Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+5
Redvictory
lazy
SiP
fredrik rahm70
PE Dal
9 posters

PEdalen skriver

PE Dal
    PE Dal

Antal inlägg : 1127

PEdalen skriver Empty PEdalen skriver

Inlägg  PE Dal 2009-06-13, 20:29

Hej å hå, vilket konstigt debattforum detta verkar vara.
    Längesedan jag var inloggad, och nu verkar den fullständiga anarkien behärska detta försök till debattforum?
    Två skyttegravar, den blå och den röda, automatiserar spärreld och granatanfall, utan någon som helst diplomatisk förhandling.
    Skulle vår valda Riksdag se ut som detta forumsmisslyckande, så skulle medborgarna förmodligen kanske föredra någon lindrigare form av Diktatur!!!!månne.
    Demokrati är debatt med olika åsikter, därvidlag blir beslutskompromissen ett beslut som alla mer eller mindre accepterar, men tvingas godtaga.

Så bete er fortsättningsvis nu som goda demokrater. alla är vi Svenska skattebetalare, vänster som höger,,,inte så annorlunda varandra när det gäller, öga mot öga.
    Men kanske det finns lite glädje i att få vara lite AFA, även på ett debattforum, kanske alla har en liten AFA i själ och hjärta.?

Mitt debattinlägg till sist:::::
    Jag tycker Alliansregeringen är den bästa Regering Sverige haft sedan Olof Palmes tid,dessutom röstade Jag på Folkpartiet 2006, men har nu ångrat detta beslut, eftersom Folkpartiet idag består enbart av Låtsasliberaler. Kanske röstar Jag På Socialdemokraterna 2010, om en ny partiledare ersätter katastrofen Mona Sahlin?
    Vad tycker ni,och hoppas ni hoppat upp ur skyttegravskriget:
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Antal inlägg : 3811

PEdalen skriver Empty Sv: PEdalen skriver

Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-13, 20:33

hallå och cyckelpump på dej=)

HUMOR!!!

jag skulle nog säga att detta är ditt val, men att rösta på ett parti som ej visat en tillstymmelse till nån politik på tre år är att köpa grisen i säcken om man ser till detta partis bravader förut.

och eftersom du verkar vara ute efter liberalism...är nog "rödgröna" sämsta alternativet.

=)
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-06-13, 20:35

Ahhh lite vettiga åsikter, håller med dig i mycket, anser att GP var början till det förfall av socialdemokratin vi ser idag, att Mona skall vinna 2010 med den strategin hon har idag kan inte ens de mest inbitna sossar tro..

Ang. AFA, det var kanske fränt tills man passerade 18-19 år, då växte man liksom ifrån neanderthalinstinken....

Btw, välkommen tillbaka..
    lazy
    lazy

Antal inlägg : 12772

Inlägg  lazy 2009-06-13, 20:40

Har faktiskt saknat dej här på forum PE Dal men apropå hyllningskören
    till alliansen, dit jag också hör i vanliga fall, vad tycker du om
    de nya härliga internet frågorna som de fortsätter att driva?
    PE Dal
    PE Dal

PEdalen skriver Empty Folkpartiet, ett parti för framtiden

Inlägg  PE Dal 2009-06-13, 21:08

Internetdemokretien,,,,???!!! Det är detta som får mig, tyvärr att inse Folkpartiets totala misslyckande vad gäller Liberalism..ö.den bör nog istället kallas Låtssliberalism, tyvärr.
    Däremot tycker jag nog att vår skolminister Björklund "en toppenkille" med flera andra folkpartister absolut motsvarar de åsikter jag försvarar.
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-06-13, 21:16

PE Dal skrev:Internetdemokretien,,,,???!!! Det är detta som får mig, tyvärr att inse Folkpartiets totala misslyckande vad gäller Liberalism..ö.den bör nog istället kallas Låtssliberalism, tyvärr.
    Däremot tycker jag nog att vår skolminister Björklund "en toppenkille" med flera andra folkpartister absolut motsvarar de åsikter jag försvarar.

Låter som mina egna ideer. Skolan måste bli bättre och framförallt kan man inte
    tillåta att elever /föräldrar slår ner lärare om de inte är nöjda med resultatet
    jag kan heller inte vara nöjd med att ev. bli jagad på nätet. Smile
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-13, 21:25

lazy skrev:
    PE Dal skrev:Internetdemokretien,,,,???!!! Det är detta som får mig, tyvärr att inse Folkpartiets totala misslyckande vad gäller Liberalism..ö.den bör nog istället kallas Låtssliberalism, tyvärr.

Låter som mina egna ideer. Skolan måste bli bättre och framförallt kan man inte
    tillåta att elever /föräldrar slår ner lärare om de inte är nöjda med resultatet
    jag kan heller inte vara nöjd med att ev. bli jagad på nätet. Smile

eftersom bodstöm är bestämd som justitieminister igen ..så borde ju då (s) fet gåbort..=)

hey lazy..menmen betyg och krav e ju..orättviiiist juuuu=)
    PE Dal
    PE Dal

Inlägg  PE Dal 2009-06-13, 21:42

Det finns absolut ingen som helst socialpedagogisk undersökning som kan påstå att krav är till nackdel för att forma en demokratiskt medkännande liberal samhällsmedborgare. Jag vill nog påstå att våra folkpartister därmed har alla rätt.
    Med krav växer individen, detta har vår briljante skolminister förmedlat som politiskt förhållningssätt angående i första hand, skolpolitiken.
    fredrik rahm70
    fredrik rahm70

Inlägg  fredrik rahm70 2009-06-13, 21:43

PE Dal skrev:Det finns absolut ingen som helst socialpedagogisk undersökning som kan påstå att krav är till nackdel för att forma en demokratiskt medkännande liberal samhällsmedborgare. Jag vill nog påstå att våra folkpartister därmed har alla rätt.
    Med krav växer individen, detta har vår briljante skolminister förmedlat som politiskt förhållningssätt angående i första hand, skolpolitiken.

nu säger du emot hela samlade vänstern..med blindtarms bihang=)
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-06-13, 21:52

Kan inte hjälpa att jag skönjer en viss ironi i ditt inlägg
    PE Dal men jag tycker ändå att lärare ska inte bli misshandlade
    av elever/föräldrar för att eleven inte nått målet, något är
    riktigt galet i vårt land och förhoppningsvis så har Björklund
    kommit på vad.
    PE Dal
    PE Dal

Inlägg  PE Dal 2009-06-13, 22:11

Att lärare blir misshandlade, är nog snarare ett tecken på allt för långtgången slapphet vad gäller kravpsykologi. Detta har vår förträfflige skolminister insett sedan lång tid tillbaka, eftersom han är en erfaren beteendevetare efter långvarig tjänst hos Svenska försvarsmakten.
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-06-13, 23:02

PE Dal skrev:Att lärare blir misshandlade, är nog snarare ett tecken på allt för långtgången slapphet vad gäller kravpsykologi. Detta har vår förträfflige skolminister insett sedan lång tid tillbaka, eftersom han är en erfaren beteendevetare efter långvarig tjänst hos Svenska försvarsmakten.

Ja försvarsmakten har ju gått i brächen när det gäller pennalism och mobbing!
    (Jättefina meriter där) ha,ha,ha,ha
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-06-13, 23:07

Trots jag inte är alliansare så tycker jag om mycket av de förslagen som vår skolminister har kommit med.

Även jag anser att en uppstamning behövs i skolorna. Samt krav måste kunna ställas på eleverna.

queen
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-06-13, 23:16

Regndrottning skrev:Trots jag inte är alliansare så tycker jag om mycket av de förslagen som vår skolminister har kommit med.

Även jag anser att en uppstamning behövs i skolorna. Samt krav måste kunna ställas på eleverna.

queen
    Gillar du att Björklund vill ha A och B lag Regndrottning?
    Regndrottning
    Regndrottning

Antal inlägg : 6691

Inlägg  Regndrottning 2009-06-13, 23:20

Redvictory skrev:
    Regndrottning skrev:Trots jag inte är alliansare så tycker jag om mycket av de förslagen som vår skolminister har kommit med.

queen

Jag har inte sagt att jag gillar allt han har kommit med! Och jag är absolut motståndare till A- och B-lag.

Däremot vidhåller jag att mer disiplin krävs i skolorna. skolan skall vara ett förberedande för vuxenliviet och kunskaper berår inte enbart av text-kunskaper. Ett barn MÅSTE lära sig att som person kommer det att ställas krav på denne.

Om inte så kommer vuxen livet som en chock för denne unga vuxna! Plötsligt ställs det krav på denne och att det finns vissa 'regler' som skall följas.

queen
    lazy
    lazy

Inlägg  lazy 2009-06-13, 23:34

Jag gillar att det ska (förhoppningsvis) bli bättre ordning i
    skolan, gillar inte bränder i papperskorgar för att få sluta
    tidigare, misshandel av både lärare och elever för att ngt
    "pucko" fått för sej att kunna göra vad som helst.
    PE Dal
    PE Dal

Inlägg  PE Dal 2009-06-13, 23:51

Redvictory skrev:

queen

A och B lag har vårt gamla Socialdemokratiska styre lyckats helt förträffligt att vidmakthålla, och dom S.... kommer sannerligen inte att vilja åtgärda detta stadigvarande missförhållande under ett 4 årigt styrelseövertag.
    Socialdemokraterna är ett medelklassparti, och inget som helst parti för de som strävar efter klasskillnadsminskningar.
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2009-06-14, 01:42

Jag vet inte riktigt vad ni menar med A och B lag men om ett A-lag är de som vill lära sig något och B-lag är de som sitter längs bak och förstör (kom inte och säg att de inte finns) så ser jag inga problem med det. Helt klart måste läraren få mera makt. Aga är väl kanske att gå för långt men läraren måste absolut få vara en auktoritet som man har respekt för. Så verkar det inte vara nu.
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

PEdalen skriver Empty bara en viss medelklass

Inlägg  GustavAnder 2009-06-14, 02:02

PE Dal skrev:
    Redvictory skrev:

queen

A och B lag har vårt gamla Socialdemokratiska styre lyckats helt förträffligt att vidmakthålla, och dom S.... kommer sannerligen inte att vilja åtgärda detta stadigvarande missförhållande under ett 4 årigt styrelseövertag.
    Socialdemokraterna är ett medelklassparti, och inget som helst parti för de som strävar efter klasskillnadsminskningar.

De är tillika ett parti bara för en viss "sorts" medelklass, den som är insyltad i statsapparaten och när sig från skattemedel.
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-06-14, 07:05

Thetaxpayer skrev:Jag vet inte riktigt vad ni menar med A och B lag men om ett A-lag är de som vill lära sig något och B-lag är de som sitter längs bak och förstör (kom inte och säg att de inte finns) så ser jag inga problem med det. Helt klart måste läraren få mera makt. Aga är väl kanske att gå för långt men läraren måste absolut få vara en auktoritet som man har respekt för. Så verkar det inte vara nu.

Typiskt en högerattityd! att placera människor i olika fack!
    Det jag direkt kommer tänka på är alliansens indragna anslag till bl,a skolorna där speciallärarna var bland de första som åkte! elever med särskilda hinder får inte samma möjligheter! det finns massor med smarta elever som har särskilda hinder och de placerar högern bland de som bara stör! den ende jag vet som jobbar som lärare här är RedCloud och jag tror att han är en mycket omtyckt lärare! varför? jo för att han bryr sig har empati medkännande och förståelse tvärtemot vad ni alliansare visar prov på! så ett uttalande från RedCloud vore på sin plats här!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-06-14, 07:55

Självklart ska skolan ge alla elever samma chans, ska några ha dom starkaste lärarna, så är det dom svagaste eleverna!
    GustavAnder
    GustavAnder

Antal inlägg : 2835

PEdalen skriver Empty LOL

Inlägg  GustavAnder 2009-06-14, 23:54

Redvictory skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag vet inte riktigt vad ni menar med A och B lag men om ett A-lag är de som vill lära sig något och B-lag är de som sitter längs bak och förstör (kom inte och säg att de inte finns) så ser jag inga problem med det. Helt klart måste läraren få mera makt. Aga är väl kanske att gå för långt men läraren måste absolut få vara en auktoritet som man har respekt för. Så verkar det inte vara nu.

Typiskt en högerattityd! att placera människor i olika fack!
    Det jag direkt kommer tänka på är alliansens indragna anslag till bl,a skolorna där speciallärarna var bland de första som åkte! elever med särskilda hinder får inte samma möjligheter! det finns massor med smarta elever som har särskilda hinder och de placerar högern bland de som bara stör! den ende jag vet som jobbar som lärare här är RedCloud och jag tror att han är en mycket omtyckt lärare! varför? jo för att han bryr sig har empati medkännande och förståelse tvärtemot vad ni alliansare visar prov på! så ett uttalande från RedCloud vore på sin plats här!

Vänstern är för roliga, vet inte redloser att klass/fack är hela grundvalen för vänsterns politiska syn . Än idag sitter ju alla vänstermuppar här och delar in folk i fack, alltid ,hela tiden.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 09:13