Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Dagens Försäkringskassa med alliansmodellen!

Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Dagens Försäkringskassa med alliansmodellen! Empty Dagens Försäkringskassa med alliansmodellen!

Inlägg  Redvictory 2009-08-03, 15:12

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Dagens Försäkringskassa med alliansmodellen! Empty Sv: Dagens Försäkringskassa med alliansmodellen!

Inlägg  Infra 2009-08-03, 15:46

Mycket målande, RV. Vittnar tydligt om hur avhumaniserat svenska samhället blivit. Det kommer att bli värre. De fktjänstemän som inte orkar vara jävliga mot sjuka och sönderarbetade kommer snart själva att stå sist i samma kö.

Sverige är inte längre beroende av att alla människior jobbar heltid. Vi kunde gott dela på jobben och halvera arbetstiderna så att vi kan få njuta frukterna av 100 års rationalisering inom arbetslivet.

Politikerna verkar leva i otakt med nutidssamhället och fattar inte att halva arbetsstyrkan är obehövlig för att få arbetsmarknaden att gå runt. Robotisering, datorisering och andra arbetskraftsbesparande åtgärder som gjorts sedan industrialiseringen startade för 150 år sedan har givit utdelning.

Det var ju meningen också. Nya brancher kan knappast suga upp arbetskraften som blir över från fabriker och varv, verkstäder och monteringshallar, stålverk och kolgruvor. Därför är Reinfeldts arbetslinje så urbota fel. Man gör en miljardindustri av jobbcoatchning till jobb som inte finns. och om de finns, inte behövs. Därför pratar jag om kadaverdiciplin, så som vi såg i din filmsnutt.

Jag ser det hela som en fördelningspolitisk fråga. Fördelningspolitik är ingenting som borgarna nånsin behärskat.
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Dagens Försäkringskassa med alliansmodellen! Empty Sv: Dagens Försäkringskassa med alliansmodellen!

Inlägg  Regndrottning 2009-08-03, 16:39

Du har helt rätt, Infra! Detta har jag också påtalat vid tillfälle.

'Felet' är att hela samhället är uppbyggd på att alla skall arbeta 8 timmar om dagen... i synnerhet den ekonomiska delen av samhället. Skattesystemet, pensioner, a-kassa och andra ersättningar är utformade för den heltidsarbetande människa. För att genomföra en arbetstidssänkning måste ALLT ses över och göras om. Och DET vill ingen befatta sig med! Alltså, politikerna finner det bekvämast att låtsas om att samhället är som det var för 25 år sedan....

En sak jag har märkt som arbetslös är hur skönt det är att själv rå över min tid. Ärligt, så vill jag helst inte arbeta heltid. Jag nöjer mig med mindre pengar, (typ det jag har idag), och mer tid till mig själv. Och jag tror att många eller de flesta skulle vilja ha mer tid till sig själva. Särskild småbarnsföräldrar.....

Marx hade rätt att lönejobb är slaveri. Man säljer sig själv och sin tid för att passa andra, inte för det passar en själv...

queen
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-03, 17:03

Regndrottning skrev:Du har helt rätt, Infra! Detta har jag också påtalat vid tillfälle.

'Felet' är att hela samhället är uppbyggd på att alla skall arbeta 8 timmar om dagen... i synnerhet den ekonomiska delen av samhället. Skattesystemet, pensioner, a-kassa och andra ersättningar är utformade för den heltidsarbetande människa. För att genomföra en arbetstidssänkning måste ALLT ses över och göras om. Och DET vill ingen befatta sig med! Alltså, politikerna finner det bekvämast att låtsas om att samhället är som det var för 25 år sedan....

En sak jag har märkt som arbetslös är hur skönt det är att själv rå över min tid. Ärligt, så vill jag helst inte arbeta heltid. Jag nöjer mig med mindre pengar, (typ det jag har idag), och mer tid till mig själv. Och jag tror att många eller de flesta skulle vilja ha mer tid till sig själva. Särskild småbarnsföräldrar.....

Marx hade rätt att lönejobb är slaveri. Man säljer sig själv och sin tid för att passa andra, inte för det passar en själv...

queen

Javisst är det så regndrottning och ju äldre man blir desto viktigare att få styra sin egen tid och egna liv blir det!
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-03, 20:23

Regndrottning skrev:Du har helt rätt, Infra! Detta har jag också påtalat vid tillfälle.

queen
    Vi är så rörande överens. Exakt mina tankar. Jag jobbade heltid och var ensam med ungarna i nästan 10 år. Jag brände ut mig - i båda ändar. Jag är mycket bättre nu. Och då var de ändå ganska stora. Men ungar skall ju utfodras varje dag t ex. Jag säger som du. Jag vill inte jobba heltid. Det borde vara lättare att byta tjänster med de som vill det, för dessa finns också. Det sneda är att insåg politikerna detta så skulle de också inse att färre skulle arbeta sönder sina kroppar om arbetstiderna kortades rejält och anpassades. Skulle bli mycket billigar för samhället i slutändan. I stället pläderar de för att vi skall jobba till 86 år. Vad är det för fel på våra politiker. Inga rejäla politiska grepp. bara skrapande på ytor mandatperiod efter mandatperiod. Kortsiktiga vinster får styra allt. Det är fel.Till och med Blue håller med oss. Och det är första gången i år.
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-08-03, 20:25

ÄCKLIG JÄVLA VÄNSTERPROPAGANDA

FÖRTRÄNGER NI HELT 2005?
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-03, 20:27

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22620&a=1239800&lid=puff_1239800&lpos=rubrik

. Även om man är långtidssjukskriven bör man kunna delta i någon arbetsinsats varje vecka, anser partiet.

NI HADE JUBLAT OM S HAFT MAKTEN!

JÄVLA HYCKLARE
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-08-03, 20:48

Politikerna är inte kloka! DE kan jobba tills de blir 86 år om de vill det...(och OM de verkligen jobbar)....

Nej detta tror jag inte ett dugg på! Jovisst om halva befolkningen arbetar och försörjer den halvan som inte jobbar så kan det bli sanning.... Samt att politikerna vill ju detta. Mer pengar till staten både i skatt och minskade utgifter, (uteblivna persioner).

Nej, för människor vore det allra bäst med en arbetstidsförkortning. Och då att alla kunde arbeta med det de själva vill. T.ex. Jag är utbildad servitris, jag kan mittyrke och jag tycker om den. Men, jag tycker också om att arbeta med annat, som tapetsering. Jag vill inte det skall vara att man skaffar sig EN utbildning och sedan jobbar med detta tills man dör. Folk har oftast mer än ett intresse...

Och att kortare arbetstid skulle göra underverk för hälsan och friskheten för människorna. Hur många skulle ta en VAB-dag om de kände sig pigga och utvilade?

Kruxet på det hela heter pengar. Vi har lurats till att tro vi behöver hela tiden mera pengar för att överleva. Det som verkligen säger något är det faktum att svenskarnas favoritnöje är shopping! Vi har gått på konsumenthysterin! Och som en fattig arbetslös kan jag berätta att vi inte behöver hälften av det vi tror vi behöver!!!

Nej, pengarna jag får utbetald ger mig ett bekvämt liv utan en massa impulsköp. Jag får tänka efter om jag vill köpa något och efter en vecka har jag glömt att jag ville ha den nya...xxx...

Mer förnöjsamhet i samhället!!!

queen
    Blåfront

Inlägg  Blåfront 2009-08-03, 20:53

Ska kärringfjant erkänna vi inte har råd med sjuka som kostar miljarder när migration kostar miljarder
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-08-03, 21:46

Infra skrev:

queen
    Vi är så rörande överens. Exakt mina tankar. Jag jobbade heltid och var ensam med ungarna i nästan 10 år. Jag brände ut mig - i båda ändar. Jag är mycket bättre nu. Och då var de ändå ganska stora. Men ungar skall ju utfodras varje dag t ex. Jag säger som du. Jag vill inte jobba heltid. Det borde vara lättare att byta tjänster med de som vill det, för dessa finns också. Det sneda är att insåg politikerna detta så skulle de också inse att färre skulle arbeta sönder sina kroppar om arbetstiderna kortades rejält och anpassades. Skulle bli mycket billigar för samhället i slutändan. I stället pläderar de för att vi skall jobba till 86 år. Vad är det för fel på våra politiker. Inga rejäla politiska grepp. bara skrapande på ytor mandatperiod efter mandatperiod. Kortsiktiga vinster får styra allt. Det är fel.Till och med Blue håller med oss. Och det är första gången i år.

Ja skillnaden skulle i så fall vara i synen på vem som skall betala kalaset! Laughing
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2009-08-03, 22:15

Blåfront skrev:Ska kärringfjant erkänna vi inte har råd med sjuka som kostar miljarder när migration kostar miljarder

Det där var lågt Blåff! Be om ursäkt!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 19:46