Sniperace 2009-09-04, 08:39
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev:Du är en märklig jävel Lazy. Först sitter du i ett inläägg i tråden "USA: Förslag att kontrollera nätet" under "Politik och samhälle" och beskriver hur du och dina gelikar sitter och manipulerar servrar och adresser och annat sattyg ni har för er på nätet. Sedan tror du att man skall lita på de förfalskade och ombyggda sidor di sitter och lägger upp länkar till.
Det finns inte en enda palestinier som har intresse av att sprida den glättiga bild av Gaza i dag som du försöker ge. Det finns inte en enda hänvisning till Corvens förfrågan på den sida du anger som svar på hennes förfrågan. Du redovisar inte vilken fråga Corven ställde, du redovisar inte till vilken i förväg manipulerad adress hon skickat frågan till..
Nu litar jag inte på dig Lazy. Inte heller på de av dina vänner panipulerade bilder du vill torgföra. Du har just erkänt att du använder PP:s stora datakunnande för att förfalska och förgifta information via nätet. De du får dessa sajter skickade av kan ju mycket väl manipulera även innehållet i vilken tidning som helst. Så har Corven frågat t ex: "Har ni en tidning som heter si och så?" kan hon mycket väl ha fått ett jakande svar utan att innehållet ens nämnes.
Nä Lazy. Du är en falsk jävel. Om du själv tror att livet i Gaza efter israels massmord och stora förstörelse i januari är frid och fröjd så tror jag inte du kan övertyga någon annan om den saken. Inte ens israelvännerna. Du manipulerar sanningen. Du springer ärenden. Du ljuger!Lazys kompisar har varit inne här och förstört imagisfunktionen för att vi inte skall kunna visa lidantet i Gaza, dess sanna ansikte.
https://2img.net/r/ihimizer/img156/6461/flickasddahuvud.jpg
Nej, Infra, vad hon talade om var att de ÖPPNADE för att även Iranier skulle kunna komma ut på nätet, de gjorde vad de kunde för att iranierna skulle kunna kringgå spärrarna som diktaturen satt upp, skulle du inte uppskattat om någon gjorde samma sak för sverige om Alliansen försöket spärra vår internetåkomst?
Det finns en viktig skillnad mellan dig och mig Sniper. Du litar på Lazy. jag liter inte på Lazy. Om hon tillsammans med likasinnade kan manipulera diktaturens datatrafik trots dera skickliga dataexperter, hur lätt tror du då inte hon kan manipulera våran datatrafik till ex: till "den palestinska tidningen". Hur lätt som helst, antagligen. kan lazy lura diktaturens skickliga dataexperter så kan hon lura oss också. Sanna mina ord, Sniperace.
Nej Infra, jag tror inte du förstår vad det är som dessa gjort, de manipulerar INGET på nätet, det som görs är att en server startas på en IP-adress som inte är blockerad, nu kan denna användas för att gå vidare till blockerade platser, ELLER dölja vad den som använder servern går på för platser, det är på det sättet de olika anonymitetsservrarna arbetar, dessa som vi alla tycker vara bra i just motståndet mot FRA och Ipred, vill du se dessa stängda?
Tycker du att det är del att ge ett frihetstörstande folk möjlighet att gå på internet utan denna censur?
men det gäller kanske inte Iranier, utan bara oss och kineser?
men återigen, en uppsatt proxyserver är inte en manipulation av nätet, det är däremot de spärrar som vissa regimewr lägger in i sin del....