Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+23
x-medborgare
Regndrottning
marxisten
Blåfront
RedCloud
berralarzon
GustavAnder
Secrist
formsvackan
ANNA2LINK
Susz X
DMustaine
R.O.F.L
Redvictory
Sniperace
Corven
Thetaxpayer
SiP
lazy
blueheaven
råttan.
MartinLindgren
theward
27 posters

LEVE MONA SAHLIN...

råttan.

Antal inlägg : 4318

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty Sv: LEVE MONA SAHLIN...

Inlägg  råttan. 2009-08-22, 11:49

Det är möjligt att du vet om du föredrar frukt eller godis. Så mycket längre än så sträcker sig dock inte ditt vetande.

Kul för dig att se fram emot 2010. Själv ser jag fram emot eftermiddagen och kvällen.

Jag glädjs ju redan åt alla som får sina bidrag. Blir nog ingen större skillnad efter 2010 oavsett vem som regerar.

En rödgrön röra vid makten skulle innebära en katastrof för Sverige. Svårt att glädjas åt det för vi vet ju att det i slutänden drabbar de som har det svårast.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 11:55

Fortsätt se fram mot kvällen du Mr.Råtta, det stämmer bra med min bild av dig,
    att inte se längre än näsan räcker!

Så den dagen du förstår att kasta av dig skygglapparna, och lyfter blicken längre än näsan räcker,så har du tagit ett kliv närmare verkligheten!

För så länge du stannar i ditt lilla rike "leksakslandet" så sitter du där du sitter!
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-22, 12:02

martin7lindgren skrev:Men du som är så intresserad av att sjuka och handikappade ska jobba Mr.Blue,
    Kan väl,eftersom du är friskoch arbetsför visa vägen,börja med att tvätta Taxpayers bil!

Skulle jobb vara möjligt för mig,så skulle jag jobba, men inte som dräng åt skrävlande högeranhängare iallafall!

Eftersom jag inte uppbär bidrag så kan jag inte åläggas att tvätta andras bilar såvida jag inte själv vill det! No
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 12:26

Du menar att du som fullt frisk och arbetsför står över att tvätta bilar,
    Men du ger dig rätten att kräva att sjuka, handikappade kan åläggas uppdraget?

Nej du Mr.Blue,du snacka en massa strunt, och av någon anledning tycks du ha stora behov att lyfta fram din förträfflighet,

Men det är ju en vanlig åkomma bland er blånäsor!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-22, 13:22

Det är rätt lustigt när martin anklagar andra för att prata strunt.

BlueHeaven lever på sina egna pengar. Det du martin.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 13:35

Jag anklagar ingen för någonting,och du vet sedvanligt till 100% vad Mr.Blue lever på, eller är det ditt vanliga du tror som gäller?

Du bygger ditt påtalande att han lever på egna pengar, utefter vad han själv sagt,
    Jag bygger mitt att han är fullt frisk och arbetsför,men väljer arbetslöshet, för han ninte vill jobba, också efter hans egna ord,

Så på vilket sätt menar du att ditt påtalande är mer rättfärdigat än mitt?

Dags att inse att du inte är mer värd än andra Mr.Råtta!
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

LEVE MONA SAHLIN... - Sida 13 Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-08-22, 13:43

Har du varit ute och hämtat välfärdschecken Martin ,den som arbetande svenskar ger dig möjligheten till? Bit inte handen som föder dig.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-22, 13:50

Välfärdschecken,vilken välfärdscheck då?
    Menar du min pension som är lika mycket skattepliktig inkoms som din,

Vem tror du att du är R.O.F.L, menar du att jag ska knäböja inför dig? No
    Du kanske ska försöka hålla igen truten,och inte snacka om det du inte har täckning för,
    Var rädd om grodorna,du lär behöva dom!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 03:54

martin7lindgren skrev:Välfärdschecken,vilken välfärdscheck då?
    Menar du min pension som är lika mycket skattepliktig inkoms som din,

Vem tror du att du är R.O.F.L, menar du att jag ska knäböja inför dig? No
    Du kanske ska försöka hålla igen truten,och inte snacka om det du inte har täckning för,
    Var rädd om grodorna,du lär behöva dom!

martin lille,

Att du låter dig luras att du betalar en fiktiv skatt på ditt lilla bidrag skulle vara skrattretande om det inte vore så tragiskt.

Om du skulle knäböja inför rofl så vore det bland det vettigaste du gjort hittills.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 04:02

martin7lindgren skrev:Jag anklagar ingen för någonting,och du vet sedvanligt till 100% vad Mr.Blue lever på, eller är det ditt vanliga du tror som gäller?

Du bygger ditt påtalande att han lever på egna pengar, utefter vad han själv sagt,
    Jag bygger mitt att han är fullt frisk och arbetsför,men väljer arbetslöshet, för han ninte vill jobba, också efter hans egna ord,

Så på vilket sätt menar du att ditt påtalande är mer rättfärdigat än mitt?

Dags att inse att du inte är mer värd än andra Mr.Råtta!

martin lille,

Du anklagar varje dag folk för diverse saker. Visserligen kan jag hålla med om att dina anklagelser är grundlösa...

Annars har du rätt i att Mr Blue precis som du är frisk och arbetsför. Mr. Blue tar dock ansvar för sin egen försörjning. Så länge han gör det är det ju upp till honom själv om han vill jobba eller ej, eller hur? Eller vill du martin lille att vi ska införa tvångsarbete?

Jag är inte värd mer än någon annan. Men det arbete jag utför har också det ett värde.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 08:28

Jasså du säger det Mr.Råtta,jag är frisk,hel och arbetsför!
    Ja du om det vore så väl skulle ju jag vara djävligt glad!

Dina sanslösa påståenden om sånt du inte har en aning om visar ju klart vem du är?

EN HAL HALANDE OCH SLINGRANDE MR.RÅTTA, SOM SITTER OCH HASPLAR UR SIG EN MASDSA RAPPAKALJA HELT UTAN TÄCKNING!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 10:50

Jag har bara sagt att du är frisk och är arbetsför. Alltså du har arbetsförmåga. Det har du ju själv bevisat genom att arbeta som talare för den rödgröna röran på diverse tramssemenarier. Dessutom har du ju bevisat att du skulle klara ett terminaljobb.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-23, 11:02

råttan skrev:Jag har bara sagt att du är frisk och är arbetsför. Alltså du har arbetsförmåga. Det har du ju själv bevisat genom att arbeta som talare för den rödgröna röran på diverse tramssemenarier. Dessutom har du ju bevisat att du skulle klara ett terminaljobb.

jag tror inte du vet hur det fungarar med många sjukdommar och handikapp.
    Bara för man klarar av vissa saker ibland, så innebär det inte att man gör det hela tiden.
    Det är är en jävla skilnad på att jobba jämnt och att klara av det ibland.

jag kan iaf inte sitta och bedömma hur frisk/sjuk, arbetsför eller icke arbetsför martin är.

Men som jag sagt tidigare skulle de flesta klara av 25% iaf.
    problemet är väl snarare vart dessa ska jobb och hur det rent praktiskt ska fungera.
    För även om arbetsgivaren helt eller delvis slipper betala, så vill de allra flesta arbetsgivarre ha arbetskraft som de kan lita på att de kommer till jobbet "varje" dag.

Förövrig är det ju numera ok, för sjukpensionärer att jobba lite, vilket Martin verkar göra.
    Så vad är problemet i det Råttan??

ps ditt o Martins gnabb, blir absurt..
    Man måsate inte hata varandra..heela tiden
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-23, 15:51

Jag hatar inte någon, särskilt inte Mr.Råtta!
    Däremot tycker jag han är underhållande pantad och otroligt korkad där han sitter och hostar ur sig all sin rappakalja! Very Happy

Mr.Råtta har en lång väg kvar att vandra under livets gång,inte för jag tror han begriper det,men han har mycket kvar att lära och upptäcka!
    Verkligheten hinner ikapp Mr. Rådis också en vacker dag!

Den dagen lär vi nog höra hur han blåser som den galning han är i sin mistlur!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 16:41

martin7lindgren skrev:Jag hatar inte någon, särskilt inte Mr.Råtta!
    Däremot tycker jag han är underhållande pantad och otroligt korkad där han sitter och hostar ur sig all sin rappakalja! Very Happy

Mr.Råtta har en lång väg kvar att vandra under livets gång,inte för jag tror han begriper det,men han har mycket kvar att lära och upptäcka!
    Verkligheten hinner ikapp Mr. Rådis också en vacker dag!

Den dagen lär vi nog höra hur han blåser som den galning han är i sin mistlur!

Gratis martin. Ännu ett argumentbefriat inlägg.
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-23, 16:43

ward,

Du väljer att se hinder för arbete. Hur många tror du sklle arbeta om alla tänkte som du?

Ett av de värsta uttryck jag vet: "Det finns inga jobb". Det är tamejfan den lates ursäkt för att ingenting göra.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 00:56

Jasså,du säger det Mr.Råtta, att alla 100.000 tals människor som går arbetslösa
    retar dig dom också?

Ja du retar dig på det mesta du Mr.Råtta! No

Menar du att den rådande massarbetslösheten inte är på riktigt att det också bara handlar om det du kallar dom lata dagligen?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 10:41

Fler och fler människor lär inse att vi måste rösta rödgrönt 2010!
    Många fler människor tvingas söka försörjningstöd i sthlm, varför?

Jo arbetslöshet, ingen akassa, långa handläggningstider för dom som har akassa,
    Vi börjar också nu se frukten av borgarnas tuffare FK,många blir utförsäkrade,

Eftersommånga socsökande aldrig satt sin fot där tidigare lär nog bli förvånade, när dom får veta att soc inte accepterar att man äger någonting, särskilt inte bostadsrätter, bilar och så vidare,

Allt går inte skylla på kriserna,mycket är en direkt följd på borgarpolitiken!

RÖSTA RÖDGRÖNT! bounce
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 11:15

martin7lindgren skrev:Jasså,du säger det Mr.Råtta, att alla 100.000 tals människor som går arbetslösa
    retar dig dom också?

Ja du retar dig på det mesta du Mr.Råtta! No

Menar du att den rådande massarbetslösheten inte är på riktigt att det också bara handlar om det du kallar dom lata dagligen?

Arbetslös är den som står till arbetsmarknadens förfogande. Förklara hur du kan få för dig att den inte är på riktigt. Den säger ju ingenting om den enskildes inställning.

Tror du några jobb skapas utav att alla sitter på arslet och gnäller över att det inte finns några jobb?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 11:17

4 ledande socialdemokrater föreslår att Toblerone skaffar sig en politik.
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-08-24, 20:11

Tror jag inte ett dugg på, har dom varit inne i någon godisbutik då?
    Och vad är det för fel med det då, dom fyra kanske har några bra ideer och lyfta fram?
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-08-24, 20:49

Du får väl fråga dem om de varit inne i en godisbutik.

Hursomhelst ansåg de fyra att sosseriet behöver en politik. Bl.a ville man satsa på tjänstemän i villa i Stockholm. Bra va?
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-24, 22:59

Jag sökte på "sossarnas valschema" vilket i.a.f förr brukade rendera
    i ett antal träffar, resultatet nu är nog under all kritik.

http://www.google.com/search?q=sossarnas+valschema&rls=com.microsoft🇸🇻IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLL_sv
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-08-24, 23:09

råttan skrev:ward,

Du väljer att se hinder för arbete. Hur många tror du sklle arbeta om alla tänkte som du?

Ett av de värsta uttryck jag vet: "Det finns inga jobb". Det är tamejfan den lates ursäkt för att ingenting göra.

Jag tror de flesta skulle arbeta och göra rätt för sig om de tänkte som mig.
    Däremot skulle de ställa krav på arbetsgivaren, på arbetsmiljön och se till att om de skulle råka bli arbetslösa eller sjuka skulle det finnas ett fullgott skyddsnät och inte ett som börjar mer o mer likna en paradi på vad välfärd egentligen borde vara..

Att påstå att jag ser hinder till att arbeta är en enda stor fet lögn, men jag är van för det är så högern verkar funka.
    Iaf på detta forum...

Det är skillnad på att inget göra och på att sakna arbete...

Lat är man först om man undviker all form av ansträngning...

Sådan människor är det som tur är inte gott om...

Det som sagt lätt att döma andra om man själv haft arbete i stort sett hela tiden och aldrig varit sjuk någon längre tid...

Ska det verkligen behövas man drabbas av hårda tider och stora bekymmer innan det klarnar i skallen och man blir mer ödmjuk?

tydligen är det enda sätttet, för att sätta sig in hur det är för andra människor verkar omöjligt för högerfolket
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-08-24, 23:17

[font=Verdana]
    theward skrev:
    råttan skrev:ward,

Jag tror de flesta skulle arbeta och göra rätt för sig om de tänkte som mig.
    Däremot skulle de ställa krav på arbetsgivaren, på arbetsmiljön och se till att om de skulle råka bli arbetslösa eller sjuka skulle det finnas ett fullgott skyddsnät och inte ett som börjar mer o mer likna en paradi på vad välfärd egentligen borde vara..

Att påstå att jag ser hinder till att arbeta är en enda stor fet lögn, men jag är van för det är så högern verkar funka.
    Iaf på detta forum...

Det är skillnad på att inget göra och på att sakna arbete...

Lat är man först om man undviker all form av ansträngning...

Sådan människor är det som tur är inte gott om...

Det som sagt lätt att döma andra om man själv haft arbete i stort sett hela tiden och aldrig varit sjuk någon längre tid...

Ska det verkligen behövas man drabbas av hårda tider och stora bekymmer innan det klarnar i skallen och man blir mer ödmjuk?

tydligen är det enda sätttet, för att sätta sig in hur det är för andra människor verkar omöjligt för högerfolket

Jag har varit/är skadad tw o ändå jobbar jag, hur bortförklarar du det?
    Dessutom är jag "höger"

Senast ändrad av lazy den 2009-08-24, 23:21, ändrad totalt 1 gång

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 13:56