Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
smilet
fredrik rahm70
råttan.
lazy
formsvackan
9 posters

Vill den siste industriarbetaren i Sverige, vara snäll och släcka lyset i fabriken

Corven
    Corven

Antal inlägg : 1827

Vill den siste industriarbetaren i Sverige, vara snäll och släcka lyset i fabriken - Sida 2 Empty Sv: Vill den siste industriarbetaren i Sverige, vara snäll och släcka lyset i fabriken

Inlägg  Corven 2009-03-10, 20:45

Gäddan vägde 5.6 kg vilket är rekord för mig. Men jag har inte fiskat så länge, bara sen våren 2005, och det finns storgädda i Färnebofjärden där vi oftast fiskar, så hoppet lever Smile

Jag tror inte heller på högre skatter och importavgifter. Jag tror inte företagen heller vill ha det.
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Vill den siste industriarbetaren i Sverige, vara snäll och släcka lyset i fabriken - Sida 2 Empty Sv: Vill den siste industriarbetaren i Sverige, vara snäll och släcka lyset i fabriken

Inlägg  formsvackan 2009-03-10, 20:54

Färnebofjärden, är inte det ett attans mygghål ?

Hobbyfiskade mycket förr i en liten mellansvensk insjö och har dragit upp några hundra gäddor i mina dagar, mest små snipor mellan 1 och 2,5kg. Lika kul varje gång ändå.

Jag tror inte heller på högre skatter och importavgifter. Jag tror inte företagen heller vill ha det.

Definitivt inte vår svenska, mycket exportberoende industri. Inte jag heller, då jag lever på importerade produkter.
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-03-10, 21:02

Jo, Färnebofjärden är Sveriges myggrikaste plats. Norrlandsmygg är rena drömmen i jämförelse med de förbannade stickmyggen vi har.... Som tur är är det under en rätt kort tid det är som värst, och MyggA funkar ganska bra mot dom. Men det är bara att skynda sig ut i båten, så kommer man undan dom.... I våras var det hemskt, det var högre vatten än på flera år i våras, vilket gjorde att 5 års mygglarver kläcktes.... Det positiva är att vi slipper en massa fisketurister :)Min svärfar är född därute, och det är hans stuga vi är i.

Egentligen är det dumt att ens diskutera skatterna, för vi får ändå inte införa några såna pga EU....
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-03-10, 21:21

formsvackan skrev:BH
    Visst var det så, men det lilla ettriga nicket BH hoppar i vanlig ordning upp som gubben ur lådan och tjafsar emot allt jag skriver, utan att ens betänka att han själv framfört snarlika åsikter tidigare :-)

Är det så du alltid brukar göra, skylla ifrån dig?

Annars är det precis så som du är känd, den som tjafsar emot för tjafsandets egen skull!
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-03-10, 21:24

De gånger jag ska ner till Kungsbudan och hälsa på kungen, brukar jag ibland om tiden tillåter ta väg 272 över Gysinge för att få chansen att ta en trevlig paus vid de gamla forsarna. Ett oerhört vackert ställe. En av mina söner bor i Uppsala och använder av samma anledning ofta den vägen hit, trots att det blir en hel del längre.

Har dock aldrig råkat ut för myggjävlarna någon gång när det varit som värst. Min far jobbade inom flottningen som ung, och brukade beskriva sina besök i Gysinge som helvetet på jorden :-)
    Corven
    Corven

Inlägg  Corven 2009-03-10, 21:29

Undar om din far kanske känner min svärfar? Han jobbade också med flottningen. Och med stormfällningen....

Runt Gysinge är det ganska lugnt numera, eftersom dom bombar med BTI. Vi bor längre ut, i Bäckebo, mitt ute i fjärden, och där får dom inte bomba... Fast det kan bli ändring nu sen Miljödomstolen gav Gävleborgs län bakläxa. Bara dom får fram pengar så....

Känns som vi svävat ut rejält från topic nu Smile Det finns en egen fisketråd, om du inte sett den.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2009-03-10, 21:32

Over and out :-)
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-03-11, 09:03

formsvackan skrev:Over and out :-)

Skönt!
    formsvackan
    formsvackan

Vill den siste industriarbetaren i Sverige, vara snäll och släcka lyset i fabriken - Sida 2 Empty BH

Inlägg  formsvackan 2009-03-11, 11:27

Dina one-liners blir kortare och kortare. Innehållet förändras dock inte, utan ligger som vanligt en bit under reporäntan.
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-03-11, 11:46

Jag gillar dig formsvackan! pig
    Thors

Antal inlägg : 2065

Inlägg  Thors 2010-02-19, 23:39

UPP!!!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-25, 21:57