Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
R.O.F.L
Regndrottning
MartinLindgren
råttan.
RedCloud
9 posters

EU och 1984 = sant

RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

EU och 1984 = sant Empty EU och 1984 = sant

Inlägg  RedCloud 2009-07-13, 10:21

Artikel

EU-länderna föreslås få fri tillgång till information om medborgarnas resor, bankaffärer och internetanvändning. Nu sprids farhågorna - och missnöjet.
    - Det här skulle drabba den svenska befolkningen väldigt hårt, säger Camilla Lindberg (FP).

EU-vill se dig.

Det rättsliga samarbetet mellan EU-länderna ska skärpas under det svenska ordförandeskapet. På onsdag träffas EU:s justitieministrar på ett informellt möte i Stockholm för att diskutera riktlinjerna i det så kallade Stockholmsprogrammet.
    En av huvudpunkterna är det rättsliga samarbetet inom EU - där informationsutbytet länderna emellan ska "förbättras".
    Fri tillgång till information om medborgarnas resor, bankaffärer och internetsurfande är några av förslagen

Låt mig gissa, Fredrik Reinfeldt, EU ordförande kommer göra allt för att det här ska gå igenom, med tanke på FRA och IPRED.

(v) är ett parti som har kvar kravet på EU utträde.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

EU och 1984 = sant Empty Sv: EU och 1984 = sant

Inlägg  råttan. 2009-07-13, 10:29

Hur allvarligt tar då v på detta sitt krav?

Kan man tänka sig att sitta i en regering som dissar det kravet?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-13, 10:32

Hur allvarligt tar då v på detta sitt krav?

Tillräkligt för att ha det i partiprogrammet.

Fast (v) kommer ju knappast att få gehör för detta i nästa regering, tyvärr.
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-07-13, 10:34

Det är således ingenting en väljare bör ta på allvar?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-07-13, 10:37

Men att V kommer ingå och sitta i vår nästa regering, är jag säker på?
    Men Mr.Råtta är välkommen ändå!
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-13, 10:58

Om du önskar ett kontrollsamhälle a´la Orwells 1984 ska du inte rösta på (v), då ska du rösta på de som drev igenom FRA o IPRED, dvs (m)(fp)(c) och (kd)
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-07-13, 11:36

råttan skrev:Det är således ingenting en väljare bör ta på allvar?

Råttan....

Politiska krav på övervakning av medborgarna är något ALLA borde ta på största allvar!

queen
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

EU och 1984 = sant Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-07-13, 11:44

Vad är det som är så fel med FRA egentligen? Signalspaning för rikets säkerhet. Förstår att Vänsterpartiet är mot detta, Vänstern är ju allmänt Sverigefientlig. Jag tror många har fått FRA om bakfoten. Som tex att spana på Arne i Tidaholm som bögporrsurfar, Nej, detta är fan bra.

Finns lite jobb att söka såg jag också för er som inte har ett jobb men sitter 24/7 framför datorn.

http://www.fra.se/
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-13, 11:48

Vad är det som är så fel med FRA egentligen?

Bara frågan diskvalificerar ju dig Rofl.

Signalspaning mot yttre fiender: JA

Signalspaning på landets medborgare: ett rungande NEJ

Finns lite jobb att söka såg jag också för er som inte har ett jobb men sitter 24/7 framför datorn.

Är det tillåtet att ha semester i Alliansens Sverige 2009 ?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Inlägg  R.O.F.L 2009-07-13, 11:58

RedCloud skrev:
    Vad är det som är så fel med FRA egentligen?

Bara frågan diskvalificerar ju dig Rofl.

Signalspaning mot yttre fiender: JA

Signalspaning på landets medborgare: ett rungande NEJ

Är det tillåtet att ha semester i Alliansens Sverige 2009 ?

"Är det tillåtet att ha semester i Alliansens Sverige 2009 ?"

Nu var inte frågan riktad till Herr RC då jag redan uppfattat att du har en lärartjänst.

"Signalspaning på landets medborgare: ett rungande NEJ"

Är herr Redcloud insatt i vad FRA och dess spaning innebär?

Övervakar FRA vanliga svenskars e-post, telefontrafik och surfande med mera?
    Svar: Nej!

http://www.fra.se/omfra_faq.shtml <---------- en länk till frågor/svar för nyfikna eller dem som inte vet vad FRA är.

"Bara frågan diskvalificerar ju dig Rofl."

Bara för att jag inte håller med?
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-07-13, 12:01

RedCloud skrev:

Om du önskar ett kontrollsamhälle a´la Orwells 1984 ska du inte rösta på (v), då ska du rösta på de som drev igenom FRA o IPRED, dvs (m)(fp)(c) och (kd)

APP APP APP

Nu förtränger du bodström
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-07-13, 12:03

Svaret är JA, det gör FRA! Om trafiken går via servrar och kommunikationscentra som befinner sig i utlandet! Och det gör de flesta servrar.....

queen
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-13, 12:05

Rasistäcklet skrev:Nu förtränger du bodström

Vad jag vet så röstade (m)(fp)(c) och (kd) igenom både FRA och IPRED, har du andra uppgifter ?
    Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Inlägg  Corven 2009-07-13, 12:09

Bodström påbörjade eländet, och alliansen fullföljde det.

Som tur är tillhör inte Bodström V.... SÅ hans inblandning känns rätt ointressant för mig som vänsterpartist....
    R.O.F.L
    R.O.F.L

EU och 1984 = sant Empty hmm

Inlägg  R.O.F.L 2009-07-13, 12:18

Regndrottning skrev:

Svaret är JA, det gör FRA! Om trafiken går via servrar och kommunikationscentra som befinner sig i utlandet! Och det gör de flesta servrar.....

queen

"Vanliga svenkars", man vill bekämpa terrorism och internationell brottslighet.

Vad finns det rädsla för?

Att FRA ska kolla igenom semesterbilderna från Varberg som man mailar polarn?
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-07-13, 12:24

R.O.F.L skrev:
    Regndrottning skrev:

queen

Man PÅSTÅR sig vilja komma åt terrorism..... Det är ju det främsta argumentet för införandet av FRA. Vilket är bullshit! Terrorister och andra brottslingar är inte dumma, de tar sig förbi FRA med krypteringar, falska ip och andra finesser.

Det enda som blir kvar för att övervakas är oss svenssons. Och detta visste politikerna innan de genomförde FRA.
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-13, 12:37

Regndrottning skrev:
    R.O.F.L skrev:
    Regndrottning skrev:

queen

Man PÅSTÅR sig vilja komma åt terrorism..... Det är ju det främsta argumentet för införandet av FRA. Vilket är bullshit! Terrorister och andra brottslingar är inte dumma, de tar sig förbi FRA med krypteringar, falska ip och andra finesser.

Det enda som blir kvar för att övervakas är oss svenssons. Och detta visste politikerna innan de genomförde FRA.

Det som är skrämmande är att jag tror inte politikerna hade en aning om det.
    De trodde det var för övervakning av "terrorister" ocvh andra "fientliga" länder.

Smartare och kunnigare tror jag tyvärr inte politiker är i gemen.
    De är blott dockor i en pjäs, styrd av helt andra krafter
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-07-13, 12:45

Ward, jag håller inte med dig!

Självklart visste politikerna om detta innan de genomförde FRA. De har ju årtsals med undersökningar, fakta, remisser och allt annat bakom sig. All fakta de behöver för att införa ett övervakningssystem. Problemet var bara 'Hur säljer vi detta till folket?'

Genom att åberopa den populära 'terrorist' argumentet så genomförs likande sanktioner runt om i världen. All övervakning är tillåtet för att komma åt terroristen...

Att just terrorist faran är otroligt liten, gör inget för politikernas agenda... total övervakning och kontroll! FRA, IPRED är bara början... Dessa övervakningslagar kommer att skärpas till och stramas upp under de kommande åren. Och detta kommer att ske i tysthet....

Vi kommer få offra båda vår privatliv och sekretess för att komma åt obefintliga terrorister!

queen
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-07-13, 12:49

Regndrottning skrev:Ward, jag håller inte med dig!

Självklart visste politikerna om detta innan de genomförde FRA. De har ju årtsals med undersökningar, fakta, remisser och allt annat bakom sig. All fakta de behöver för att införa ett övervakningssystem. Problemet var bara 'Hur säljer vi detta till folket?'

Genom att åberopa den populära 'terrorist' argumentet så genomförs likande sanktioner runt om i världen. All övervakning är tillåtet för att komma åt terroristen...

Att just terrorist faran är otroligt liten, gör inget för politikernas agenda... total övervakning och kontroll! FRA, IPRED är bara början... Dessa övervakningslagar kommer att skärpas till och stramas upp under de kommande åren. Och detta kommer att ske i tysthet....

Vi kommer få offra båda vår privatliv och sekretess för att komma åt obefintliga terrorister!

queen

nja vissa politiker visste detta, men absolut inte alla som röstade ja i riksdagen...

räcker bara att kolla vilka presidenter USA har haft för att förstå att politiker inte är hmm så smarta

vet bara att jag har talat med diverse politiker genom åren och man slås faktiskt av deras okunskap...

ps fan, håller du inte med, nu måste jag ju börja kalla dig ett o annat samt mobba dig i en vecka minst Twisted Evil
    Regndrottning
    Regndrottning

Inlägg  Regndrottning 2009-07-13, 12:56

ps fan, håller du inte med, nu måste jag ju börja kalla dig ett o annat samt mobba dig i en vecka minst

tongue
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-07-13, 13:00

Det ligger ngt i vad tW säger.
    Oftast får politikern ett av tjänstemän urvattnat faktaunderlag, som de sedan ska ta ställning till.
    Och vi vet ju att partipiskan biter hårdare än den personliga inställningen.

Men helt okänt kan ju tex inte FRA varit, det var ju mediastorm när det skulle röstas igenom.
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2009-07-13, 13:23

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 06:42