Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


    Ung man förlorade en timme av sitt liv

    fredrik rahm70
    fredrik rahm70


    Antal inlägg : 3811
    Join date : 09-02-16
    Age : 53
    Ort : Stockholm

    Ung man förlorade en timme av sitt liv Empty Ung man förlorade en timme av sitt liv

    Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-17, 21:15

    Ung man förlorade en timme av sitt liv

    KRISTIANSTAD. Fredrik Landman förlorade en hel timme av sitt liv igår när han försökte förklara skillnaden mellan minne och hårddisk för sin mamma Beata Landman. Diskussionen började när Beata frågade "Finns det tillräckligt med minne kvar om jag installerar den här släktforskningsprogramvaran?"

    "Jag skulle hållit käften", sa en ångerfull Fredrik, "men hon håller på hela tiden och det gör mig galen. Jag tänkte göra något annorlunda den här gången. Den här gången skulle jag verkligen få henne till att förstå." Men det visade sig att Fredrik skulle få helt fel.

    Så här började det hela: "Mamma, det är inte minne som finns på hårddisken det är utrymme och att starta ett program som finns på din hårddisk har ingenting med minnet att göra," sa Fredrik.

    "Men jag har bara 64 Em-Be med R-A-M," sa Beata "och det står här att det här programmet behöver 85 Em-Be. Det står att det krävs ett modem också. Har vi något sådant?"

    "Ja, vi har ett 56K modem. Och nej, 64 MB RAM och 85 MB på din hårddisk är inte samma sak. Bara för att båda mäts i megabyte så behöver det inte betyd att det är samma sak. Är en liter blod detsamma som en liter vatten?"

    "Det står inget här om 56K, så jag hoppas att det funkar ändå. Vad är en megabyte och varför pratar du om blod? Har du spelat de där hemska spelen igen? Hur många gånger ska jag behöva säga till dig om dem?"

    Fredriks bror Johannes bevittnade det hela och sa "Det var lite sorgligt faktiskt. När jag hörde honom förklara 56K för henne så var det ungefär som att lyssna på någon som beskriver kvantfysik för en get. Han hade dock inget val då, det var ungefär som efter att Titanic hade kört på isberget, det vara bra en tidsfråga innan folk började skrika."

    Det hela slutade med att Fredrik skrek "Håll käft, håll käft, håll käft!" och sedan installerade det förbannade släktforskningsprogrammet, allt medan hans mamma satt och grät i vardagsrummet.
    Wink

      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 19:07