, hur tror du HAN mår nu, tror du han tänkte ÄNTELIGEN, NU HAR JAG CHANSEN..... eller tror du han mår djävligt dåligt eftersom han dödat sitt eget barn?
Allt är inte svart och vitt.....