Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


3 posters

    Är Sverige ett välfärdsland till 100%?

    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Är Sverige ett välfärdsland till 100%? Empty Är Sverige ett välfärdsland till 100%?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 12:45

    Är Sverige ett välfärdsland till 100% i dag??? Ska inte ett land "värna" om alla invånare? Jag anser att "Moder Svea" inte gör det i dag till 100%. Sverige är fortfarande ett bra land att leva i, men vi har många "sår" att läka innan vi är ett mycket bättre välfärdsland att leva i.


    Dom gamla ooh sjuka får inte den vård som dom behöver imånga fall, lärarna hinner inte med alla barnen i våra skolor på ett tillfredställande sätt,dagispersonalen hinner inte att ta hand om barnen på dagis et c...


    Sen detta med pengar som fördelas väldigt orättvist i landet...Alla uteliggare,psykiskt sjuka tas dom på allvar? Tar samhället ansvar för dessa? Svar: NEJ!!! Ja det går att räkna upp mycket...


    Vad anser ni andra här på forum om detta?



    Är Sverige ett bra välmående land för alla medborgare??? Är Sverige en välfärdsstat till 110%???


    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Är Sverige ett välfärdsland till 100%? Empty Sv: Är Sverige ett välfärdsland till 100%?

    Inlägg  Blåfront 2009-08-01, 12:47

    Sverige är ett välmående land för illegala flyktingar som får gratis tandvård! flower

    Sverige är ett välmående land för mångfalden som inte kostar flower
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Är Sverige ett välfärdsland till 100%? Empty Hålla med

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 12:58

    Jag håller med dig till viss del... Men ibland så hamnar folk i ett läge där dom kostar samhället en del skattepengar tex vid arbetslöshet, vid sjukdom, flyktingar som skattepengar också går till. Men Blåfront alla Sveriges invånare kan hamna i ja tex arbetslöshet/sjukdom. Detta rår man ofta inte för eller hur? Ska inte dessa också få ha ett bra fungerande liv?

    Flyktingar som får tandvård menar du att vi inte ska hjälpa dessa med det??? Tandvärk vet man ju hur det är att ha... Kanske kunde det ordnas med ett lån för dessa som dom kan belala igen när dom har råd? Ibland kanske det fungerar så i dag? Det vet jag faktiskt inte


    Jag anser att Sverige kan bli ett mycket bättre land för alla att leva i vilket är viktigt för att ett samhälle ska fungera på alla plan... Sverige kan mycket mer än vad som görs i dag!!!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Är Sverige ett välfärdsland till 100%? Empty Sv: Är Sverige ett välfärdsland till 100%?

    Inlägg  Blåfront 2009-08-01, 13:02

    Anna 2 link

    Flyktingar som behöver fixa gaddarna visst

    men tycker du inte 850.000 svenskar som betalar skatt och inte har råd

    inte ska få samma behandling då? dvs gratis?

    Och nej, jag anklagar inga flyktingar, utan politikerna
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Är Sverige ett välfärdsland till 100%? Empty Alla

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-08-01, 13:05

    Alla i Sverige ska behandlas lika oavsätt situation. Sen anser jag fortfarande att det är alldeles för dyrt att gå till tandläkaren, tyvärr så är tandvåren en klassfåga i dag som verligen inte är bra.

    Tandvården ska alla i Sverige kunna ha råd med i en välfärdsstat som Sverge som långtifrån alla har råd med i dag.
    KickTheRasist
    KickTheRasist


    Antal inlägg : 3622
    Join date : 09-02-18

    Är Sverige ett välfärdsland till 100%? Empty Sv: Är Sverige ett välfärdsland till 100%?

    Inlägg  KickTheRasist 2009-08-01, 17:40

    Blåfront skrev:Anna 2 link

    Flyktingar som behöver fixa gaddarna visst

    men tycker du inte 850.000 svenskar som betalar skatt och inte har råd

    inte ska få samma behandling då? dvs gratis?

    Och nej, jag anklagar inga flyktingar, utan politikerna



    Du för ju helt enkelt sluta med din missbruk och hitta ett jobb , för att du är väl inte en invandrare eller har jag fel ??

    Sponsored content


    Är Sverige ett välfärdsland till 100%? Empty Sv: Är Sverige ett välfärdsland till 100%?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-12, 08:40