Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Regndrottning
Redvictory
MartinLindgren
Blåfront
8 posters

    Intressant

    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Intressant Empty Intressant

    Inlägg  Blåfront 2009-07-18, 17:24

    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/story/2008/04/09/ST2008040904391.html

    The national government budgets $30,000 to help settle each person granted asylum. It pays for Swedish language classes, helps with housing and job training and pays a monthly allowance for living expenses.

    Hur mycket är en svensk värd? Very Happy

    "In this country, when you are 65 years old, you can sit at home and still get a salary," marveled Merzoian, sitting in the cozy kitchen of his new government-subsidized, two-story house.

    Hur mycket är Martins pension värd? Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 18:13

    Sitter du och gör dig lustig över mig och alla andra fattigpensionär, din usling?

    Skärp dig nu, våra usla pensioner är en deal mellan oss och skräpalliansen, inte med varken dig eller invandrarna!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Blåfront 2009-07-18, 18:28

    Japp... jag gör mig även lustig över min mormors och fasters fattigpension

    Men dom är inte lika korkade och försvarar mångfalden som du gör, därför blir det extra roligt för du tycker det är ok att en irakier som 65 år kan komma hit och leva på pension och inte bidragit något
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Blåfront 2009-07-18, 18:32

    Och jag gör mig lustig över alla gamlingar som försvarar vansinnet när de själva måste jobba längre för att "rädda" den välfärd de själva inte kommer få ta del av

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 21:13

    Du har mycket att lära av livet, hur fan skulle världen se ut om alla människor bara brydde om sig själva,

    Tro mig Mr.Bluefront den världen skulle nog inte du heller vilja leva i! No
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Redvictory 2009-07-18, 21:14

    Blåfront skrev:Och jag gör mig lustig över alla gamlingar som försvarar vansinnet när de själva måste jobba längre för att "rädda" den välfärd de själva inte kommer få ta del av

    Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

    Jag tycker att du sitter och gör dig lustig över dig själv blåfjant din patetiska bidragsparasit!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Regndrottning 2009-07-18, 21:21

    så bra att blåfjant får något att skratta åt. Det är bara rätt då alla andra skrattar åt honom! Very Happy

    queen
    R.O.F.L
    R.O.F.L


    Antal inlägg : 8085
    Join date : 09-02-26

    Intressant Empty hmm

    Inlägg  R.O.F.L 2009-07-18, 21:21

    Jasså du tycker det e fel att gå på bidrag RV.?

    Är du Sverigedemokrat?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 21:23

    Kanske vore en affärside för en pensionär som mig, istället för att dressera hundar, dresserar man rasister som Mr.Blåfront,

    Han kan ju bli gesällprovet!

    Efter sex månader i mitt ledband får vi se en helt ny Mr.Bluefront, han skulle inte visa sig utan sin nya rödgröna keps,
    Och nya fina tshirts med Mona, Marias, Peters och Lars Ohlys bild på bröstet!

    Självklart i turban och lös skägg dom första tre månaderna, med fredagsbön varje fredag i någon lämplig moskee där han välkommnas!
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  mimra 2009-07-18, 21:34

    Blåfront skrev:Japp... jag gör mig även lustig över min mormors och fasters fattigpension

    Men dom är inte lika korkade och försvarar mångfalden som du gör, därför blir det extra roligt för du tycker det är ok att en irakier som 65 år kan komma hit och leva på pension och inte bidragit något

    Glöm inte alla andra anhöriga som kan komma hit och leva på våra pengar.Dom skrattar åt alla naiva blåögda svennar.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Redvictory 2009-07-18, 21:35

    R.O.F.L skrev:Jasså du tycker det e fel att gå på bidrag RV.?

    Är du Sverigedemokrat?

    Nej jag tycker inte det är något fel att gå på bidrag då man verkligen har rätt till dem!
    blåfjanten har gått på olika slags bidrag i 5-6 år och har mage att sitta här och ondgöra sig över andra som
    faktiskt kan ha rätt till bidrag och sånt gör mig förbannad!
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  mimra 2009-07-18, 21:47

    Redvictory skrev:
    R.O.F.L skrev:Jasså du tycker det e fel att gå på bidrag RV.?

    Är du Sverigedemokrat?

    Nej jag tycker inte det är något fel att gå på bidrag då man verkligen har rätt till dem!
    blåfjanten har gått på olika slags bidrag i 5-6 år och har mage att sitta här och ondgöra sig över andra som
    faktiskt kan ha rätt till bidrag och sånt gör mig förbannad!
    Men du blir inte förbannad över att vi tar hit människor som inte bidrar med ett enda öre?Människor som bara kostar pengar?Varför tar vi hit människor som har överlevt i sina hemländer men får komma hit på förföljelsegrunder när dom är 70 år gamla?
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 21:50

    Skrattar åt naiva blåögda svenskar ylar Mimran, klarar dom med bruna och gröna ögon sig från att bli utskrattade?

    Eller räknas bara blonda och blåögda i Mimras värld?

    Samtidigt är jag säker på att många invandrare som kommer hit, får nog lära sig från början hur lätt det är att hålla sig för skratt,

    Få muntergökar som Mimra & Blåfront hängande som blåslampor efter sig i bakhasorna, kanske man inte hade räknat med?


    Som gör allt vad dom kan för att göra livet surt för dom nyanlända!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Blåfront 2009-07-18, 21:56

    Undrar vem som är naiv?

    som accepterar fattigpensionär när en nyalända är mer värda

    Smile
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Blåfront 2009-07-18, 21:57

    Livet surt för de nyanlända?

    de får ju allt serverat? bidrag, bostad

    det är ju fattigpensionärer som man gör livet surt för, alla sjuka
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  mimra 2009-07-18, 22:06

    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  mimra 2009-07-18, 22:21

    Vi har gamla människor som kommit hit för att få vård och pension och dom har inte gjort ett skit för att förtjäna sina pengar..inte jobbat en enda dag här men dom ska ha pengar ändå..ta mig faan så är Martin mer förtjänt av dom pengarna för han har i alla fall bott hela sitt liv här....
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 22:51

    Jag har inget emot att ligga lågt så att så många utsatta som möjligt ska få en chans,
    Däremot blir jag förbannad på att få hålla tillbaks så dom som redan har ska få mer!

    Ser heller inga problem att äldre invandrare kommer hit, dom kanske inte har någon släkt kvar, förutom här i sverige,
    Ser det bara som helt normalt att man söker sig till sin familj!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 22:57

    Martin har bott här hela sitt liv? Martin är född här av svenska infödingar, alltså mitt modersland,

    Och jag har inget emot och dela med mig till folk som behöver, ursprunget spelar ingen som helst roll?

    Många invandrare tillför oss mycket som vi inte skulle haft annars!
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 50
    Ort : Tellus

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  mimra 2009-07-18, 23:16

    martin7lindgren skrev:Martin har bott här hela sitt liv? Martin är född här av svenska infödingar, alltså mitt modersland,

    Och jag har inget emot och dela med mig till folk som behöver, ursprunget spelar ingen som helst roll?

    Många invandrare tillför oss mycket som vi inte skulle haft annars!
    Som en vårdplats mindre till en svensk som har bott och arbetat hela sitt liv här.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Infra 2009-07-18, 23:38

    mimra skrev:
    Redvictory skrev:
    R.O.F.L skrev:Jasså du tycker det e fel att gå på bidrag RV.?

    Är du Sverigedemokrat?

    Nej jag tycker inte det är något fel att gå på bidrag då man verkligen har rätt till dem!
    blåfjanten har gått på olika slags bidrag i 5-6 år och har mage att sitta här och ondgöra sig över andra som
    faktiskt kan ha rätt till bidrag och sånt gör mig förbannad!
    Men du blir inte förbannad över att vi tar hit människor som inte bidrar med ett enda öre?Människor som bara kostar pengar?Varför tar vi hit människor som har överlevt i sina hemländer men får komma hit på förföljelsegrunder när dom är 70 år gamla?

    Människor som bara kostar pengar? Men det är ju precis som blåfront då, i såna fall.
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-18, 23:40

    Det jämnar nog ut sig, tänker på svenskan som fått intensivsjukvård i Israel för influensan, utan att ha varken bott ellet arbetat där?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Thetaxpayer 2009-07-18, 23:51

    martin7lindgren skrev:Det jämnar nog ut sig, tänker på svenskan som fått intensivsjukvård i Israel för influensan, utan att ha varken bott ellet arbetat där?

    Intressant, Du jämför alltså med 1 st person som med stor sannolikhet har en reseförsäkring som tar hand om hennes sjukhuskostnad med tusentals anhörigsinvandrare som aldrig någonsin kommer att arbeta in en enda krona. Ser du inte ens ett litet fel med den ekvationen?

    Sponsored content


    Intressant Empty Sv: Intressant

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 20:03