Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+3
Redvictory
MartinLindgren
Sossar-e-lata
7 posters

    Sossarnas inkompetens visade sig här

    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-02, 10:58

    jag så en dokumentär nyss om timmarna efetr tsunamin, kan man sköta det sämre än vad sossarna gjorde med Laila (inkompetent) Freivalds, helt otroligt! hon var vår utrikesminister och visste inte riktigt vad Phuket låg! HALLLLLÅÅÅÅÅ! och att resten av världens länder hade räddningsplan i Thailand efter ca 1 dygn mot sveriges ca 5 dygn ansåg hon inte var någon fara för Thailand har bra sjukvård sa hon!! vad ska man säga? finner knappt ord! att inte sossepatrasket fick stå mer till svars för sin inkompetens är helt otroligt!!! svenskar dog och sossarna struntade helt i det för det var helg sa man!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 11:11

    Du menar att Reinfeldtarna hade agerat annorlundare när en av dom största katastroferna någonsin slog till mitt under julen?

    Vi får nog vara glada att tsunanin inte slog till när Reinfeldts högra hand Ulrika Schenström hade jouren för sveriges säkerhet och valde att gå ut på krogen!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-02, 11:15

    det var jul i resten av Europa också! ändå hade de räddningsplan inom ett dygn där! detta handlade om inkompetens och inget annat, de har själva sagt att de gjorde ett dåligt jobb. Och ja Alliansen hade gjort ett betydligt bättre jobb i denna situation, det vet alla!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 11:36

    Vilka alla vet det? Inte jag iallafall?
    Återigen så påstår jag att vi vet hur alliansen ser på hur rikets säkerhet ska hanteras, Reinfeldts högra hand höll jouren på krogen,

    Ett tilltag som gav henne "sparken" med flera miljoner i fallskärm, sen hur sparkad hon i själva verket är vet vi inget om?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Redvictory 2009-08-02, 12:40

    Vad hade hänt om Ulrika Schenström varit ansvarig för rikets säkerhet under Tsunamin?

    http://www.politikerbloggen.se/2008/04/29/8818/
    http://sydsvenskan.se/sverige/article276580/Pihlblad-Schenstrom-alkoholpaverkad.html

    Jag vet! det hade gått åt helvete!
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty som med Laila inkompetent!?

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-02, 13:26

    Fredrik Reinfeldt hade aldrig låtit svenskarna lida som sossarna gjorde, en fråga bara, anser ni att sossarna gjorde ett bra jobb vid denna katastrof?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  MartinLindgren 2009-08-02, 13:36

    Jag påstår att tsunamin är en av dom största katastroferna i modern tid,
    Därmed kan man inte göra enskilda människor ansvariga för händelsen?

    Sen när det gäller Reinfeldt så har vi ju sett hur han hanterar rikets säkerhet!
    avatar
    blueheaven


    Antal inlägg : 5228
    Join date : 09-02-17

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  blueheaven 2009-08-02, 13:41

    martin7lindgren skrev:Jag påstår att tsunamin är en av dom största katastroferna i modern tid,
    Därmed kan man inte göra enskilda människor ansvariga för händelsen?

    Sen när det gäller Reinfeldt så har vi ju sett hur han hanterar rikets säkerhet!

    Jasså på så vis?

    Kan du ge något exempel på när så skett?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-02, 13:51

    gjorde sossarna ett bra jobb?? inte enskilda personer, sveriges regering som hanterade situationen vid tsunamin, gjorde dom ett bra jobb jämfört med andra länder tex? ja eller nej.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  marxisten 2009-08-02, 15:17

    Lägg av nu va. Det där är väl LITE inaktuellt på något sätt...

    Kan vi inte ta och fråga oss om regeringen sköter sitt jobb när de inte ska se till att svininfluensavaccinet blir gratis för alla genom att ge landstingen pengar till vaccinet?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty haha som vanligt

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-02, 15:32

    hur stor frågan än är så vill inte sosseanhängarna svara!! utan man kommer med nya frågor som inte ens svaret finns på, hur fan kan du ha mage och jämföra tsunamin och svininfluensan!!!!!! vad gäller influensan så finns det skrivna regler som ska följas, tsunamin var en katastrof utan dess like och sossarna stog helt oförstående vad man skulle göra, som någon sa där nere "jag skäms för att vara svensk" eller, "denna katastrof gör händelsen med Etsonia till ingenting" och du jämför med en influensa!!! ja se sossar, inkompetens som sagt.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  marxisten 2009-08-02, 15:35

    Sossar-e-lata skrev:hur stor frågan än är så vill inte sosseanhängarna svara!! utan man kommer med nya frågor som inte ens svaret finns på, hur fan kan du ha mage och jämföra tsunamin och svininfluensan!!!!!! vad gäller influensan så finns det skrivna regler som ska följas, tsunamin var en katastrof utan dess like och sossarna stog helt oförstående vad man skulle göra, som någon sa där nere "jag skäms för att vara svensk" eller, "denna katastrof gör händelsen med Etsonia till ingenting" och du jämför med en influensa!!! ja se sossar, inkompetens som sagt.

    Sedan NÄR var jag sosse anhängare. Är det inte jag som brukar kalla sossarna för klassförrädare?

    Det är en katastrof för världen med svininfluensa som FLER kan dö i än tsunamin. Och vad i helvete tar du upp denna 5 år gamla händelse för. Det har ju debatterats till ve och förbannelse på AB. Debattera nån ny katastrof om vi nu ska göra det. Som svininfluensa. Jag menade aldrig de va lika. Bara att det finns nyare saker att debattera gällande katastrofer för världen och Sverige.

    Kolla på antalet fall i Svininfluensa mot tsunamin eller estonia. Har någon annan katastrof drabbat upp till halva befolkningen. Och än en gång. De är inte samma sak, bara katastrofer båda på. Varav den ena aktuell den andra inaktuell. Vad är mest intressant att debattera.
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Vänta lite nu

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-02, 15:46

    Katastrof?? det är en influensa som vi vet kommer, visste du att tsunamin kom? varför varnade du inte alla då, lite skillnad på influensa och katastrof, än en gång! inkompetens, jo just det du är ju kommunist! dom hade säkert klarat tsunamin bättre! lol! lol! Nord Korea var nog dom som hanterade situationen bäst lol! lol!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Blåfront 2009-08-02, 15:56

    Hon gick på teater samma kväll

    http://www.aftonbladet.se/nyheter/article363132.ab

    Martin o co

    Jag röstar på sossar för dom har den finaste loggan!

    Vilka gnällde sedan på Reinfeldts närmaste när hon tog en öl?

    Sån jävla hyckleri
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  marxisten 2009-08-02, 16:55

    Sossar-e-lata skrev:Katastrof?? det är en influensa som vi vet kommer, visste du att tsunamin kom? varför varnade du inte alla då, lite skillnad på influensa och katastrof, än en gång! inkompetens, jo just det du är ju kommunist! dom hade säkert klarat tsunamin bättre! lol! lol! Nord Korea var nog dom som hanterade situationen bäst lol! lol!

    Det är skillnaden. Borgarna har chansen att göra något åt det och sitter handlingsförlamade. Ni klagade på vad sossarna gjorde under tsunamin, men får jag fråga. Exakt vad hade du tänkt de skulle gjort?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty eehhh vad de skulle gjort!

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-02, 17:06

    som resten av de drabbade länderna, ha hjälp på plats i form av flyg och läkare, Sverige var enda landet som hade fler jurnalister på plats än hjälppersonal! alla andra drabbade länder hade flygambulanser etc på plats efter ca 1 dygn, för Sverige to det 5 dygn!!! och Laila gick på teater mitt i helvetet, jag tycker att det är så jävla dåligt skött, men ni vänstermuppar vägrar ju och se det, för sossarna kan inte göra fel, som jag sagt tidigare, sätt en gris vid sossetoppen och ni anser den bra.
    marxisten
    marxisten


    Antal inlägg : 5060
    Join date : 09-02-16
    Ort : Södra Sverige

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  marxisten 2009-08-02, 18:48

    Sossar-e-lata skrev:som resten av de drabbade länderna, ha hjälp på plats i form av flyg och läkare, Sverige var enda landet som hade fler jurnalister på plats än hjälppersonal! alla andra drabbade länder hade flygambulanser etc på plats efter ca 1 dygn, för Sverige to det 5 dygn!!! och Laila gick på teater mitt i helvetet, jag tycker att det är så jävla dåligt skött, men ni vänstermuppar vägrar ju och se det, för sossarna kan inte göra fel, som jag sagt tidigare, sätt en gris vid sossetoppen och ni anser den bra.

    Jag tycker varken eller. Jag tycker bara att detta är ett uttjatat ämne.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Blåfront 2009-08-02, 18:48

    Sossarna visade mer solidaritet med drabbade libaneser sommaren 2006 än tsunamin 2004 med etniska svenskar

    No
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Redvictory 2009-08-02, 19:35

    Sossar-e-lata skrev:Fredrik Reinfeldt hade aldrig låtit svenskarna lida som sossarna gjorde, en fråga bara, anser ni att sossarna gjorde ett bra jobb vid denna katastrof?

    Det är ju bara att se hur Fredrik Reinfeldt/Co behandlar sjuka och arbetslösa! på samma sätt hade denna skitallianz behandlat de drabbade i Tsunamin! dvs de med fet börs hade fått snabb hjälp gratis och resten hade fått klara sig själva! det är inget som säjer att vi har en bättre beredskap idag! jag gillade inte alls Göran P och Laila F Än mindre gillar jag dagens Pajasregering!
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  formsvackan 2009-08-04, 19:31

    Blåfront skrev:Sossarna visade mer solidaritet med drabbade libaneser sommaren 2006 än tsunamin 2004 med etniska svenskar

    No
    Vad är en etnisk svensk ?
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty En vit människa

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-08-04, 19:47

    är en etnisk svensk anser jag, som är född av föräldrar med svensk bakgrund.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  formsvackan 2009-08-04, 19:51

    Sossar-e-lata skrev:är en etnisk svensk anser jag, som är född av föräldrar med svensk bakgrund.
    Kanske det, men jag ville veta vad Blåfront menar med den formuleringen.
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Blåfront 2009-08-04, 20:35

    sa hon att hon hade fortsatt stöd?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Blåfront 2009-08-04, 20:35

    formsvackan skrev:
    Sossar-e-lata skrev:är en etnisk svensk anser jag, som är född av föräldrar med svensk bakgrund.
    Kanske det, men jag ville veta vad Blåfront menar med den formuleringen.

    Vad menar man med etnisk äldreboende för folk som talar andra språk?
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Blåfront 2009-08-04, 20:36

    http://sv.wikipedia.org/wiki/Etnicitet

    Etnicitet, tillhörigheten till viss ethnos, betyder tillhörighet till en grupp av människor med gemensamt ursprung och egenskaper. En folkgrupp eller etnisk grupp är biologiskt självreproducerande genom högre eller lägre grad av endogami, det vill säga gifte inom gruppen. Etniska grupper skiljer sig främst genom olika kultur, men de kan även skilja sig genom olika fysiologi och genetisk bakgrund. Exempel på folkgrupper är kurder, judar och svenskar.

    Ska rödfittan fatta etnisk?

    Sponsored content


    Sossarnas inkompetens visade sig här Empty Sv: Sossarnas inkompetens visade sig här

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 03:41