Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 27 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-15, 10:42

Det mesta du säger, särskilt din syn på sjuka, handikappade som du blånekat till att ha kallat för tärande och lata i flera år! rabbit

Svårt att tro någon som följt dig och ditt budskap ända sen AB:s tid kan ha missat det? rabbit
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-09-15, 12:30

Har aldrig kallat sjuka för lata. Varför ljuger du?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-15, 13:48

Har du inte?
    Mr.Råtta du kallar ju t.ex mig för tärande och lat nästan varje dag?

Och då är i princip det du vet om mig att jag är skadad handikappad och pensionär, något som inte hindrat dig komma med dina sanslösa påståenden!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-15, 14:44

Självklart är du tärande. Du förbrukar ju skattemedel.

Lat är du också eftersom du är arbetsför men inte ens försöker arbeta.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-15, 15:43

Suck..., Okey Mr.Råtta, du vänder dig inte mot sjuka och skadade med dit djävla tärande och lata!

TRAGISKT, MEN DU ÄR FAN INTE KORKAD, DU ÄR BÅDE DUBBEL OCH TRIPPELKORKAD MR.RÅTTA! rabbit
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-15, 16:58

martin lille,

Sanningen är att du inte begriper vad jag skriver.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-15, 19:49

Jodå, tyvärr så begriper jag ordagrant vad du förmedlar?
    Men för din egen del undrar man ju om du är vid dina sinnens fulla bruk?

Antingen är du punchig?
    Eller också är du korkad?

Det är min bild Mr.Råtta?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-15, 19:53

Jag vänder mig inte mot sjuka och skadade. Jag vänder mig mot arbetsföra simulanter. Det har jag förklarat 100-tals ggr under en period av 2 år. Men det går inte in innanför ditt tjocka skallben. Du är helt enkelt för trög för att kunna göra ett intelligent val 2010.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-16, 00:54

Du fortsätter bita dig i svansen Mr.Råtta?
    Du anklagar mig varenda dag för att vara tärande och lat!

Jag är alltså en handikappad fullt berättigad personal,
    Så mitt tips är att slå igen truten och se sanningen om dig själv i vitögat!

Du menar att jag då är en arbetsför simulant?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-16, 01:18

Självklart är du tärande då du inte jobbat ihop till din garantipension.

Du har ju inga problem att arbeta åt den rödgröna röran, så visst skulle du kunna ta ett riktigt jobb. Du är bara för lat för det.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-16, 11:19

Jag jobbar inte åt dom rödgröna,men skulle gärna göra om jag fick chansen, men visst valkämpar jag på mitt vis med dom möjligheter jag har!

Och det fina i kråksången du förmedlar så kan du inte stoppa mig vad du än tar dig till Mr.Råtta!

Sådana små munsbitar som dig, skakar jag av mig utan problem!

Att deala med dig Mr.Råtta är som spel mot ett mål,med ena armen/handen på ryggen! rabbit :
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-16, 18:31

Mona Sahlin har rätt när hon höjer på ögonbrynen när hon hör Reinfeldt maratontjat om hur ansvarsfull han är,
    Särskilt när det gäller statsfinanserna för att i nästa andetag lova ett fjärde skattesänkar steg för delar av befolkningen för lånade pengar!

RÖSTA RÖDGRÖNT 2010! bounce
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-17, 00:35

martin lille,

Det är helt uppenbart att du inte klarar av en debatt med mig. Varje gång du blir överbevisad börjar du jiddra om mumsbitar och spel mot ett mål. I det läget framstår du som ett fån, vilket förmodligen är en rättvis bedömning av dig som person.

När det gäller Toblerone och hennes fjant till talesman så har de efterfrågat en massa saker. Sen när de fått dessa saker så är det ändå fel. De är riktigt korkade faktiskt. Att samarbeta med en galen kommunist kan aldrig bli bra. Tillsammans vill de ge det arbetande en skattechock som saknar motstycke i modern tid.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-09-17, 10:02

råttan skrev:martin lille,

Det är helt uppenbart att du inte klarar av en debatt med mig. Varje gång du blir överbevisad börjar du jiddra om mumsbitar och spel mot ett mål. I det läget framstår du som ett fån, vilket förmodligen är en rättvis bedömning av dig som person.

När det gäller Toblerone och hennes fjant till talesman så har de efterfrågat en massa saker. Sen när de fått dessa saker så är det ändå fel. De är riktigt korkade faktiskt. Att samarbeta med en galen kommunist kan aldrig bli bra. Tillsammans vill de ge det arbetande en skattechock som saknar motstycke i modern tid.

Vilken skattechock är det? Kan du precisera?

queen
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-17, 11:38

Lägg ihop mp's miljöskattehöjningar med sosseriets skattehöjningar på arbete och vänsterpartiets skattehöjningar på allt så har du en skattechock som heter duga.
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-09-17, 11:41

råttan skrev:Lägg ihop mp's miljöskattehöjningar med sosseriets skatte

höjningar på arbete och vänsterpartiets skattehöjningar på allt så har du en skattechock som heter duga.

*ASG* ja ha så varje parti i "röran" kör sitt eget skatte pålägg jissus... du är kul du..
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-09-17, 11:53

Mr.Råtta yrar på, för bara ett år sedan ylade han hela hösten hånfullt att vi aldrig skulle få se en rödgrön koalition gå till val 2010!

Mr.Råtta presenterar bara en massa svammel och liten verkstad!

Mr.Råtta har ju haft siktet inställt på ruta ett i flera år redan, utan att hitills inte kommit i närheten!

MR.RÅTTA LÄR FÅ KUTA RUNT POTTKANTEN ETT BRA TAG TILL!
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-09-17, 12:02

Kan du PRECISERA vilka skatter som kommer att höjas?

Det är lätt att snacka om skattehöjni8ngar men utan att precisera är det bara skrämselpropaganda.....

queen
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2009-09-17, 12:07

AB

Socialdemokraterna går till val på höjda skatter. I går deklarerade Mona Sahlin och Thomas Östros att S tänker höja inkomstskatten och införa en ny förmögenhetsskatt om de vinner valet.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-17, 12:14

Regndrottning skrev:Kan du PRECISERA vilka skatter som kommer att höjas?

Det är lätt att snacka om skattehöjni8ngar men utan att precisera är det bara skrämselpropaganda.....

queen

Man kommer införa en förmögenhetsskatt för de smårika. De riktigt rika kommer antagligen vanan trogen att undantas.

Man kommer återinföra fastighetsskatten. Just nu säger man att det bara ska gälla hus taxerade till över 4 miljoner. Men efter förhandling med kommunisterna kommer man förmodligen fram till att låginkomsttagare i radhus ska få höjd skatt med ca 20000 kr/år.

Inkomstskatten ska höjas så pass att effekten av jobbavdraget försvinner. D.v.s en undersköterska kommer förlora ca 2000 kr/månad.

Bensinskatten ska höjas så att bensinen kostar 20 kr/litern (krav från mp).

Detta är dock bara början.
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-09-17, 12:15

Sniperace skrev:AB

Socialdemokraterna går till val på höjda skatter. I går deklarerade Mona Sahlin och Thomas Östros att S tänker höja inkomstskatten och införa en ny förmögenhetsskatt om de vinner valet.

Ja, detta är intressant... Men hur skall de gå tillväga? En allmän inkomstskattehöjning eller slopande av vissa jobbavdrag, som tidigare sagt?

Den första delen drabbar hela befolkningen medans den andra drabbar bara de som redan har fått skattesänkningar. Kontentan då blir att folk får mindre jobbavdrag men att de procentuellt fortfarande betalar en lägre skatt än icke-arbetande..... Det är därför precision är viktigt, för annars vet man inte hur något slår.

Intressant är också detta från din länk...

"Bland de borgerliga väljargrupperna är Centerväljarna mest positiva, 48 procent tycker att det är rätt med skattehöjningar. 45 procent av centerpartisterna tycker också att förmögenhetsskatten bör återinföras – jämfört med 41 procent av hela befolkningen."

queen

Senast ändrad av Regndrottning den 2009-09-17, 12:18, ändrad totalt 1 gång
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-17, 12:15

"Mr.Råtta yrar på, för bara ett år sedan ylade han hela hösten hånfullt att vi aldrig skulle få se en rödgrön koalition gå till val 2010!"

Jag ylar lika hånfullt fortfarande. Din töntiga röra är ju fortfarande inte överens om någonting.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-09-17, 12:17

Sniperace skrev:AB

Å trevligt undrar just vad det kommer att kosta mig vad hette det förmögenhet ???
    Å svartsjuka kommer ni yla nu.. tja kanske det men som jag skrivit för Dir löner på ca 7-12 miljoner om året det finns ingen som kan prestera arbete för den summan så många timmar finns inte på dygnet.
    Och ska dom ha sådana fantasilöner så kan dom gott betala skatt för överskottet dom ändå inte kan prestera för..
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-09-17, 12:25

En återinförd förmögenhetsskatt ger nästan inga pengar till staten men kan komma att kosta tiotusentals jobb.

Vad gäller rättviseaspekten kan jag dock hålla med dig. Vissa direktörer har löjligt höga löner. Men om du nu är så ledsen över att de tjänar 7-12 miljoner om året, varför ska då gränsen för förmögenhetsskatt gå vid ca 1 miljon? Varför inte sätta gränsen på 20 miljoner?

Jag tycker det är sinnessjukt att pensionärer som sparat och betalat av sitt hus ska riskera både en proppmätt fastighetsskatt + en lika proppmätt förmögenhetsskatt.

Nu lär det inte drabba mig personligen för jag bränner mina pengar i samma takt som de kommer in. På så sätt kan inte staten komma åt dem.
    x-medborgare

Inlägg  x-medborgare 2009-09-17, 12:34

råttan skrev:En återinförd förmögenhetsskatt ger nästan inga pengar till staten men kan komma att kosta tiotusentals jobb.

Vad gäller rättviseaspekten kan jag dock hålla med dig. Vissa direktörer har löjligt höga löner. Men om du nu är så ledsen över att de tjänar 7-12 miljoner om året, varför ska då gränsen för förmögenhetsskatt gå vid ca 1 miljon? Varför inte sätta gränsen på 20 miljoner?

Jag tycker det är sinnessjukt att pensionärer som sparat och betalat av sitt hus ska riskera både en proppmätt fastighetsskatt + en lika proppmätt förmögenhetsskatt.

Nu lär det inte drabba mig personligen för jag bränner mina pengar i samma takt som de kommer in. På så sätt kan inte staten komma åt dem.

Företag som sattsar sina vinnster i företaget skall behandlas mildare Kanske tom en ruskigt låg skatt på pengar såm återanvänds i företag ?
    Jag pratade främst om privata förmögenheter och idiot löner villket inte på något sätt främjar till flera jobb.

Gräns vid 1 miljon låter lågt idag är En miljon i det stora samanhanget små potatis Om man jämför med vad tex en villa i Stockholm kostar snitt på 3-4 miljoner.
    Och jag tror inte det är överdrivet rikt folk som bor i dem.
    Men 20 miljoner nja det är allt lite för högt.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:36