Är han den störste idrottaren genom tiderna? Vad tycker ni?
+5
blueheaven
Thetaxpayer
Vercingetorix
R.O.F.L
marxisten
9 posters
100m på 9,58!!!!
marxisten- Antal inlägg : 5060
- Inlägg 1
100m på 9,58!!!!
Grattis Usain Bolt! Nytt världsrekord på en magnifik tid! 9.58, en sänkning på 11 hundradelar! Grattis igen!
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 2
hmm
Fantastiskt!
Hoppas bara att han är ren!
Glömmer aldrig GT dagen efter att Ben Johnsson pissat positivt.
"Igår Os guldmedaljör, idag en helt vanlig neger"
Hoppas bara att han är ren!
Glömmer aldrig GT dagen efter att Ben Johnsson pissat positivt.
"Igår Os guldmedaljör, idag en helt vanlig neger"
Vercingetorix- Antal inlägg : 4633
- Inlägg 3
Sv: 100m på 9,58!!!!
Seriöst, ROFL?
- Inlägg 4
hmm
Japp.ska försöka leta upp ngn länk.
Hade ju blivit ramaskri idag med massor av folk som känner sig kränkta
Hade ju blivit ramaskri idag med massor av folk som känner sig kränkta
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 5
Fantastisk prestation, Men den största idrottaren genom tiderna tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Tänk på Carl Lewis eller Jesse Owens tex när det gäller friidrott. Michael Phelps, Björn Daeli. Det finns många andra tycker jag. Men kanske senare.
- Inlägg 6
Thetaxpayer skrev:Fantastisk prestation, Men den största idrottaren genom tiderna tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Tänk på Carl Lewis eller Jesse Owens tex när det gäller friidrott. Michael Phelps, Björn Daeli. Det finns många andra tycker jag. Men kanske senare.
Jesse Owens, tala de om något om att Amerikanarna denna gång har en hyllning till de. Det där med JO på dräkterna? Men i vilket fall, snacka om krut i dojjorna, och han kunde ju pressat det mer, han la ju av något steg innan mållinjen! Som sagt, hoppas bara han är ren.
Sjukt, idag kan man inte slå WR utan att bli misstänkt för något.
Snacka om att doping förstört sporten!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 7
+++marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:Fantastisk prestation, Men den största idrottaren genom tiderna tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Tänk på Carl Lewis eller Jesse Owens tex när det gäller friidrott. Michael Phelps, Björn Daeli. Det finns många andra tycker jag. Men kanske senare.
Jesse Owens, tala de om något om att Amerikanarna denna gång har en hyllning till de. Det där med JO på dräkterna? Men i vilket fall, snacka om krut i dojjorna, och han kunde ju pressat det mer, han la ju av något steg innan mållinjen! Som sagt, hoppas bara han är ren.
Håller med helt. Himla tråkigt faktiskt. Kolla på cykelsporten. Knappt trovärdig längre als men annars så tycker jag verkligen de presterar något stort de som kör tex tour de france.
blueheaven- Antal inlägg : 5228
- Inlägg 8
Thetaxpayer skrev:+++marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:Fantastisk prestation, Men den största idrottaren genom tiderna tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Tänk på Carl Lewis eller Jesse Owens tex när det gäller friidrott. Michael Phelps, Björn Daeli. Det finns många andra tycker jag. Men kanske senare.
Håller med helt. Himla tråkigt faktiskt. Kolla på cykelsporten. Knappt trovärdig längre als men annars så tycker jag verkligen de presterar något stort de som kör tex tour de france.
Det kanske är så stort så de blev tvungna att dopa sig?
- Inlägg 9
Varför inte starta två VM.
En för dopade och ett för de utan doping! Får vi se hur många som vågar stå upp för dopingen!
I den utan ska varenda jävel testas, i den med, inga tester alls.
En för dopade och ett för de utan doping! Får vi se hur många som vågar stå upp för dopingen!
I den utan ska varenda jävel testas, i den med, inga tester alls.
- Inlägg 10
blueheaven skrev:Thetaxpayer skrev:+++marxisten skrev:Thetaxpayer skrev:Fantastisk prestation, Men den största idrottaren genom tiderna tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Tänk på Carl Lewis eller Jesse Owens tex när det gäller friidrott. Michael Phelps, Björn Daeli. Det finns många andra tycker jag. Men kanske senare.
Det kanske är så stort så de blev tvungna att dopa sig?
Eller så jobbigt? Jag menar. cykla upp för berg som i Tour de France, de är ju inte normalt!
GustavAnder- Antal inlägg : 2835
- Inlägg 11
dopad
Han är dopad. Han är i samma liga som FloJo och Ben Jonson.
Carl Lewis var väl den siste sprint-mästaren, som var ren ?, men, även han erkände efter karriären att han tagit medel som idag, hade dopingklassat även honom....
Bara fjantiga fjolliga sportjournalister kan känna "glädje" över vad som presteras inom sprinten idag.
Carl Lewis var väl den siste sprint-mästaren, som var ren ?, men, även han erkände efter karriären att han tagit medel som idag, hade dopingklassat även honom....
Bara fjantiga fjolliga sportjournalister kan känna "glädje" över vad som presteras inom sprinten idag.
- Inlägg 12
GustavAnder skrev:Han är dopad. Han är i samma liga som FloJo och Ben Jonson.
Vet i fan om han är det. Bolt klarade sig ju sist från testerna så...
- Inlägg 13
hmm
Hittade endast detta. Kommer dock väl ihåg rubriken,
-P, G-P, G-P... Ett kungarike för en G-P... Alldeles i början av Pressylta Classico
(se arkivet) körde jag några exempel på andra pärlor ur G-P som jag samlat ihop
under åren. Väl värt en titt, vågar jag påstå. En som jag inte berättade då, för jag
kom inte ihåg - och kommer fortfarande inte ihåg - namnet på skribenten, men han
var tidningens huvudsakliga sportkrönikör på den tiden. Det var under Söul-OS,
dagen efter att Ben Johnson diskats för dopning efter 100-metersfinalen. Krönikan
började så här (läs högt på din bredaste göteborgska):
Ben Johnson. Igår: olympisk guldmedaljör på 100 meter.
Idag: en vanlig neger.
http://www.pressyltaredux.com/arkiv/Sep05.html
-P, G-P, G-P... Ett kungarike för en G-P... Alldeles i början av Pressylta Classico
under åren. Väl värt en titt, vågar jag påstå. En som jag inte berättade då, för jag
kom inte ihåg - och kommer fortfarande inte ihåg - namnet på skribenten, men han
dagen efter att Ben Johnson diskats för dopning efter 100-metersfinalen. Krönikan
- Inlägg 14
R.O.F.L skrev:Hittade endast detta. Kommer dock väl ihåg rubriken,
http://www.esnips.com/doc/e5976795-74c1-4288-b1e7-82a5762c0f72/Mr.%20John%20Carlos
Säg, minns ni ännu den dagen i OS i Mexico
Det var prispallceremoni på 200 meter
Det susade högtidligt på läktarens hedersektion
Mr Brundage tog klädsamt på sig högstämda minen
Stjärnbaneret steg sakta mot skyn i ett duggregn av känslosamhet
Inget öga var torrt i den natuionella extasen
Då höjs två svarta nävar mot skyn
Skandalen slår ner i olympiska byn
Societen sväljer häpet sin whisky sour
Dom har skändat stjärnbaneret med black-power
Alla svällande amerikanska hjärtan stod stilla
Våra svarta gossar har uppfört sig väldigt illa
Refr.
Och Mr John Carlos, du grävde din egen grav
För idrotten står ovanför politiken
I din kista slog du själv in första spiken
Du borde ha nöjt dig med din stora seger
Och tänkt på din framtid som trevlig och framgångsrik neger
Vad hände sen med John Carlos?
Undrar alla som hör på
Det är en grå och sorgesam historia
Han sparkades från laget och försvann från Mexico
Och slocknad var hans idrottsliga gloria
Men hämnden tog inte slut med det och den fortsätter än idag
Överallt där han sökt till jobb blev där kalla handen
Som upprorsman var han stämplad för gott
Och bråkmakare ska hållas kort
Han har skämt ut sporten och skadat våra affärer
Låt familjen svälta ihjäl så kanske han lär sig
Refr..
Jag träffade John Carlos i München 72
Han hade jobb utan lön på idrottsfirman Puma
Han levde på intervjuer, som kostade 100 spänn
Han sa lite skamset "Familjen måste ju leva"
Vi talade lite tvunget ett slag när jag plötsligt fick syn på en sak
Ett märke med en panter på hans skjorta
Jag sa "Då har du kontakterna kvar, du slåss för black-power än idag"
Han satt tyst en stund och svarade sen helt stilla:
"Det e ingen panter, det e en puma."
Ben Johnson blev en vanlig neger, precis som John Carlos blev. Fast han dopade sig inte! Han bara kämpade mot rasismen.
- Inlägg 15
dopad
Att Bolt "klarat sig från tester.." säger inte mycket än att han möjligen är bra på att klara sig från dem.
Tänk,
Flo-Jo, Marion Jnes, Ben Jonson,
alla klarade sig från tester, hyllades av fjantiga sportjournalister så man äcklades, avslöjades som simpla pillerätare.
Idag, antingen döda eller skadade för livet.
Tänk,
alla klarade sig från tester, hyllades av fjantiga sportjournalister så man äcklades, avslöjades som simpla pillerätare.
- Inlägg 16
GustavAnder skrev:Att Bolt "klarat sig från tester.." säger inte mycket än att han möjligen är bra på att klara sig från dem.
Tänk,
Vi får se, i vilket fall var det ett fantastiskt lopp, och vi får hoppas för allt i världen han inte var dopad. Finns inget som förstör som doping, tvi fan!
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 17
GustavAnder skrev:Att Bolt "klarat sig från tester.." säger inte mycket än att han möjligen är bra på att klara sig från dem.
Tänk,
Alla fuskar enligt GA... lotto är riggat, bara en bråkdel av skatten går till det som det ska gå till och alla är dopade.
Lösningen på alla problem är då att svartjobba och chocksänka inkomskatten
Välkommen till Ga´s bittra värld, här är alla fuskare
ps finns inget som tyder på doping, iaf inte anabola för bolt har inte de musklerna.kolla bara på hur flo-jo och ben såg ut, finns det likheter med bolt Tycker ni??
- Inlägg 18
theward skrev:GustavAnder skrev:Att Bolt "klarat sig från tester.." säger inte mycket än att han möjligen är bra på att klara sig från dem.
Tänk,
Alla fuskar enligt GA... lotto är riggat, bara en bråkdel av skatten går till det som det ska gå till och alla är dopade.
ps finns inget som tyder på doping, iaf inte anabola för bolt har inte de musklerna.kolla bara på hur flo-jo och ben såg ut, finns det likheter med bolt Tycker ni??
Tja de har du rätt i. I GA: s värld är rent spel ett förlorat ämne.
- Inlägg 19
bebisar
theward skrev:GustavAnder skrev:Att Bolt "klarat sig från tester.." säger inte mycket än att han möjligen är bra på att klara sig från dem.
Tänk,
Bitter för man konstaterar dopingen inom fri idrotten ??? Du är lika märklig som de flesta andra vänster theward, social misfit.
Och hur i h-lvete får du in skatter lotto och svartjobb i det här, tänker du bara på sånt theward, kanske du skulle tänka på arbete istället, sopa.
" det finns inget som tyder på doping...."
lol, nä, att han var flera meter före sin Konkurrent Gay, och alla de andra, är ju inget som ger den minsta misstanke inom en millimeter sport som 100 Meter. Loppet var en kopia av när Ben Jonson vann i Seoul.
Det finns inte på kartan att det skiljer så mycket mellan nr 1 och 2 i en sport som utövas av miljoner.
PS
Snälla vänster misfits, sluta försök tolka vad jag anser om företeelser typ rent spel. Det finns väl 100 tals sporter som har någorlunda rent spel, friidrott är INTE en av dem.
Och jag konstaterar att vänsterister int ens kan för en diskussion om sport utan att tvångsmässigt blanda in en massa andra fördomar om peroners politiska åsikter, losers.
formsvackan- Antal inlägg : 14778
- Inlägg 20
marxisten skrev:Alla fuskar enligt GA... lotto är riggat, bara en bråkdel av skatten går till det som det ska gå till och alla är dopade. Lösningen på alla problem är då att svartjobba och chocksänka inkomskatten.
- Inlägg 21
formsvackan skrev:marxisten skrev:Alla fuskar enligt GA... lotto är riggat, bara en bråkdel av skatten går till det som det ska gå till och alla är dopade. Lösningen på alla problem är då att svartjobba och chocksänka inkomskatten.
Tror du fick vem som gjorde citatet lite fel, men lika bra är de iaf!
- Inlägg 22
dagis
Man häpnar, är ni helt bakom och missanpassade.
Kan ni inte diskutera sport utan att dra upp era politiska nojor, het help, freaks.
Kan ni inte diskutera sport utan att dra upp era politiska nojor, het help, freaks.
Susz X- Antal inlägg : 6327
- Inlägg 23
Det är ju DU själv som inte kan det ...pucko.GustavAnder skrev:Man häpnar, är ni helt bakom och missanpassade.
- Inlägg 24
GustavAnder skrev:Man häpnar, är ni helt bakom och missanpassade.
Är det inte politik i sport? Så lät det inte i OS i Kina. DESSUTOM ÄR VÄL DOPING POLITIK MED, DROGPOLITIK!
theward- Antal inlägg : 6709
- Inlägg 25
GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Att Bolt "klarat sig från tester.." säger inte mycket än att han möjligen är bra på att klara sig från dem.
Tänk,
Bitter för man konstaterar dopingen inom fri idrotten ??? Du är lika märklig som de flesta andra vänster theward, social misfit.
Och hur i h-lvete får du in skatter lotto och svartjobb i det här, tänker du bara på sånt theward, kanske du skulle tänka på arbete istället, sopa.
" det finns inget som tyder på doping...."
lol, nä, att han var flera meter före sin Konkurrent Gay, och alla de andra, är ju inget som ger den minsta misstanke inom en millimeter sport som 100 Meter. Loppet var en kopia av när Ben Jonson vann i Seoul.
Det finns inte på kartan att det skiljer så mycket mellan nr 1 och 2 i en sport som utövas av miljoner.
PS
Snälla vänster misfits, sluta försök tolka vad jag anser om företeelser typ rent spel. Det finns väl 100 tals sporter som har någorlunda rent spel, friidrott är INTE en av dem.
Och jag konstaterar att vänsterister int ens kan för en diskussion om sport utan att tvångsmässigt blanda in en massa andra fördomar om peroners politiska åsikter, losers.
I ditt fall är det relavant att bemöta dig som jag gör.
För du skriver så mkt skit och försöker krampaktigt förminska andras åsikter och deras personliga åskådningar
Fördomar det är DU bäst på, jag bara konstaterar vad du sagt och vad du faktiskt står för.
Du är en bitter, osympatiskt liten skit, fast ditt beteende och åsikter luktar som ett helt dynglass
Du är en idiot kort och gott, trög som få...
ps om du inte hade huvudet så långt uppkört i röven skulle du veta att jag jobbar