De spelade system, 10 nummer.
Jag hävdar att det inte ska vara möjligt att kunna vinna igen, men det har skett, så vad är felet ?
Lottodragningen är uppenbarligen inte slumpmässig.
GustavAnder skrev:Ett gäng som spleade på Lotto hade 7 rätt 2 !!! gånger inom loppet av 5 månader.
Jag hävdar att det inte ska vara möjligt att kunna vinna igen, men det har skett, så vad är felet ?
GustavAnder skrev:Ett gäng som spleade på Lotto hade 7 rätt 2 !!! gånger inom loppet av 5 månader.
blueheaven skrev:Sannolikheten för att det skall inträffa torde vara minst sagt obefintlig!
Oj oj oj, du hävdar i och för sig det ena dummare efter det andra, men detta ........GustavAnder skrev:Jag hävdar att det inte ska vara möjligt att kunna vinna igen, men det har skett, så vad är felet ?
theward skrev:blueheaven skrev:Sannolikheten för att det skall inträffa torde vara minst sagt obefintlig!
ja sannoklikheten är inte stor..
Men för varje dragning, kan man ju faktiskt säga att allt börjar om från noll igen
Studerade förövrigt det där med lottonr i ett år.
Kom fram till att 9 st nr var kraftigt överrepresenterde det året.
Så hade man haft dessa 9 nummer i ett systen från årets början. kan man mkt väl haft samma tur som dessa 10 har haft i år...
I längden så tar slumpen ut sin rätt och alla nr blir dragna lika många ggr, men när detta sker vet ingen
Blixten kan faktiskt slå ner mer än en gång på samma ställe
Regndrottning skrev:Självklart kan man vinna mer än en gång på lotto och andra spel...
Man spelar på olika nummer på dragningarna, det är olika siffror på dragningarna och samma siffror kommer upp vid flera dragningar. Så att vinna flera gånger på ett spel är inte konstigt.
GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:Självklart kan man vinna mer än en gång på lotto och andra spel...
Man spelar på olika nummer på dragningarna, det är olika siffror på dragningarna och samma siffror kommer upp vid flera dragningar. Så att vinna flera gånger på ett spel är inte konstigt.
Nu missade du hela poängen, detta gäng hade samma system med 10 nummer, fick 7 rätt 2 ggr inom loppet av 5 månader.
Att bli träffad av blixten 2 ggr vore mer sannolikt!
Så, något är uppenbarligen fel på Svenska Spels " slumpspel".
theward skrev:GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:Självklart kan man vinna mer än en gång på lotto och andra spel...
Nu missade du hela poängen, detta gäng hade samma system med 10 nummer, fick 7 rätt 2 ggr inom loppet av 5 månader.
Det är inga fel, tyckte jag förklarade hur slumpen fungerar ganska tydligt förrut
Egentligen är varje ny dragning, samma sak som att börja om från noll om man ska hårddra det.
Så man kan i princip vinna 7 rätt flera ggr under en mkt kort tid..
Sen har vi dom som aldrig får mer än 4 rätt, trots att de spelat lotto i 30 år.
jag spelade sten sax påse med en bekant.. vi blundade när vi gjorde detta..
jag vann eller fick oavgjort 30 ggr i rad..
Så man ser ju hur slumpen kan spela spratt
Rent logiskt borde jag förlorat minst 5-6 ggr..
Men slumpen är inte logisk
Regndrottning skrev:Du förklarade det bra, Ward....
GA kallar det för slump andra kallar det för tur. Jag ser inget märkvärdigt att man prickar rätt flera gånger. Även jag har vunnit flera gånger på lotto med samma nummer... fast inga stora summor..
GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:Du förklarade det bra, Ward....
GA kallar det för slump andra kallar det för tur. Jag ser inget märkvärdigt att man prickar rätt flera gånger. Även jag har vunnit flera gånger på lotto med samma nummer... fast inga stora summor..
Du har naturligtvis ingen aning vad du lallar om , men det vet du själv eller hur ?
Var kallar jag tur för slump ????
GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:Självklart kan man vinna mer än en gång på lotto och andra spel...
Det är inga fel, tyckte jag förklarade hur slumpen fungerar ganska tydligt förrut
Egentligen är varje ny dragning, samma sak som att börja om från noll om man ska hårddra det.
Du tycks blanda friskt mellan begreppen slump logik och sannolikhet, läs på lite innan du blandar mer.
Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
blueheaven skrev:GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:Du förklarade det bra, Ward....
Du har naturligtvis ingen aning vad du lallar om , men det vet du själv eller hur ?
Nej hon har inte det eller talar om helt andra saker som vanligt!
Sannolikheten att få sju rätt på lotto är ungefär 1 på 6,7 miljoner och sannolikheten att vinna två gånger borde alltså vara tämligen liten!
Sannolikheten att vinna den lägsta vinsten är givetvis betydligt högre, det borde även en åsna begripa, ungefär en på hundra!
Det kostar dig alltså trehundrakronor att vinna en 25 kronors vinst på lotto!
blueheaven skrev:GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:Du förklarade det bra, Ward....
Nej hon har inte det eller talar om helt andra saker som vanligt!
Sannolikheten att få sju rätt på lotto är ungefär 1 på 6,7 miljoner och sannolikheten att vinna två gånger borde alltså vara tämligen liten!
Sannolikheten att vinna den lägsta vinsten är givetvis betydligt högre, det borde även en åsna begripa, ungefär en på hundra!
Det kostar dig alltså trehundrakronor att vinna en 25 kronors vinst på lotto!
theward skrev:GustavAnder skrev:theward skrev:GustavAnder skrev:Regndrottning skrev:Självklart kan man vinna mer än en gång på lotto och andra spel...
Du tycks blanda friskt mellan begreppen slump logik och sannolikhet, läs på lite innan du blandar mer.
Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
Du hånar andra när man tar upp bra mkt troligare konspirationsteorier.
Sen kommer du med fullkomligt bizarra själv
Var skule de svettas över det...
Slumpen styr..och då kan det slumpa sig hur som helst
Oj då, du tycks veta något som andra inte vet, eller åtminstone inte ska vetaGustavAnder skrev:Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
formsvackan skrev:Oj då, du tycks veta något som andra inte vet, eller åtminstone inte ska vetaGustavAnder skrev:Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
theward skrev:formsvackan skrev:Oj då, du tycks veta något som andra inte vet, eller åtminstone inte ska vetaGustavAnder skrev:Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
GA mening säger väl ganska klart att han menar att det på nåt sätt ät riggat.
Är inte det konspirationteori alá idioti..
Så vet inte jag
blueheaven skrev:theward skrev:formsvackan skrev:Oj då, du tycks veta något som andra inte vet, eller åtminstone inte ska vetaGustavAnder skrev:Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
Så vet inte jag
Men enligt sannolikhetslära så borde det vara i stort sätt omöjligt att vinna sju rätt på lotto två gånger!
Förresten finns alla dessa lottomiljonärer överhuvudtaget?
Vem vet och hur kan det kontrolleras för det borde ju drälla av dem vid detta laget?
Förövrigt så utgick den så kallade lottopotten på 125 miljoner till någon släkting till tipstjänst direktionen och som hade en spelbutik på Gotland för några år sedan hur sannolikt är det?
Att få sju rätt på lotto och samtidigt minst två nummer på joker är ca 1 på 670 miljoner!
Du har därmed rätt, du vet inte!
theward skrev:formsvackan skrev:Oj då, du tycks veta något som andra inte vet, eller åtminstone inte ska vetaGustavAnder skrev:Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
Så vet inte jag
GustavAnder skrev:theward skrev:formsvackan skrev:Oj då, du tycks veta något som andra inte vet, eller åtminstone inte ska vetaGustavAnder skrev:Jag kan garantera dig att det finns ett antal byråkrater på Svenska Spel som i dagarna svettas rejält på grund av det inträffade och hoppas att ingen journalist rör i sörjan.
Så vet inte jag
Vad svammlar du om, jag har aldrig påstått eller antytt att nåt är " riggat"
Din förståelse i allmänhet är lika dålig som din politiska förståelse ?