Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
Infra
MartinLindgren
Redvictory
Blåfront
KickTheRasist
mimra
blueheaven
RedCloud
12 posters

    Integrera Skåne

    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 16:47

    Socialdemokraternas Nalin drog också som en avlöning...vågade visst inte bo kvar i Tensta som är så lungt och fint enligt vissa.Är det nån som tror att Ilmar Reepalu bor i Rosengård?
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  theward 2009-07-20, 16:52

    Sossar-e-lata skrev:du nämner att det är kommuner som är välmående i skåne som ger många röster till SD, det är väl inte så konstigt, de ser väl hur det är i Rosengård och övriga kommuner med många invandrare, man kanske inte vill ha stenkastande ungdommar som tänder eld på allt och bara förstör, utan man vill ha sin lugna kommun där man vågare gå ut på kvällarna och promenera, förstår dem till fullo! kolla bara på invandrare som blir tex. kända och börjar tjäna pengar, inte fan bor de kvar i Tensta & Rosengård direkt, har den diviga Pasqualido eller vad hon heter som ett exempel, när slantarna rullar in då lämnar man Tensta för Östermalm, som man spytt galla på tidigare.

    ja det du nämner är väl hyckleri.
    Menar med grekiskan och vart hon väljer att bo Wink

    Du vad kostade båten 300-400 000kr??

    Fina båtar men ack så dyra, de är

    Tittade på timmrade stugor idag, blev helt sjuk av det,,
    Men då vet jag ju vad jag ska köpa om jag vinner storvinsten på lotto Wink

    ps att sd vinner röster är inget konstigt, då inget annat parti, tar invandrarfrågor o problem på allvar Wink

    Det som är synd är att det finns en klick fullblodsrasister inom SD...
    De förstör oerhört mkt ...........
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Vercingetorix 2009-07-20, 16:55

    Integreringen i Malmö, Landskrona, Trelleborg m fl kommuner är en absolut katastrof. Att (sd) vinner röster på detta är inte direkt en högoddsare...
    Som lärare i Malmö gör jag mitt bästa, men det dikotomiska tänkandet är utbrett, både bland invandrarkids som hos infödingarna.
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  theward 2009-07-20, 17:00

    Vercingetorix skrev:Integreringen i Malmö, Landskrona, Trelleborg m fl kommuner är en absolut katastrof. Att (sd) vinner röster på detta är inte direkt en högoddsare...
    Som lärare i Malmö gör jag mitt bästa, men det dikotomiska tänkandet är utbrett, både bland invandrarkids som hos infödingarna.

    jag förstår dig verkligen... nåt måste göras och helst igår Wink
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty The W

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-07-20, 17:55

    Var e 10+:en!!!! Very Happy räknade med en bild på en!. Om du menar min båt så är den inte riktigt så dyr, det är en Uttern s-52 Exlusive -07 kostar med 75hp runt 200 ny, jag fiskar en del själv här i inre sthlms skärgård, den är perfekt för det samt lite dagsturer. Timmerstuga sa du, ja en sådan ensligt lagd med bra fiskevatten vore en pärla att ha!
    theward
    theward


    Antal inlägg : 6709
    Join date : 09-02-24
    Age : 52
    Ort : Mitt ute i åävla T-län

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  theward 2009-07-20, 17:58

    Sossar-e-lata skrev:Var e 10+:en!!!! Very Happy räknade med en bild på en!. Om du menar min båt så är den inte riktigt så dyr, det är en Uttern s-52 Exlusive -07 kostar med 75hp runt 200 ny, jag fiskar en del själv här i inre sthlms skärgård, den är perfekt för det samt lite dagsturer. Timmerstuga sa du, ja en sådan ensligt lagd med bra fiskevatten vore en pärla att ha!

    oki... det ät iaf 200 papp mer än jag har råd med,men jag klagar inte över det Wink

    ja du här är marken billig 10-12 bkr per kvadrat meter.
    Så man kan köpa ganska mkt om man drar in 75 mille eller mer tongue
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Frugan min gnälde

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-07-20, 19:27

    och sa att man kan lägga pengarna på annat än en båt, men fasen fisketurer ligger långt fram i priokön! har faktiskt tillgång genom frugans päron till en gamal gård i Dalarna, mitt u urskogen i mina ögon, fin sjö och kossor runt knuten, mysigt att åka upp och koppla av, hoppas man inte springer på Red C bara!!!! affraid
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  MartinLindgren 2009-07-20, 19:31

    Nämen, tjenare S-e-L, du har landat, trodde ett tag att du gått på grund och hade slut på nödraketer!

    Det var ju för väl att du är på torra land igen! Very Happy


    Man blir ju orolig när du inte stormar här på forumet under några dagar, man vet ju aldrig! No
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 19:53

    Redvictory Yesterday at 07:58
    jag köpte en bil i Malmö (det ligger väl i skåne) tankade och körde hem direkt...folk kan ju inte köra där!
    alla bilar hade parkeringsskador! även den jag köpte därav priset!

    Nee,redvictory dom kan ju inte det...ett av problemen i skåne är inte om man ska bli ihjälkörd utan när... Delar me mig från min favorittwitter.

    http://twitpic.com/ampsu

    http://twitpic.com/ampnr
    Sossar-e-lata
    Sossar-e-lata


    Antal inlägg : 1357
    Join date : 09-03-15
    Ort : Djursholm

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Tjenis Martin

    Inlägg  Sossar-e-lata 2009-07-20, 20:00

    Du är fan för skön! var får du alla komentarer ifrån!!!! en gamal söderkis som dig verkar ha lite på lager!! Very Happy Nej ingen grundstötning denna gång cheers måste faktiskt säga att jag hoppas allt är ok med dig, även om du är en röding affraid
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 20:15

    Vercingetorix skrev:Integreringen i Malmö, Landskrona, Trelleborg m fl kommuner är en absolut katastrof. Att (sd) vinner röster på detta är inte direkt en högoddsare...
    Som lärare i Malmö gör jag mitt bästa, men det dikotomiska tänkandet är utbrett, både bland invandrarkids som hos infödingarna.

    Du och det röda molnet borde byta arbetsplats ett tag...menar att de är inte skadligt för molnet att prova på nåt nedanför dalälven...kan bidra till en annorlunda verklighetsuppfattning. study
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Blåfront 2009-07-20, 20:20

    Politiskt korrekt gnäller på skåningarna men mörkar om bränder i rosengård

    sten i glashus!
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Infra 2009-07-20, 20:38

    Snniper invänder kritiskt:

    "Du pekar ju ut människor från en plätt på jorden som hemska, då är det ju inte heller fel om någon gör samma med andra människor, till ex araber?."

    Stopp och belägg Snipe. Nyanser Snipe, nyanser...

    Jag sa att man blev arg på skåningar när man läser Expressens artikel. Det är inte samma sak som att peka ut dom. Det var ju inte jag som skrev Expressenledaren.

    Däremot pekade jag ut människor från en plätt på jorden som heter Vällingby,
    min nazianfrätta syssling och hans stora familj.
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 20:40

    I det ultimata Sverige ska vissa få göra vad som helst medans myndighetspersoner ska bli anmälda och under tiden så brinner det...

    http://sydsvenskan.se/malmo/article506391/Visade-fingret---polisen-gar-fri.html
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Sniperace 2009-07-20, 20:41

    Men om jag säger att jag blir arg på muslimer eller araber när jag läser tidningar och ser på tv om terrordåd, är jag inte lite fel ute då?

    Men inte ett dugg annorlunda än att skriva om att vara arg på skåningar, det är exakt samma generalisation.....


    Eller för att jag läser en undersökning som säger att våld mellan partners är vanligare i ett homosexuellt förhållande än ett heterosexuellt, och utbrister fy fan vad jag blir arg på bögar..... Very Happy


    men att generalisera mot skåningar är kanske inte fult?
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 20:49

    Infra skrev:Snniper invänder kritiskt:

    "Du pekar ju ut människor från en plätt på jorden som hemska, då är det ju inte heller fel om någon gör samma med andra människor, till ex araber?."

    Stopp och belägg Snipe. Nyanser Snipe, nyanser...

    Jag sa att man blev arg på skåningar när man läser Expressens artikel. Det är inte samma sak som att peka ut dom. Det var ju inte jag som skrev Expressenledaren.

    Däremot pekade jag ut människor från en plätt på jorden som heter Vällingby,
    min nazianfrätta syssling och hans stora familj.

    Om jag blir förbannad på vissa drägg i rosengård så blir jag ju inte förbannad på alla miljarder muslimer utan bara på dom som beter sig som drägg...heller hur?
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 20:55

    Sniperace Today at 7:41 pm
    men att generalisera mot skåningar är kanske inte fult?

    Självklart inte...vi ska bara vara nöjda och tugga luft och titta på våra gummistövlar som vi känner igen och vet namnet på enligt infra...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Sniperace 2009-07-20, 21:00

    Fy fan vad man blir arg på muslimer när man läser sådant här.....

    plundring

    Very Happy Very Happy Very Happy cyclops
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Infra 2009-07-20, 21:02

    Sniperace skrev:Men om jag säger att jag blir arg på muslimer eller araber när jag läser tidningar och ser på tv om terrordåd, är jag inte lite fel ute då?

    Men inte ett dugg annorlunda än att skriva om att vara arg på skåningar, det är exakt samma generalisation.....


    Eller för att jag läser en undersökning som säger att våld mellan partners är vanligare i ett homosexuellt förhållande än ett heterosexuellt, och utbrister fy fan vad jag blir arg på bögar..... Very Happy


    men att generalisera mot skåningar är kanske inte fult?

    Sniper: om jag blir arg på skåningar när jag läser Expressenledaren, skall jag då sticka min ilska under stol för att du annars blir upprörd? Om jag säger att sossar är röda, pekar jag ut en viss grupp då och öppnar jag då dörren för rasism? Är det så att om jag får vara arg på skåningar så får du vara arg på araber - men bara om och när Expressen skriver ledare om dom?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Sniperace 2009-07-20, 21:05

    Som sagt, då är det mao rätt att säga att man blir arg på muslimer pga vissa sådanas beteende, det ska man väl inte stick under stol med det för att någon blir upprörd?

    Men då lider man ju av Islamofobi eller hur, lider du av skanofobi? Cool


    och det kvittar väl VILKA som skriver om sådant man blir arg för eller??
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 21:07

    Sniperace skrev:Fy fan vad man blir arg på muslimer när man läser sådant här.....

    plundring

    Very Happy Very Happy Very Happy cyclops

    Du måste förstå sniperace att dom är inte skåningar...de är en helt annan sak.. alien
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Infra 2009-07-20, 21:17

    Sniperace skrev:Som sagt, då är det mao rätt att säga att man blir arg på muslimer pga vissa sådanas beteende, det ska man väl inte stick under stol med det för att någon blir upprörd?

    Men då lider man ju av Islamofobi eller hur, lider du av skanofobi? Cool


    och det kvittar väl VILKA som skriver om sådant man blir arg för eller??

    Snipe! Så här är det: jag hatar rasister och du hatar araber. Så är det bara.
    Lika bra att inse det från början. Det blir ju rena sandlådan om vi skall förstöra denna tråd med att kivas om vems hat som är "finast" eller "bäst".
    Det blir ju rena sandlådan om vi skall sitta och slå varann i huvet med våra olika hatsorter. Eller vad tycker du?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Sniperace 2009-07-20, 21:21

    Infra skrev:
    Sniperace skrev:Som sagt, då är det mao rätt att säga att man blir arg på muslimer pga vissa sådanas beteende, det ska man väl inte stick under stol med det för att någon blir upprörd?

    Men då lider man ju av Islamofobi eller hur, lider du av skanofobi? Cool


    och det kvittar väl VILKA som skriver om sådant man blir arg för eller??

    Snipe! Så här är det: jag hatar rasister och du hatar araber. Så är det bara.
    Lika bra att inse det från början. Det blir ju rena sandlådan om vi skall förstöra denna tråd med att kivas om vems hat som är "finast" eller "bäst".
    Det blir ju rena sandlådan om vi skall sitta och slå varann i huvet med våra olika hatsorter. Eller vad tycker du?

    Nej, jag hatar faktiskt INTE araber eller muslimer, däremot hatar jag sådana som missbrukar både kristendom och islam för maktbegär och religiös fanatism, men som sagt vilken religion eller varifrån någon kommer saknar betydelse för mig...

    det ENDA jag ville med detta är att det är lika fel att generalisera angående skåningar som araber, stockholmare eller dalmasar osv......
    mimra
    mimra


    Antal inlägg : 495
    Join date : 09-06-18
    Age : 51
    Ort : Tellus

    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  mimra 2009-07-20, 21:25

    Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:Som sagt, då är det mao rätt att säga att man blir arg på muslimer pga vissa sådanas beteende, det ska man väl inte stick under stol med det för att någon blir upprörd?

    Men då lider man ju av Islamofobi eller hur, lider du av skanofobi? Cool


    och det kvittar väl VILKA som skriver om sådant man blir arg för eller??

    Snipe! Så här är det: jag hatar rasister och du hatar araber. Så är det bara.
    Lika bra att inse det från början. Det blir ju rena sandlådan om vi skall förstöra denna tråd med att kivas om vems hat som är "finast" eller "bäst".
    Det blir ju rena sandlådan om vi skall sitta och slå varann i huvet med våra olika hatsorter. Eller vad tycker du?

    infra tar alla chanser för att inte själv bli bortgjord. clown

    Nej, jag hatar faktiskt INTE araber eller muslimer, däremot hatar jag sådana som missbrukar både kristendom och islam för maktbegär och religiös fanatism, men som sagt vilken religion eller varifrån någon kommer saknar betydelse för mig...

    det ENDA jag ville med detta är att det är lika fel att generalisera angående skåningar som araber, stockholmare eller dalmasar osv......

    Sponsored content


    Integrera Skåne - Sida 2 Empty Sv: Integrera Skåne

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:32